Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Destillerar vatten och är inne på SVT-play och tittar på filmen Lilja 4-ever. Det sista vet jag inte varför dock för jag blir alltid nedstämd när jag sett denna film. 

Önskar att samma kanal kunde visa filmen Tillsammans (1999) istället. Min favoritfilm av Lukas Moodyson, även om den också har sina mörka stunder.

Får väl diska, köket är rena bombnedslaget. 

• Mayjel

Kollar på Youtube och äter blodapelsiner. Så mjuka, söta och saftiga klyftor. Man får passa på nu när det är säsong för detta röda citrusguld. 

Har inte gjort nåt särskilt annars. Vaknade först igårkväll och har vänt på dygnet. Inte bra. Kommer bli som en halvsovande mumie sen hos systern. Bah!

• Mayjel
    Eurydike skrev 2025-01-26 22:51:33 följande:
    Det var länge sedan jag åt blodapelsin, men det är gott! 😋
    Ja, faktiskt godare än vanliga apelsiner i mitt tycke Glad

Nåt särskilt som händer i Stockholm när du åker dit?
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2025-01-27 22:52:07 följande:
    Jag får slå till och köpa om jag ser några i affären!

Först och främst ska jag hälsa på en vän, men förutom det så har jag tänkt äta en åttarätters avsmakningsmeny på en vegetarisk restaurang. Jag har velat prova deras mat länge och planerar ofta mina resor kring vad jag ska äta 😅 Dessutom ska jag besöka ett fik med inspiration från 1880-talet. Det ligger i Gamla stan! Förutom det så tänkte jag besöka Vrakmuseet, för jag blev så imponerad av Vasaskeppet förra gången jag var i Stockholm ⛵️
    Vad roligt det lät, alla tre upplevelser! 

Ska söka lite efter det där caféet med sitt utbud av gammaldags bakverk. Lät intressant det.
    Önskar dig en trevlig resa i övrigt! Det är fint och trivsamt i Stockholms centrum Solig 
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2025-01-29 22:35:52 följande:
    Ja, det låter väldigt intressant och alltifrån mat, fika, inredning och kläder ska ha hämtat inspiration från 1800-talet. Stolarna såg träiga och hårda ut, men det får jag leva med 😅 Tack så mycket! Jag reser inte riktigt än, utan ska vänta några veckor tills det blir varmare ute, men jag pratar om det redan nu eftersom jag ser fram emot det. Ja, jag älskar Stockholm och bodde där i två år Solig
    Är det caféet Augustas folksalong du menar? Kollade upp detta häromdagen men lyckades inte hitta några detaljer kring deras fikameny tyvärr.
    Du får gärna berätta mer om detta sen när du kommit tillbaka från din vistelse Glad
    Och om allt det andra också förstås. 
  • Mayjel

Varit igång sen 9 imorse med dammsugning, dammtorkning av golv och övriga ytor, tvättat och hängt upp kläder och ska snart ånga lite byxor innan dusch. Ser det som en tidig vårstädning. 

Slappnar av i soffan just nu framför en ryslig film med titeln "Valentine" från tidigt 2000-tal. Tyckte det lät lite passande med tanke på kommande kärlekshögtid. Fast filmen är inte så kärleksfull faktiskt Förvånad

Mumsar samtidigt på ett par vetekex med ekololgisk färskost och min hemgjorda jordgubbsssylt, gjord med druvsaft och en en skvätt Baileys för att ta fram bärsmaken lite mer. Jättegott!

• Mayjel
    Eurydike skrev 2025-02-03 22:31:50 följande:
    Exakt! Jag såg ett klipp och läste en intervju om caféet, men någon fikameny såg jag nog inte till. Fast jag läste att de serverar vegetariska kroppkakor, vilket jag tycker om 😋 Jag ska absolut berätta mer om fiket och resan sedan!
    Kroppkakor är väl en sorts maträtt? Ja, berätta mer lite senare! Må så gott så ses vi snart Glad
  • Mayjel

Hämtat mina nya ljusgula sommarjeans från en närbutik, köpt nutellasemlor och haft filmkväll med modern. Rysare med Richard Gere om nån nattfjärilsman som härjade. Rätt otäck. 

Ska chilla och ta det lugnt för resten av kvällen. 

• Mayjel

Burit lite tyngre kassar åt modern och tittade på en spännande film tillsammans igen. En amerikansk deckare - Knives out - hette den. Många oväntade vridningar och vändningar i denna rulle. Man satt på helspänn ända mot slutet. Mycket bra och välgjord film.

Köpte lite dadlar som jag smaskar på just nu. De fanns i fruktdisken och var smaksatta med "jordgubbsmilkshake". Faktiskt rätt goda. Kan tänka mig att dessa smaksatta dadlar går hem bland många veganer. Inte äta upp hela påsen bara för då kanske magen ballar ur. Dadlar är rika på fibrer. 

• Mayjel
    Eurydike skrev 2025-02-12 19:32:55 följande:
    Det låter vårigt och fint med ljusgula jeans! 🌼 Och desto rysligare med nattfjärilsmannen. Tror inte jag har sett den filmen.
    Mothman Prophecies tror jag den hette i originaltiteln. Släpptes under tidigt 2000-tal. Bra film, sägs vara verklighetsbaserad med sitt övernaturliga tema. 

Såg om nyinspelningen av Cape Fear idag. Riktigt otäck film, trots att jag sett den förut. Robert DeNiro har nog aldrig varit så brutal och skräckinjagande som i denna psykologiska thriller.

Ja, de var väldigt somriga och fina! Sen vet jag inte om det är så modernt med pastellgula jeans just nu men struntsamma, jag kör på ändå! Det viktigaste är väl att man själv trivs i dem Glad
Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag