Vad gör du just nu eller var har du gjort idag
Ja, så får man tänka. Minnet blir mer trevligt att tänka tillbaka på än själva ögonblicket med all stress
Vi köpte ett färdigt paket med pepparkaksdelar från Flying Tiger. Med lite dekorativt strössel till och kaklim i socker att sätta ihop husdelarna. Spökglassarna var vanliga vaniljstrutar som vi färgat svarta. Vanliga livsmedel som man gett ett lite läskigt utseende till, lite som med dina pajer.
Det enda i matväg jag kan komma på som kopplas till Halloween är väl pumpor då. Har själv gjort lite varm
choklad med ugnsbakad butternutpumpa i men annars inget särskilt. Har du smakat pumpapaj nån gång? Tycker det smakar lite som vanlig pepparkaka nästan, inget särskilt med andra ord.
Ja, en aning makabert kanske med riktigt blod men syskonbarnen tyckte att det var lite coolt
Smidigt med färdiga delar till pepparkakshuset! Jag minns fortfarande när jag var liten och min mamma bröt ihop en gång under husbaket. Då skulle vi haft en färdig byggsats!
Pumpor är väldigt Halloweenigt! Jag brukar göra hasselbackspumpa och det är väldigt gott och vackert att titta på 🎃 Pumpapaj har jag tyvärr aldrig smakat, men skulle gärna göra det. Även om det inte smakar något särskilt så är det kul att prova nya saker!
Kan tänka mig att de tyckte det var coolt! ????