Eurydike skrev 2024-12-06 18:28:50 följande:
Kul att jag kunde inspirera! Precis, det är det julbordet och vi var där på en söndag. Då var det inte så fullt och vi var där runt halv fyra. En sittning är två timmar.
Det tycker jag verkligen att du ska göra! Dessertbordet var väldigt stort och det fanns bland annat knäck, olika sorters fudge och tryfflar, ischoklad, knäck, många småkakor, några mjuka kakor, annat godis och tre olika sorters malta. Tyvärr ingen tomtegröt, men annars fanns allt jag kunde tänka mig. Saffranstryfflarna var riktigt goda! 😋
Folk var klädda väldigt olika! Vissa hade klätt upp sig mer, andra mindre. Några hade klänning, andra mer vardagliga kläder. Jag hade kostymbyxor, midjekort stickad kofta med pärlor (låtsaspärlor 🥹) och jag kände mig lagom uppklädd. Så en stickad julklänning och strumpbyxor blir säkert toppen! 💃
Vi fick sitta för oss själva och ville inte heller fösas ihop som boskap 😅 Tror inte man kan be om eget bord när man bokar, men säger du till i disken precis vid ingången till Saluhallen, då går det säkert att fixa. Jag tror ändå att de kommer placera dig vid ett eget bord, men annars kan du säga att du vill ha ett eget bord om det finns möjlighet.
Inga frågor är dumma och jag hade också undrat samma saker om jag inte redan varit där ☺️
Hoppas du får en jättefin julbordsupplevelse om du väljer att gå dit! Det fick jag 🤶🏻
Då får man tacka så hjärtligt för ett gott och informativt svar! Jag bokar plats inom kort då.
Blir nog en tidig lunch för egen del då man ändå sparar 200 kr på detta. Och en lång fastedag innan så man hinner bygga upp en rejäl aptit och plats i maggen för mycket buffémat. Det tjänar man ju lite på också
Tack för din lyckoönskan och jag önskar den i retur till dig
Pralinboden finns både i Haga och borta vid Domkyrkan, bakom Buttericks. Skulle rekommendera den senare då denna pralinbod har ett större utbud än den i Haga.
Må så gott!