Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)
    Anonym (B) skrev 2024-08-02 14:03:05 följande:

Kollade lite snabbt i tråden som länkades. Läs detta om och om igen tills du kan acceptera hur det är:

#12 barnmorskan som jag pratade med innan jag tog första tabletten frågade mig om jag var säker eftersom när man väl har tagit den första tabletten finns ingen återvändning.

Du läste inte alla de inlägg där barn fötts?
  • Anonym (.)

Jag hoppas att det går som du vill.
    Men är det inte så att det är den andra tabletten som mjukar upp cervix och stöter ut fostret?
    Den första dödar fostret (om det blir så). Därför kan det innebära att även om fostret inte kommit ut så lever det inte. Vill inte ta ifrån dig hoppet helt men vill inte heller att du tror att allt är ok så länge det inte kommit ut.
    Håller tummarna. 

• Anonym (.)
    dianis skrev 2024-08-05 16:01:36 följande:
    Anonym (Känner med dig) skrev 2024-08-05 11:14:27 följande:

Jag hoppas besöket hos kliniken går bra idag och att du får det svar du önskar! 

DET GICK BRA! Fostret lever, allt ser normalt ut, hjärtat slår. Det har fortsatt växa som det ska. Tack gode Gud för att jag kom till sans och inte tog resten av tabletterna. Hoppas ngn som ev hamnar i samma situation i framtiden hittar den här tråden. Det är inte kört efter första tabletten!

(ja, jag fattar det frtf kan tillstöta komplikationer osv, men det kan det ju å andra sidan i alla graviditeter, inget är garanterat, men idag gråter jag åtminstone glädjetårar)

Fantastiskt! Hoppas det går fortsatt väl. <3
Svar på tråden Ångrar mig efter första aborttabletten, ngn med erfarenhet?