Inlägg från: Anonym (Trams) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trams)

Prata med mamma om min flickvän

Anonym (Väx upp) skrev 2024-07-31 22:52:27 följande:

Du får lära dig att det är otroligt oattraktivt att vara mammas pojke, det är första saken. För det andra får du absolut inte dela med dig om saker som inte är logistiska till dina föräldrar. Din mamma får absolut veta vad ni äter, var ni går och vad ni har på er och vad ni har för framtidsplaner men du är rentav omogen om du tror att  hon är orimlig för att du delar med dig av detaljer kring vad hon delar med sig till dig. Det kan handla om hennes familj, hennes preferenser och mycket annat som inte är nödvändigt för din mamma att veta. Att kunna känna av rummet och veta vad som är ert och vad som är okej att dela hör till något grundläggande i ett förhållande. 

Hon är absolut inte orimlig och det är dags för dig att inse att du måste respektera nya kvinnan i ditt liv minst lika mycket. 

Detta säger jag för att jag gjorde slut med min kille pga hans oförmåga att inse att hans mamma hör inte till vårt förhållande och har ingen som helst roll i att vare sig veta eller kommentera det som sker mellan oss. Beroende på vad du har delat med dig tycker jag att det är rimligt att hon gör slut med dig också för en man som inte kan ge sin partner trygghet är inte nåt o ha 

Det brukar låta så här från kvinnor som själva är mammas flicka (eller pappas flicka), men som inte kan tåla att deras man är mammas pojke. Det finns många fler mammas flickor än mammas pojkar. 
  • Anonym (Trams)

Din flickvän låter oerhört tramsig. Hade övervägt att göra slut. Är du säker på att hon inte är typ 18? Hon tror att hon kan bestämma över dina relationer. Måste du välja vem du ska vara lojal mot så väljer du ju givetvis mamma. En flicka som du känt i ett halvår är såklart ingenting om man jämför med din mamma som du känt hela livet. 

Risken är stor att hon själv pratar om dig med hennes nära och kära, bara så att du vet det. Det är normalt och vanligt att göra det. Det brukar jag också göra. 

• Anonym (Trams)
    Core skrev 2024-07-31 22:59:42 följande:

Det finns någont smutsigt i att bli pratad om utan att själv få närvara och lägga fram sitt perspektiv. Du målar med all säkerhet en bild av henne som inte skulle stämma om hon själv får bidra i samtalet. 

Det är något vi alla gör, alltså pratar om andra. Så även om partnern och relationsproblem.
  • Anonym (Trams)
    Anonym (Väx upp) skrev 2024-07-31 23:07:03 följande:
    Så är det inte, ingen vare sig män eller kvinnor gillar människor som inte kan hålla käften om vad man snackar med dem. Hade din flickvän velat dejta din mamma och snacka med henne hade hon gjort det. Att du saknar förmågan att inse var gränsen mellan ert förhållande och ditt förhållande med din mamma går är något du förr eller senare kommer lära dig om du ska behålla en partner. Och om hon stannar då har hon låg standard om du inte ska lägga av det här. 
    Jodå, det brukar allt låta så.
    Nu är inte jag ts. Läs om, läs rätt. Att diskutera problem och relationsproblem med nära och kära är fullt normalt. Jag kommer att fortsätta med detta och jag kunde inte bry mig mindre om ifall min partner gör samma sak. Det innebär inte att man säger vad som helst om sin partner eller delar med sig av intima detaljer, men att man lyfter problem för att få stöd och råd. Likaså kan jag och min partner prata om problem som jag har med mina föräldrar, till exempel.
Svar på tråden Prata med mamma om min flickvän