Prata med mamma om min flickvän
Har seriöst aldrig snackat om min relation i djupgående detalj. Med mina föräldrar, och otroligt sällan vidare djupgående med vänner heller. Speciellt INTE gemensamma.
Tycker det är snudd på oförskämt att tala bakom ryggen på folk i tid och otid där den du talar om, skall ha (förhoppningsvis) en skapligt nära relation till den du pratar med. Blir ju jätte skevt om du skall snacka om specifika situationer OM din partner, till någon som gärna skall ha en bra relation till denne, och som då enbart får höra en sida utav myntet. Dvs, din uppfattning om det hela. Inte din partners uppfattning. Så skall då din partner inte ens veta om, att du berättat om det där till personen? Du vet. Den andre vet. Men din partner har ingen aning. Respektlöst.
Ok om det är så att förhållandet inte känns bra, och man upplever att man mår dåligt i det. Att där finns varningsflaggor eller större problem. Och därför behöver få andras input på det hela, för att få en reality check huruvida något är normalt. Eller om man börjar normalisera grejer och inte själv kan avgöra vad som är vad.
Jag hade också blivit arg i din flickväns läge, om du mer eller mindre beter dig som en skvallerbytta kring allt i er relation.
Vissa saker är och skall vara privat, där man faktiskt kan lita på att den man är tillsammans med inte skadar förtroendet genom att gå och vädra allt mellan himmel och jord till andra. Går ju inte att lita på att intima saker, eller sådant man uttryckligen inte vill att andra skall veta om. Såvida man inte väljer att berätta om det själv. Stannar mellan en själv och sin partner. När den ene då har en tendens att berätta om allt till sin mamma.
Blir svårt att lita på att gränser inte kommer klivas över. Att saker man öppnar upp kring, om sig själv, till sin partner. Inte tillslut hamnar på svärmors kaffebord likt förbaskat ändå. Bakom ens rygg. Även då sådant som faktiskt inte har direkt med relationen i sig att göra.
Handlar om att kunna känna tillit. Vilket man inte kan med någon som ständigt diskuterar förhållandet med andra.