Vad gör du just nu eller var har du gjort idag
Haft en lugn dag hemma.
Man blir helt slut dagen efter man suttit barnvakt. De ger mycket men tar också en del från en i ren energi, de små liven.
Haft en lugn dag hemma.
Just tagit mina vitaminer och sköljt ner med varmt citronvatten och kokosolja.
Bra att dricka en tsk olja varje dag. Främjar både leder, hyn (inifrån) och matsmältningen.
Beställt lite kläder online, gjort varm choklad, konditionstränat, gjort inköpslistor inför morgondagen.
Längtar till i eftermiddag då jag ska åka in till torget och köpa en ihopsättbar julkalender från butiken Normal. Har länge velat ha en sådan.
Käckt att kunna fylla sin egen kalender med chokladbitar eller vad man nu föredrar att lägga däri.
Chillar i soffan efter en dag hos syskonet med förberedelser inför Halloween. Satt ihop spökhus i svart pepparkaka med nevöerna och byggt med Lego. Skönt att vara tillbaka i lugnet nu.
Vilar upp mig lite efter gårdagens aktiviteter med Halloween ihop med familjen. Mycket bestyr för en enda högtidsdag får jag säga.
Ja, så får man tänka. Minnet blir mer trevligt att tänka tillbaka på än själva ögonblicket med all stress
Vi köpte ett färdigt paket med pepparkaksdelar från Flying Tiger. Med lite dekorativt strössel till och kaklim i socker att sätta ihop husdelarna. Spökglassarna var vanliga vaniljstrutar som vi färgat svarta. Vanliga livsmedel som man gett ett lite läskigt utseende till, lite som med dina pajer.
Det enda i matväg jag kan komma på som kopplas till Halloween är väl pumpor då. Har själv gjort lite varm
choklad med ugnsbakad butternutpumpa i men annars inget särskilt. Har du smakat pumpapaj nån gång? Tycker det smakar lite som vanlig pepparkaka nästan, inget särskilt med andra ord.
Ja, en aning makabert kanske med riktigt blod men syskonbarnen tyckte att det var lite coolt
Inte hunnit göra så mycket än. Vaknade tidigt, ångade kläder och mina trasor och tvättsvampar så dessa blev lite fräscha.
Ska duscha snart och sedan koka upp lite varm choklad och skära upp min pandoro i bitar. Gå ner till granntjejen med mitt fika. Blir nog trevligt. Pandoro är gott.
Öppnat och provsmakat min nyinköpta valnötsolja från Lidl. Väldigt god olja får jag säga och lätt att dricka en tsk av om man vill ta den med vitaminerna.
Betydligt mer smaklig än avokadooljan som jag hittills använt till samma sak. Ska ha oljan i en saftig nötkaka också är det tänkt. Blir gott det.
Ska nog köpa två flaskor till under denna vecka då en valtnötsolja på 250 ml kostar endast 35 kr på Lidl. Jämför med onlineshoppar där man får betala runt 200. Man får passa på medan generositeten står i blom.
Just nu håller jag på att göra varm choklad för resten av veckan med olika smaksättningar. Mint är nog min favorit hittills. Lagom uppiggande med varm choklad av kvalitetskakao och inte med samma hypereffekt som koffein. Det är jag tacksam för.
Sitter på en jätte varm buss 🥵