Inlägg från: Anonym (Känner med dig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Känner med dig)

Ångrar mig efter första aborttabletten, ngn med erfarenhet?

Gick igenom samma sak i april, samma vecka som du? hormonstinn och var efter mycket velande säker på att det var rätt med abort men redan dagen efter (när hormonerna lättat något) fick jag fullständig panik över vad jag hade gjort. 

jag fullföljde dock, efter att jag läst om missbildningar och komplikationer OM fostret mot förmodan skulle överleva. Skulle inte kunna leva med mig själv att få ett (kanske) gravt handikappat barn och veta att det är MITT fel. 

fostret kom ut en hel vecka efter jag påbörjat aborten. Jag mår än idag fruktansvärt dåligt och tänker på det i princip varje dag. Klarar inte av att interagera med bebisar utan att riskera att tappa det och falla i gråt.. det enda jag tänker på är att jag vill bli gravid igen, varje steg i min menscykel gör mig nedstämd.. först ägglossning där jag potentiellt kan bli gravid (men min kille använder kondom) så när han skyddar sig så hoppas jag att den ska gå sönder eller att han ska slarva, blir besviken varje gång men försöker dölja.. svårt dock. Sen pms när allt är skit ändå och sen mensen, blodet påminner om aborten och det är så jävla hemskt. 

jag tänker på dig! Och jag förstår att ditt hjärta slits itu men du borde verkligen fullfölja aborten nu när du påbörjat den :( 
    stor kram

Anonym (Jag) skrev 2024-08-02 18:37:44 följande:

Ledsen för din skull verkligen.. Men det blir nog inte så bra att få barn med en kille som inte vill. Vill du verkligen ha barn är det väl bättre att du skaffar det med en kille som vill eller på egen hand isåfall.. hellre det än att hoppas att en kondom ska gå sönder eller att han ska slarva tänker jag. Har själv varit ensamstående och det är inte lätt alls. 

Och ja det är bäst att fullfölja en abort även om jag förstår att det kan kännas jättejobbigt. 

Jag berättade inte allt :p 
    han vill ha barn och jag med, det blev bara så jävla fel med allt. Vi fick missfall i v 7 i oktober -23 och det var jobbigt för oss båda. Vi gladdes mycket åt den graviditeten. 
    kunde inte för mitt liv föreställa mig det kaos som skulle bli med graviditet nr 2, den var planerad och allt. 

det är svårt för en utomstående att förstå det som hände för oss, jag förstår det. Man behöver den stora bilden om hur vi är som personer, vilka vi är som par och vilka svårigheter vi bär på. det är inget jag tänker gå in på, men jag förstår att allt låter sjukt och det ÄR det ju. 

jag klandrar mig själv väldigt mycket och kan inte förstå hur jag kunde göra sådär för att sedan ångra mig några timmar senare. Det är liksom inte en hamburgare man äter utan man dödar ju sitt foster. 

jag har två barn sen innan så jag vet hur det är att vara själv. Och jag vet ju vad jag valde bort och det är det som krossar mig. 

Jag hoppas besöket hos kliniken går bra idag och att du får det svar du önskar! 

dianis skrev 2024-08-05 16:01:36 följande:
    Anonym (Känner med dig) skrev 2024-08-05 11:14:27 följande:

Jag hoppas besöket hos kliniken går bra idag och att du får det svar du önskar! 

DET GICK BRA! Fostret lever, allt ser normalt ut, hjärtat slår. Det har fortsatt växa som det ska. Tack gode Gud för att jag kom till sans och inte tog resten av tabletterna. Hoppas ngn som ev hamnar i samma situation i framtiden hittar den här tråden. Det är inte kört efter första tabletten!

(ja, jag fattar det frtf kan tillstöta komplikationer osv, men det kan det ju å andra sidan i alla graviditeter, inget är garanterat, men idag gråter jag åtminstone glädjetårar)

Men så fint att läsa!! Har tänkt på dig hela dagen idag och undrat hur det gått. 

kanske också lite ledsen över att jag själv inte vågade göra samma sak, jag googlade precis på samma saker men valde att fullfölja. 

nu hoppas jag på att det snart löser sig för mig med de omständigheter som var när jag valde abort så att vi kan försöka igen. 
    jag hoppas verikligen att det kommer fortsätta gå bra för dig och bebis! Hoppas du fortsätter att uppdatera tråden <3 

Men gud kan ni ge er? starta en egen tråd om
    erat politiska snack, tycker inte det hör hemma här i den här tråden!

Hur går det ts? Och den andra tjejen som ångrade sig? Tänker på er! 

Svar på tråden Ångrar mig efter första aborttabletten, ngn med erfarenhet?