Inlägg från: Deegan |Visa alla inlägg
  • Deegan

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Så bra att du startade upp en ny tråd Lisa Hjärta
    Det blev lite tomt när man kikade in o såg att tråden va borta..

Här så har denna dagen varit lite blandat. vart inne i "staun" o strosade omkring.. sej så vart det hem och målade, sen så vart det grillning och så klart grill-öl medSkrattande

Just det..hittade en ny kaffemugg då jag samlar lite udda muggar Skrattande 

/D

Det är helt okej att ha en annan åsikt än mig. Jag kan inte tvinga dig att ha rätt ;)
  • Deegan
    Anonym (Lisa) skrev 2024-08-04 22:16:19 följande:

Kom hem till min lilla stuga för några timmar sedan  efter en dagsutflykt till Mariehamn  

Det låter som att du har haft bra väder uppe hos dej idagGlad
    Här nere så har det regnat mest hela dagen.småregnar fortfarande såg ja nu.så denna dagen har känts rätt så lång då man har inte har gjort så värst mycket..
    Det är helt okej att ha en annan åsikt än mig. Jag kan inte tvinga dig att ha rätt ;)
  • Deegan

Fick ett litet infall att ge mej på stubben som man har gått och stört sej på o några år nuSkrattande
    Men yxan måste få sej lite kärlek då den är rätt så ovass.. slipa den imorgon, nu blir det att kika stavhoppet i os Glad

/D

• Deegan

Lisa . Jag håller med dej där med att det inte har varit så många dagar som har varit riktigt varma . vi hade par dagar i början på juni som var varma..det är 23 grader i skuggan just nu här...fick ytterligare ett infall på stubbarSkrattande det var mycket småträd&buskar när man köpte huset, så det blev en hel del sågande här hemma o så klart många stubbar då..så 2 stubbar till är borta o så gav jag mej på den första stubben igen..men nu blir det dusch o varva ner,sen så blir det in till stan och spela den årliga minigolfen med några vänner, sen så blir det lite thaimat som avslutning Glad

/D

• Deegan

Har varit sparsam med att vara här på forumet i några dagar, varit på västkusten och har varit på "loga-gille" dvs en fest i en lada som hade till o med en liten bar medSkrattande. Men nu så är man på hemmaplan igen, så denna måndagen så har man målat igen, imorrn så ska man byta ut lite brädor och måla en kortsida på huset, och på onsdag så blir det förhoppningsvis lite fiske igen Drömmer

• Deegan

Det var ett tagsen man var här och skrev, det har hänt en del här hemma, fortsatt att byta panel och detta eviga målande, fick en smärre chock när jag skulle köpa mera färg, köpte under semestern 2022 senast, kostade 1975kr då, nu 3000 för ett 9 liters spann med oljefärg, bara och blunda&betala Skäms, Sen så har man jobbat första veckan efter semestern med, man har varit mera död än levande då man inte är så van att klockan ringer 04.35 Obestämd och som grädden på moset så har vi produktionsövertid 8H&veckan i 10 veckor så det blir till att jobba 6dagars veckor nu framöver då Obestämd

/D

• Deegan

Skulle ha målat det sista idag, men väderleken ville något helt annat, så istället så har jag servat min mors gräsklippare, ny olja ny kniv och rengjort luftfilter och smort upp hjullager,  o provklippt lite med Skrattande

• Deegan
    Anonym (Lisa) skrev 2024-08-30 19:48:39 följande:
    Har ni också haft åskoväder nere i Sverige?

Vi hade inget åskoväder här idag, men igår så var det underligaste vädret på länge, när jag kom ifrån jobbet så såg man i horisonten att det var mörkt på himlen, ca 40 min senare så vräkte det ned med regn, sen kom var 7 smällar ifrån åskan, sen så for ovädret förbi på kanske 15-20 minuter,  och en stund senare så vart det sol igen.. Jag läste att ni fick desto värre med detta ovädret när till o med strömmen försvann för dej&erFörvånad, idag så tänkte att nu ska jag avsluta detta målandet, men så  kom det ett sådant drygt regn som höll på lite grann i ca 3 timmar, så plingade det i  mobilen att jag hade ett paket att hämta som var kniven till gräsklipparen,så då var det bara och fixa den istället, så nu står den redo nere i sommarstugan igen Skrattande
  • Deegan

Här så är man på jobbet en lördagskväll och knegar.. beordrad övertid Obestämd

/D

• Deegan
    Anonym (Hm) skrev 2024-09-07 23:40:39 följande:
    Hoppas att du fick lite ledigt i slutet av kvällen 
    Det blev inte mycket till kväll här, stämplade ut kl 23.56 Glad
    Men man fick sovmorgon idag, nu blir det att fixa ett par småsaker på bilen, sen så ska ja ge mej på att klippa tujahäcken på baksidan..
Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag