Inlägg från: Anonym (Grundlagt under många år) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Grundlagt under många år)

Men vad fan, ska man behöva rösta på S

Anonym (Men vad fan!) skrev 2024-08-02 20:43:48 följande:
    Men vad fan, ska man behöva rösta på S

Nu har snart halva mandatperioden gått för den nya regeringen, den som skulle få stopp på kriminaliteten - men i stället har allt bara blivit värre, i stort som i smått.

Vad fan är det för fel på Åkesson, varför  lägger han inte Kristersson, bildligt talat, över knät och ger honom ett rejält kok stryk.

Det duger inte att  bara sola sig i den inbillade glansen av sig själv vid födelsedagsfester på skattebetalarnas bekostnad eller i glansen av en senil amerikansk president som berömmer Sverige för att vi gått med i Nato.

Jag förstår inte varför inte Åkesson sätter lite press på Kristersson, SD är ju de facto det största partiet i regeringsunderlaget.

Detta är är grundlagt under många år, egentligen genom politik som förts ända sedan 70-talet. Det  tar tid att vända en oljetanker.

Med S-regering tror jag det blir ÄNNU VÄRRE. De brott som sker idag skulle inte ha uteblivit med en S-regering, och ännu fler tror jag skulle komma.

Anonym (Men vad fan!) skrev 2024-08-13 16:51:03 följande:
    Det finns ett helt säkert sätt att se till att kriminaliteten bland invandrare blir noll - och det är att ändra lagstiftningen så att alla som definieras som invandrare av SCB utvisas, om så är möjligt - och om inte interneras i koncentrationsläger.

Och så finns det ett annat - ett sätt som inte ger omedelbar effekt och som inte kan utlova noll procents kriminalitet bland invandrare. Det är att satsa på att strypa nyrekryteringen, det vill säga att satsa på skola, barnomsorg, socialtjänst, polis, domstolsväsende. Dessvärre är inte vår nuvarande regering intresserad av annat än polis och domstolar och fängelser, förstås.

Jag är väl inte sosse precis - och sossarna är definitivt medskyldiga till nedrustningen av välfärdssverige, men det är nog bara de som kan vända utvecklingen.

Åkessons regering är tydligen beredd att satsa 300 miljarder på kärnkraft, plus att vi elkonsumenter ska tvingas betala kärnkraftsskatt - men när det kommer till att försöka laga sprickorna i välfärdssverige så lever regeringens ambitioner inte ens upp till att inflationssäkra satsningarna.

Åkesson-Kristersson-pakten är toxisk för Sverige och vårt fina lands framtid.

Jag subventionerar MYCKET GÄRNA kärnkraft via skattsedeln - för miljöns/ för världens/för människors/ och för djurs skull. MYCKET MYCKET GÄRNA.:Glad Hellre det än att subventionera fortsatt st or migration från MENA-länder.

De offentliga satsningar du nämner räcker inte för att vända utvecklingen. VI MÅSTE STOPPA inflödet på ca 100 000 om året. Sverige har givit ca 2-2,5 miljoner uppehållstillstånd på ca 20 år, och i ett land som var ett 8-8.5-mjiljoners-land så går det inte att framgångsrikt integrera det antalet. Det försvåras ytterligare av att så mycket av migrationen varit utojmeuropeisk med människor med en helt annan kultur, helt andra tänkesätt och sätt att vara än hur det varit här.

Jimmie Åkesson är förresten inte regeringsmedlem. Jag röstade själv på SD-kandidater (var även noga med att personkryssa) till kommunen och riksdagen, dock ej i landstingsvalet där jag röstade på "Bevara Akutsjukhusen".

Det kan inte hjälpas att en av de grundläggande orsakerna till gängkriminaliteten (Sedan finns det även annan kriminalitet) är en enligt mig överdimensionerad  utomeuropeisk invandring.

Jag tror att Sverige behöver fler européer. Jag tar gärna emot t.ex ryssar och ukrainare som flyr mobilisering eller deserterar från fronten då jag är troende och pacifist. Vi har t.ex 2 ukrainare i vår församling, varav en en ung man som jag är glad Sverige gett skydd från kriget där han ev kunde ha varit kanonmat.

Anonym (Men vad fan!) skrev 2024-08-13 16:51:03 följande:
    Det finns ett helt säkert sätt att se till att kriminaliteten bland invandrare blir noll - och det är att ändra lagstiftningen så att alla som definieras som invandrare av SCB utvisas, om så är möjligt - och om inte interneras i koncentrationsläger.

Och så finns det ett annat - ett sätt som inte ger omedelbar effekt och som inte kan utlova noll procents kriminalitet bland invandrare. Det är att satsa på att strypa nyrekryteringen, det vill säga att satsa på skola, barnomsorg, socialtjänst, polis, domstolsväsende. Dessvärre är inte vår nuvarande regering intresserad av annat än polis och domstolar och fängelser, förstås.

Jag är väl inte sosse precis - och sossarna är definitivt medskyldiga till nedrustningen av välfärdssverige, men det är nog bara de som kan vända utvecklingen.

Åkessons regering är tydligen beredd att satsa 300 miljarder på kärnkraft, plus att vi elkonsumenter ska tvingas betala kärnkraftsskatt - men när det kommer till att försöka laga sprickorna i välfärdssverige så lever regeringens ambitioner inte ens upp till att inflationssäkra satsningarna.

Åkesson-Kristersson-pakten är toxisk för Sverige och vårt fina lands framtid.

Jag subventionerar MYCKET GÄRNA kärnkraft via skattsedeln - för miljöns/ för världens/för människors/ och för djurs skull. MYCKET MYCKET GÄRNA.:Glad Hellre det än att subventionera fortsatt st or migration från MENA-länder.

