Men vad fan, ska man behöva rösta på S
Jag är helt övertygad om att det kommer bli en ny regering. Om man tittar på statistiken. Det brukar vara så I dom flesta fallen när en höger regering suttit. Dom lyckades en gång, Med Reinfeldt som satt två perioder.
Problemet är att många som även inte vanligtvis röstade på detta blocket. Gjorde det för att dom vilke ha förändring. Tyvärr har vi många problem i Sverige. Även om den här regeringen mest koncentrerar sig på NATO och pengar till Ukraina. Det positiva, är väl just att dom börjat förbättra lite inom invandringen.
Men helt ärligt, denna regering verkar inte för vanligt folk. Vanliga inkomsttagare med vanliga löner. Som är en majoritet. Tyvärr har dom som redan har det dåligt fått det ännu sämre och dom som har det bäst ännu bättre. Klassklyftorna ökar i Sverige tack vare borgerlig politik. Vilket alltid lr fallet när dom sitter. Vissa ensamstående föräldrar klarar sig inte ens ens på en heltidslön längre. Utan får gå tilm soppkök för att ha råd med mat. Organisation Majblomman har aldrig märkt av så många ansökningar som nu. Väldigt mycket människor i Sverige lider ekonomiskt.
Svantesson skryter om att inflationen är sänkt. Men vad gjorde hon egentligen? Ingenting. Skönt att luta sig tillbaka på ingenting. Matpriserna är fortfarande inte bra. Vi har den högsta arbetslösheten på väldigt många år, och närmare oss nästan 10%! Hyrorna börjar bli rekord dyra med höjningar som är rent av sinnessjuka. Allt fler vet inte om det kommer ha råd att bo kvar.
Man tyckte det var viktigare att ytterligare än en andra gång, sänka rut och rotavdraget. Att folket i Djursholm skulle få renovera sina lyxhus är viktigare. Lite så. Det sa att det skulle hjälpa byggsektorn. En byggarbetare sa att det ändå det gynnar är höginkomsttagare. Det gör ingen förändring för oss. Man återinförde funkisskatten. Alla förståndshandikappade och sjuka. Ska betala mer i skatt. Underbar människosyn. Men vi börjar närma oss lite kritan I det jag vill säga. Dom skiter i vanligt folk.
Miljonärerna har ökat med 6000%! sen 1996.. Klyftorna börjar bli sinnessjuka. Jag tycker inte det är väldigt ett land som Sverige. Att en del inte klarar sig på sina heltidslöner och få gå till soppkök.
Kriminaliteten, kommer ta flera decennier. Så ingen regering kommer rå på det på flera år. En statsvetare sa detta i SVT. "Det är nattsvart" till programledarnas stora chock som blev tysta i flera minuter.
Sossarns är nog inte mycket bättre. Men dom är betydligt bättre för vanligt folk. Så mycket vet jag.
Dessutom har SD gjort bort sig, med offra akassan som dom svor att dom inte skulle röra. Sverige börjar bli mer likt USA. Och det skrämmer mig.