• Cathariiina

Men vad fan, ska man behöva rösta på S

Enda sättet skulle vara att bara samla in alla gängmedlemmar - dom som sitter på SIS, i fängelse, på vanliga HVB-hem och i familjehem, samt dem som fortfarande går lösa och bor hemma hos sina föräldrar (ja även dom som är under 18 år) och bara lasta in dem i plan och flyga dem till deras respektive ursprungsländer (ja även dom som är födda här).

Det skulle vara det enda sättet. Men det får man ju inte göra, och då är det omöjligt att få bort kriminaliteten på bara ett par år, när de kriminella måste vara kvar i landet. Där de kriminella är, är även kriminaliteten.

Sossarna skulle inte göra något bättre, det såg vi ju under Löfven i flera år. 

• Cathariiina
    Tom Araya skrev 2024-08-03 19:24:06 följande:
    Många kriminella med utländskt ursprung kan inte utvisas trots att det finns i deras dom. Hemländerna tar helt enkelt inte emot dem.
    Fast andra länder har utvisat sina probleminvandrare till "länder som inte tar emot dem". Det är det gamla vanliga, att dessa länders regeringar vet att vi så är så mesiga att det går att fucka med oss. Andra länder bara sätter packet på planet och skyfflar ut det på flygplatsen i det andra landet, och sedan får landet göra vad det vill med dem...
  • Cathariiina
    Tom Araya skrev 2024-08-12 23:37:09 följande:
    Det här visar bara att du inte har någon kunskap i det du talar om.
    Det har jag visst. Bland annat Afghanistan, Irak och Somalia har tvingats ta tillbaka sina egna medborgare, av andra europeiska länder. Det är bara vi som är så mesiga och låter dem ställa villkoren. 
  • Cathariiina
    Anonym (Men vad fan!) skrev 2024-08-13 16:51:03 följande:
    Det finns ett helt säkert sätt att se till att kriminaliteten bland invandrare blir noll - och det är att ändra lagstiftningen så att alla som definieras som invandrare av SCB utvisas, om så är möjligt - och om inte interneras i koncentrationsläger.

Och så finns det ett annat - ett sätt som inte ger omedelbar effekt och som inte kan utlova noll procents kriminalitet bland invandrare. Det är att satsa på att strypa nyrekryteringen, det vill säga att satsa på skola, barnomsorg, socialtjänst, polis, domstolsväsende. Dessvärre är inte vår nuvarande regering intresserad av annat än polis och domstolar och fängelser, förstås.

Jag är väl inte sosse precis - och sossarna är definitivt medskyldiga till nedrustningen av välfärdssverige, men det är nog bara de som kan vända utvecklingen.

Åkessons regering är tydligen beredd att satsa 300 miljarder på kärnkraft, plus att vi elkonsumenter ska tvingas betala kärnkraftsskatt - men när det kommer till att försöka laga sprickorna i välfärdssverige så lever regeringens ambitioner inte ens upp till att inflationssäkra satsningarna.

Åkesson-Kristersson-pakten är toxisk för Sverige och vårt fina lands framtid.
    Man måste gå ännu tidigare tillbaka i de blivande gängmedlemmarnas liv, man måste gå så långt tillbaka att de aldrig blir till!

Vi måste få slut på bortgiftena, tvångsäktenskapen, barnäktenskapen, polyäktenskapen och kusinäktenskapen (som är grunden i klanernas makt). Därefter måste vi få ner barnantalet genom att stipulera, att man bara kan få barnrelaterade bidrag - inklusive varje barns egen norm i försörjningsstödet - för två eller absolut högst tre barn per familj. Detta kommer då att förstöra för en del infödda svenska familjer också, men vi kan inte ha särlagstiftning så det kan tyvärr inte hjälpas. 

Hårdare lagar och bättre kontroll på dessa områden, skulle också få många att lämna Sverige frivilligt. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Cathariiina
    Anonym (Grundlagt under många år) skrev 2024-08-20 11:49:49 följande:

Jag tar gärna emot tex unga ukrainska män som hotas av inkallning och döden vid fronten. De har verkligen flyktskäl. Jag är pacifist och anser inte att staten har moralisk rätt att inkalla till ofrivillig krigstjänst. 

Sedan kan man förstås diskutera hur mycket de skall klara sig själva eller ha stöd.

Ja, unga män kan säkert användas till mycket..! Flört Jag förstår att du inte vill ha dem som är äldre, vapenförhetsålder där går ju upp till 60! Tomte Det var många medelålders tanter som tog afghanska flyktingbaaaaarn också av den anledningen! De visste ju att dessa i verkligheten var 18-28 år, och inte 16.

Allvarligt då: jag tycker inte att vi ska skydda ukrainska män som är för fega för att försvara sitt eget land. Faktiskt. Vi har ingen som helst skyldighet att göra det, lika lite som vi har skyldighet att ta emot män från Mellanöstern som inte vill göra sin värnpliktstjänstgöring.  
Svar på tråden Men vad fan, ska man behöva rösta på S