• nihka

Men vad fan, ska man behöva rösta på S

Anonym (Men vad fan!) skrev 2024-08-02 20:43:48 följande:
    Men vad fan, ska man behöva rösta på S

Nu har snart halva mandatperioden gått för den nya regeringen, den som skulle få stopp på kriminaliteten - men i stället har allt bara blivit värre, i stort som i smått.

Vad fan är det för fel på Åkesson, varför  lägger han inte Kristersson, bildligt talat, över knät och ger honom ett rejält kok stryk.

Det duger inte att  bara sola sig i den inbillade glansen av sig själv vid födelsedagsfester på skattebetalarnas bekostnad eller i glansen av en senil amerikansk president som berömmer Sverige för att vi gått med i Nato.

Jag förstår inte varför inte Åkesson sätter lite press på Kristersson, SD är ju de facto det största partiet i regeringsunderlaget.

Åkesson har byggt sin politiska karriär på att gnälla på andra och göra ingenting själv. Nu är ju SD en del av Tidösamarbetet och då får ingen gnälla på någon annan klubbmedlem så han får fortsätta gnälla på alla de kommunister han hittar i riksdagen.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Men vad fan!) skrev 2024-08-09 08:34:29 följande:
    Har funderat och tror att Åkesson inte är intresserad av gängkriminaliteten ska minska - och att det är därför han ser till att regeringen bara blåser pratbubblor.

Tror att det är som poliser som jobbar mot gängkriminaliteten brukar säga, att det handlar om att få med sig lokalsamhället - men Åkesson specialitet är ju att peka med hela handen mot lokalsamhället och stämpla det som kriminellt.

Åkesson är helt enkelt inte intresserad av att stoppa rekryteringen till gängen.
    Åkessons universallösning på alla problem är att tömma landet på invandrare. Det är ju det (social)nationalistisk politik går ut på.
  • nihka
    Anonym (Partyparty) skrev 2024-08-09 17:54:09 följande:
    Vilken universallösning föredrar du?
    Inget i den ideologi Åkesson står för eller politiken som medföljer tilltalar mig.
  • nihka
    Rataxes skrev 2024-08-14 10:53:17 följande:

Såg att S höll en presskonferens och tryckte extra hårt på knappen

Ja, det är bra att man presenterar sig.
  • nihka
    Rataxes skrev 2024-08-15 10:18:29 följande:
    De låga förväntningarnas rasism...
    Ja, så dumt att godhetsknarka för ukarinare. Mycket bättre att inte tillämpa "de låga förväntningarnas rasism" och lå?it dem klara sig helt själva. Har du några tankar kring varför de utsattes av rasism av godhetsknarkare? 
Svar på tråden Men vad fan, ska man behöva rösta på S