Prata med mamma om min flickvän
Såklart att du inte behöver välja, men det är inte OK att du pratar (negativa och privata) saker om din flickvän med din mamma, och inte heller (negativa och privata) saker om din mamma med din flickvän. Din mamma ska förstås inte heller prata (negativa och privata) saker om dig med sina väninnor. Jag har varit med om kollegor som har pratat så om sina barn på arbetsplatsen, och det är ett fruktansvärt svek.
T.ex. träffade jag en gång en tjej (jag visste att det var hon för hon är ensam om sin kombination av för- och efternamn i hela världen, efternamnet var nytaget), och då visste jag ALLT om henne, för att jag hade arbetat tillsammans med hennes mamma på en arbetsplats ett par år tidigare. Hennes psykiska problem, anorexia, självmordsförsök, preventivmetodsmisslyckanden, aborter... Jag berättade aldrig vad jag visste, men hade jag velat så hade jag kunnat förstöra mycket för den där tjejen.
En av anledningarna till att jag skilde mig, var att jag hittade en gruppchat på min exmans Facebook, där han, hans pappa och hans båda systrar hade pratat massa skit om mig. Även väldigt privata saker som jag hade anförtrott honom satt de där och dissekerade. Det var saker som var av en sådan privat natur att han måste ha fattat att det var ett förtroende mellan oss, och inget som fick babblas vidare.
Ja jag vet att jag inte borde ha snokat i hans Messenger, men nu gjorde jag det ändå för att jag var orolig för något helt annat som inte visade sig stämma, men som hade varit ett mindre problem om det hade varit sant. För en annan kvinna hade kunnat försvinna för gott och man hade kunnat glömma bort eländet, men jag kunde inte kräva att han skulle bryta med sin ursprungsfamilj. Så gör inte så här! Det är möjligt att det redan är för sent med den här tjejen, men då får du försöka hitta en ny och sedan inte göra om samma misstag.