Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Eurydike skrev 2025-02-12 19:35:19 följande:

Ska träna på min nya trappmaskin! En perfekt maskin för den som känner att livet är lite för lätt och behöver en uppförsbacke 😂

Uppförsbackar är jobbiga. Men ibland kan de göra en gott iallafall. Så man inte blir alltför seg och bekväm av sig i livet. Kör på bara och känn endorfinerna flöda efteråt Solig
  • Mayjel

Varit på torget och senare firat hjärtedagen lite i förväg med ett glas hallon-flädercider och två hjärtformade macaronger. 

Tog en jordgubbe till varje glas och gjorde ett snitt längst ner för att kila in den i glasets kant och så skar jag bort en bit i mitten på jordgubbens topp så att bäret skulle likna ett hjärta.

Blev rätt fint faktiskt. Tog en bild på det hela men det funkar tyvärr inte att lägga upp här i tråden då bilden blir för stor av nån anledning. Lite trist.

Nu ska jag göra hjärtformade vita chokladpraliner till imorgon. Lika bra att sätta igång. 

• Mayjel

Tar det lugnt i soffan. 

Det har varit en väldigt röd dag idag. Råkade skära mig i fingret när jag diskade en mindre kniv förut, blodet fick mig att tänka på hjärtan och Valentin av nån makaber anledning.

Fick en liten rosenfärgad gåva av Moder Natur imorse också. Hennes present till mig på Valentin - att man ännu har en sund och välfungerande kropp, så får man se det.

Mamma fick en annan gåva i form av en fin pumptvål med doft av apelsin och bergamott. Och lite röda tulpaner. Sen en fika med röd cider och en röd liten hjärtformad tårta i miniformat, inköpt på Steinbrenner & Nyberg. Gott med lite vaniljkräm och hallonmousse i denna.

Och rödrosa kläder har man burit, dagen till ära. 

• Mayjel
    Eurydike skrev 2025-02-15 21:15:50 följande:
    Ja, och dessutom måste uppförsbackar följas av nedförsbackar, så något gott borde de ju föra med sig 🤩 Förutom på min trappmaskin då, för där går det bara uppför, men det är en härlig känsla efteråt! 🌞
    Ja, det är väl känslan efteråt som utgör själva "nedförsbacken" Solig Plus alla övriga fördelar med träning, såsom en bättre kondition och hälsa överlag. 
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2025-02-15 21:19:10 följande:
    Det låter som ett mysigt firande! 🥳

Vackert med en hjärtformad jordgubbe på glaset, men synd att bilden inte gick att ladda upp. Det hade varit kul att se! 🍓

Hoppas att de egengjorda pralinerna blev bra! 🤍
    Det går men bilden blir för stor av nån anledning. Man ser bara köksduken typ Skrikandes Blir så frustrerad. Har flera fina bilder i mobilkameran som jag skulle vilja dela i olika trådar. Får kontakta min svåger om saken. Han kan sånt Glad
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2025-02-15 21:28:20 följande:
    Aha! Men det är inte säkert att det ser ut så om du trycker på skicka. Har för mig att inte hela bilden brukar synas innan man trycker på skicka svar, men jag kan ju ha fel. Annars får du ta hjälp av din svåger! 😊
    Önskar att jag kunde se hur ett inlägg kommer att se ut innan man postar det. En funktion som alltid funnits på forum som Flashback och borde införas här också. Jag är lite rädd för att göra bort mig annars. Men man kan ju alltid chansa och sen be moderator ta bort texten om det hela blir fel. 

Ja, den där röda hjärtetårtan var väldigt gullig, just för dess späda storlek som räckte till två personer. Billigare blir det också om inte annat.

Tur att den observanta tjejen i kassan först frågade mig vilken text jag ville ha på tårtan.

Märkte inte ens att tårtorna hade olika kärleksförklaringar i kristyr, med hänsyn till gårdagens högtid. Lite lustigt om man råkat välja den tårta där det stod "vill du gifta dig med mig?". Käckt att ta med sig hem till mamma FörvånadSolig
  • Mayjel

Sorry för lite halvt om halvt irrelevant bild. Ville bara se om det gick att posta såna, även om man inte kan se dessa bilder innan de postas. Det kunde man visst. Mods. får gärna radera Glad

• Mayjel
    Eurydike skrev 2025-02-20 22:15:22 följande:
    Smart att posta en testbild! 🤩
    Bra att testa ja, så man vet. Och inte en helt irrelevant bild heller. Bar just den klänningen på alla hjärtans. Fast med tröja och strumpbyxor till. Hade blivit för kallt annars då det var flera minusgrader på nämnda dag, brrr.. 
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2025-02-20 22:27:53 följande:
    Håller med! Det finns mycket som behöver förbättras. Jag skulle vilja att man kunde redigera sina inlägg efteråt, för det vore skönt att kunna rätta slarvfel av olika slag. Ja, man kan absolut chansa och be moderator ta bort texten om det blir fel! Jag har gjort det när jag känt att jag varit helt OT.

Det låter ju perfekt med en sådan tårta! ❤️ När jag fyller år brukar jag alltid fira in dagen med en stor glasstårta av märket Kling. Detta firande började när jag var ett år gammal och har fortsatt sedan dess, med några få undantag. Firandet börjar mitt i natten med en tårta för tolv personer. Är jag ensam just då så tar jag ju bara ett musbett av hela tårtan, men som tur är går den att frysa in 🎂

Oj! Vilken tur att hon frågade 😂 Det hade säkert jag också missat och din mamma hade nog blivit ganska snopen över ett frieri 🤣
    Praktiskt med glasstårta då den går att spara, något som knappast kan sägas om vanliga gräddtårtor som bör förbrukas inom en dag typ. Ska kolla utbudet på dessa glasstårtor i frysdisken vid nästa Ica-besök, tack för tipset!

Ä du född mitt i natten? Eftersom firandet börjar då? Eller bara sötsugen och vill fira lite i förväg kanske? Fullt förståeligt isåfall. God natt på dig så pratar vi en annan gång Solig 
  • Mayjel

Gick till en Triumf-glassbar med granntjejen och bjöd på mjukglass då hon snart fyller år. Promenad från torget och området i närheten.

Lyssnade just på bidragen i deltävling 4 i mellon. Måns låt helt okej men inget särskilt. Man har hört det förut liksom. 

Tänkte ta en dusch nu och sedan göra nya praliner med kola-kaffe och jordgubbe. En av nevöerna ska firas imorgon är det bestämt, även han ett par dagar innan sin födelsedag. Mycket firande i februari månad. 

• Mayjel
    Eurydike skrev 2025-02-22 00:22:39 följande:
    Verkligen! Och vilken fin klänning 💃 Du passade säkert jättebra i den och så här års är det nog klokt att dra på sig ett par strumpbyxor och en tröja också, om man inte vill förvandlas till en snögubbe ☃️
    Fast egentligen är det nog en sommarklänning. Jag föll för det lite hjärtformade mönstret dock.

Med tjock hjärtprydd polotröja över och svarta strumpbyxor under så gav jag nog ett lite frikyrkligt intryck. Du har ju sett mig. Blek och osminkad till vardags också, haha!

Finns en likadan klänning i blå färg. Den hade vart jättefin på dig. Gillar du klänningar och sånt? Trevligt att bära i lite varmare tider. 
Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag