Anonym (Vägskälet) skrev 2024-08-02 09:26:26 följande:
Man undrar om det var en 20-åring tjej som skrivit tråden och berättat här att hon upplever bekymmer i sin relation och i denna situation vänt sig till sin mamma för råd och stöd om då ni som starkt avråder ts från att ha mamma som bollplank hade svarat detsamma ?
en vild gissning är att hon snarare uppmanats till det. Har du ingen mamma du kan prata med hade hon väl fått höra då ? Men när majoriteten här i tråden är kvinnor som svarar så blir det därefter dvs mannen ska under inga omständigheter ha kvar sin förtroliga relation med sin mamma. Han är en pussy om han söker mammas råd. Han ska nämligen inga andra gudar hava jämte ?frun?. Då gör han fel. en riktig man ska inga känslor ha och inga band till mamma då har man inte klippt navelsträngen. Frugsn ska vara allsmäktig gud fader som ska styra sin marionettdockan till man med sin högra hand. Gärna med sin egen mamma springandes i svängdörrarna i hemmet i tid och oti. där gäller helt andra lagar när det kommer till hennes mamma såklart. Det är ju sen gammal.
det ts skulle gjort annorlunda är att inte vara så öppen med det till sin tjej. Han litar ju uppenbarligen på sin mamma att vara varsam i situationen och hon förstår sannolikt sin plats i detta. Fan vad folk är korkade när man alltid ska göra svart-vitt av mor/svärmor, mormor/farmor. Man ska vara så jämlik åt alla håll och kanter inom alla frågor men inom detta område finns inga som helst nyanser . kvinnan ska styra mannens familjeband annars är det UT !
jag kan relatera till hela situationen, om mina unga vuxna barn behöver bolla känsliga saker med mig; självklart stannar det hos mig och jag är fortsatt lojal mot mitt barns beslut dvs hen vill fortsätta med partnern trots att de haft meningsskiljaktigheter, vem har inte haft det i sin relation under årens lopp ? Att finnas där som förälder ÄVEN som det är en ung son om han behöver ventilera är en självklarhet. Ibland går de till dina vänner ibland till sina föräldrar. mina ungar är kapabla att avgöra detta själva. Om min ungar inte skulle uppleva det givande så hade de inte kommit till mig. I ts fall låter det så. hans mamma verkar vara en klok kvinna vars sypunkter han värderar.
det ska vara lika självklart att han får prata och ha sin relation med mamma nära som att hon många kvinnor involverar sin mamma i allting.
sen inte sagt att nån av dem när de kommit längre in i vuxenlivet nödvändigtvis ska ha sina mammor involverade i alla detaljer men det brukar lösa sig av sig självt i takt med att man blir äldre och självständigare.
Än en gång lycka till ts och stå på dig.
Bra inlägg! Hoppas TS står på sig i detta då det är det enda rätta.
Enligt mig behöver osäkra tjejer jobba med sig själva istället för att omgivningen ska ta den hänsynen.