De offentliga satsningar du nämner räcker inte för att vända utvecklingen. VI MÅSTE STOPPA inflödet på ca 100 000 om året. Sverige har givit ca 2-2,5 miljoner uppehållstillstånd på ca 20 år, och i ett land som var ett 8-8.5-mjiljoners-land så går det inte att framgångsrikt integrera det antalet. Det försvåras ytterligare av att så mycket av migrationen varit utojmeuropeisk med människor med en helt annan kultur, helt andra tänkesätt och sätt att vara än hur det varit här.

Jimmie Åkesson är förresten inte regeringsmedlem. Jag röstade själv på SD-kandidater (var även noga med att personkryssa) till kommunen och riksdagen, dock ej i landstingsvalet där jag röstade på "Bevara Akutsjukhusen".

Det kan inte hjälpas att en av de grundläggande orsakerna till gängkriminaliteten (Sedan finns det även annan kriminalitet) är en enligt mig överdimensionerad  utomeuropeisk invandring.

Jag tror att Sverige behöver fler européer. Jag tar gärna emot t.ex ryssar och ukrainare som flyr mobilisering eller deserterar från fronten då jag är troende och pacifist. Vi har t.ex 2 ukrainare i vår församling, varav en en ung man som jag är glad Sverige gett skydd från kriget där han ev kunde ha varit kanonmat.

Rataxes skrev 2024-08-14 12:04:33 följande:
    Vi har fått flera ukrainska vänner efter att ha haft en familj som inneboende ett år. De är nu självförsörjande, grabben är så långt från gängkriminalitet man bara kan komma, bott hos oss i sommar, har gått upp i gryningen varenda dag för att åka moppe till lantbruket där han sommarjobbar. Likadant med de andra ukrainarna vi lärt känna, samtliga jobbar och försörjer sig, barnen pluggar osv. 

Liknande erfarenhet här. Jag sätter inte den gruppen  i samband med gängkriminalitet här. ( Jag hjälpte förresten själv en ung ukrainsk man med lite pengar då jag anser att människor som i hemlandet riskerar att inkallas till krigstjänst och sändas till fronten och dödas unga verkligen har skyddsbehov. t.ex ryssar eller ukrainare om de hotas av inkallning .

En av ukrainarna som är aktiva i vår församling är mycket skicklig musiker.

nihka skrev 2024-08-17 17:18:04 följande:
    Ja, så dumt att godhetsknarka för ukarinare. Mycket bättre att inte tillämpa "de låga förväntningarnas rasism" och lå?it dem klara sig helt själva. Har du några tankar kring varför de utsattes av rasism av godhetsknarkare? 

Jag tar gärna emot tex unga ukrainska män som hotas av inkallning och döden vid fronten. De har verkligen flyktskäl. Jag är pacifist och anser inte att staten har moralisk rätt att inkalla till ofrivillig krigstjänst. 

Sedan kan man förstås diskutera hur mycket de skall klara sig själva eller ha stöd.

Padirac skrev 2024-08-17 17:38:26 följande:
    Det låga förväntningars rasism... varför fick de inte klara sig själva?

Godhetsposering förståss? 

Vem gör du dig till för, för att få godhetspoäng?
    Man kan alltid diskutera hur mycket de ska klara sig själva eller få stöd, Men jag tar i a f gärna emot t.ex. unga ukrainska män som hotas av inkallning och döden vid fronten (och såklart även ryska medborgare som också flyr inkallning).
    Cathariiina skrev 2024-08-20 11:57:41 följande:
    Ja, unga män kan säkert användas till mycket..! Flört Jag förstår att du inte vill ha dem som är äldre, vapenförhetsålder där går ju upp till 60! Tomte Det var många medelålders tanter som tog afghanska flyktingbaaaaarn också av den anledningen! De visste ju att dessa i verkligheten var 18-28 år, och inte 16.

Allvarligt då: jag tycker inte att vi ska skydda ukrainska män som är för fega för att försvara sitt eget land. Faktiskt. Vi har ingen som helst skyldighet att göra det, lika lite som vi har skyldighet att ta emot män från Mellanöstern som inte vill göra sin värnpliktstjänstgöring.  

Om du menar sexuella tjänster så skall varken män eller kvinnor utnyttjas till sådant, och jag är inte homosexuell. Däremot har jag en relativt sett konservativ samlevnadsetisk position.  Sedan blev jag väldigt ledsen av dina ord. Man är inte feg för att man inte vill strida. Jag sökte själv och fick vapenfritt  godkänt och jag är inte feg för det. Däremot är jag kristen, aktiv i flera olika samfund, bla Svenska Kyrkan och katolska Kyrkan. Jag läste i Dagen också om en ukrainsk evangelisk pastor som satts i fängelse då han av övertygelse valde att inte strida.

I Ryssland och Ukraina finns antagligen inte möjligheten att få vapenfri tjänst i samband med sin övertygelse, och jag hjälpte med glädje en ung ukrainare med lite pengar. Jag skulle göra det för en rysk medborgare som inte ville strida för putte också.

Staten äger inte individen. Den har ingen moralisk rätt att tvinga ofrivilliga till fronten. Jag skulle själv av övertygelse inte inställa mig för vapentjänst om jag inkallades till det, om jag inte hade fått vapenfritt. Ingen har bett om att födas i ett visst land.

Det är väldigt lätt för dig som är kvinna och sannolikt inte krigsplacerad i stridande befattning att kalla män som inte vill strida fega. Är du själv beredd att anmäla dig till fronttjänst för Ukraina.

Svar på tråden Men vad fan, ska man behöva rösta på S