• Anonym (A)

Han kallar vår son för dum i huvudet och andra elaka saker

Tycker också att det är otroligt viktigt att gå skilda vägar redan nu. Har hört det många gånger från min mamma att pappa betedde så här mot mig och hon säger att hon ångrar att hon inte gick sin egen väg eftersom hans ord och hur han har behandlat mig har påverkat mig väldigt negativt i livet. Det enda jag kan säga är att vad föräldrar säger till sin barn i ung ålder blir som guds ord och de kommer får alltid komma ihåg det och det din man gör är att han kommer förstöra din såns självförtroende likt min pappa gjorde med mig. Som tur kunde jag luta mig tillbaka på min mamma men om jag hade varit en person som dyrkade pappa hade jag redan varit väldigt körd. 

Det började med elaka ord när jag var liten och när jag blev äldre började han säga dumma saker om mitt val av utbildning (dvs inte det han pluggade) och än idag tycker han att jag är dum i huvet. 

Om han dessutom är fysisk som min far var och du inte stoppar honom kan jag hälsa dig att du kommer för resten av ditt liv ångra detta när du om ett par år ser hur de här korta fruktansvärda minnena kommer jaga din son för resten av livet. 

Gör honom en tjänst och dra, både han och du förtjänar någon bättre. 

Svar på tråden Han kallar vår son för dum i huvudet och andra elaka saker