• Anonym (Hmm)

Varför är det så stort focus på sexualiteten i ett förhållande?

Anonym (Vi) skrev 2024-08-01 13:54:03 följande:
    Själv ligger jag med min sambo ( vi har varit ett par i många år) när han vill. Han har inga konstiga förväntningar. Innan vi ska sova eller vaknar - så vill han ligga. Det blir ca 4 ggr i vecka. Det känns inte som någon större uppoffring från min sida.

Min erfarenhet är att det är så mycket lättare att påverka honom / en man när det gäller allt annat här hemma om han fått ligga av sig .ed jämna mellanrum :)

Jag mår inte dålig av att ligga med honom när han vill det. Hade det varit så, hade jag så klart inte gjort det. Men jag tycker inte att jag behöver vara superkåt varje gång jag ger min kropp till honom. Det är okej ändå.

.Men jag skulle ju aldrig råda min tonårsdotter att ligga så fort hennes pojkvän vill det. Jag tycker det är stor skillnad på unga kärleksrelationer och vuxnas behov i långvariga etablerade relationer. Vi blir som ett, en enhet. 

Jag kan förstå ditt resonemang till viss del, att man har olika behov och om det inte känns som ett problem kan man "ställa upp" ibland.

Men tolkar jag dig rätt att du nästan aldrig är sugen utan oftast ställer upp (och då passivt?)? Får du ändå oftast orgasm eller är det hans behov som är i centrum?
    Är det aldrig du som är sugen och tar initiativ?

Svar på tråden Varför är det så stort focus på sexualiteten i ett förhållande?