Anonym (Tänk till) skrev 2024-07-31 22:30:52 följande:
Inte ett dugg ovanligt. Och nej, jag pratar inte om honom på det sättet med folk som han också träffar och umgås med. Ska jag sitta på lördagen och berätta om problem och sedan på söndag ska vi alla äta söndagsmiddag tillsammans. Nej, inte en chans. Jag respekterar min man för mycket för att göra det. Förstår verkligen TS flickvän.
Handlar inte om att visa respekt för sin man eller kvinna, det handlar om att alla har ett behov av att prata om problem,
så även relationsproblem. Då brukar det bli nära och kära man vänder sig till, vem annars..? Kan ju inte direkt prata med brevbäraren. Du verkar ha ställt in dig på att det handlar om att man ska smutskasta partnern och säga elaka saker, men det handlar ju mer om att man lyfter problem och det tänker jag att man kan göra på ett respektfullt sätt. Det kanske handlar om att jag frågar min bästa vän om råd, eller att jag frågar vad hon tycker om min partners beteende gällande ett specifikt ämne. Det handlar om att få råd och utbyta tankar, inte snacka skit.
Ja du, du får väl förstå ts flickvän bäst du vill, men hon gör garanterat samma sak själv.