Inlägg från: Anonym (1976) |Visa alla inlägg
  • Anonym (1976)

Kvinnor: i vilken ålder är män som snyggast enligt dig?

Upp till 30 är de flesta pojkar mest valpiga och söta. 

Över 30 börjar de snygga till sig, men sen beror det ju på deras livsstil. 

Jag behöver inte någon vältränad, biffig person men gärna någon som iaf vill röra på sig lite. 

Nu är jag hyfsat nyseparerad efter 20+ år med samma person, en som lagt skulden för sin bristande hälsa och leverne på mig. Under de ca 4 månader som gått sedan vi delade på oss har han tydligen minskat 2 storlekar i midjan på byxor (överhört samtal med barnen). Grattis till honom. 

Exet var några år äldre. Ett tidigare ex som jag nu har kontakt med är 3 år yngre. Den senare tränar för att må bra, för hans kropp behöver det. Men det är så mycket annat som gör honom snygg och attraktiv än hans kropp. 

• Anonym (1976)
    Anonym (Nyfiken Kille 28 år) skrev 2024-08-03 12:38:50 följande:
    Haha Nice!! Är han mycket yngre? Än dina 45?

föresten, du ska få svara på det här. Kan man träna sig snygg om man har medelmåttigt utseende?
    Självklart kan du träna dig till en snyggare kropp men frågan är till vilket pris. Sen är det ju som så att attraktivitet ligger i så mycket annat än utseende och kroppsform. Varken den jag nyligen separerat från eller mitt tidigare ex (som jag återupptagit kontakten med) har varit direkt bildsköna. Den jag nyss separerat från var halvt överviktig när vi träffades och sen blev det mer. Det jag drogs till var känslan av trygghet och att jag kommit från en historia av stormande, starka känslor. 

Mitt tidigare ex är jag enormt trygg med, får mitt behov av närhet tillgodosett när vi ses och han förstår mig så lätt trots att vi inte haft någon superkontakt på över 20 år. Jag behöver inte tänka på vem jag är utan kan bara vara.

Så, det är så mycket annat som spelar in i attraktivitet. 
  • Anonym (1976)
    Anonym (Nyfiken Kille 28 år) skrev 2024-08-03 13:34:16 följande:
    tränar du själv? Kanske är så att tränar man själv vill man gärna se sin partner hyfsat vältränad? Jag vet inte jag tror du har rätt i mycket. En fin kropp kän väl dock väga upp ett mindre fint ansikte osv. Men tränar man så blir ju ansiktet mer maskulint å andra sidan.
    Jag har tränat i perioder mer organiserat men tycker egentligen att de flesta träningsformer är sjukt tråkiga. Däremot så promenerar jag gärna, cyklar med barnen på sommaren etc. Ligger och balanserar runt 25 i BMI, väger ca 5kg mer än jag skulle önska just nu. För dryga 20 år sedan, när jag träffade min numera exsambo, var jag betydligt smalare än idag (BMI runt 20, drygt 15kg mindre än idag). Men att jämföra mitt 25-åriga jag med mitt 48-åriga jag blir aldrig rättvist.

Som hyfsat organiserad träningsform är det numera simning. Men oavsett hur mycket eller lite jag tränat har kroppsideal aldrig legat högst upp på listan över önskade saker hos en partner. Eller, det har legat högt upp men också strykits först när det väl kommer till kritan då det finns så mycket annat som är viktigare.
  • Anonym (1976)
    Anonym (Enligt forskning) skrev 2024-08-05 08:52:53 följande:

Enligt forskning så anser dom flesta män att kvinnor är som mest attraktiva 18-25. Sen kan kvinnor såklart vara attraktiva efter detta också.

Men om man ser till denna omröstning så är det verkligen stor skillnad.

Fast nu är ju frågan ställd till kvinnor om när MÄN är attraktivast så i vilken ålder kvinnor är mest attraktiva är rätt irrelevant just jär.
Svar på tråden Kvinnor: i vilken ålder är män som snyggast enligt dig?