• Postman

Hur vanligt är det att man växer ifrån varandra?

Det är väldigt vanligt att man växer isär. Finns så mycket som påverkar och sker under alla de år som kom och gick. Vi måste hela tiden göra val, avväganden eller andra kompromisser. Det är inte alltid lätt att göra rätt. 

• Postman
    Tukt skrev 2024-08-01 00:06:29 följande:
    Det är klart att man kan växa i sär. Men här handlar det ju om att TS gärna hade behållt sin vän från förr, om han inte valt att bli sopåkare och liknande saker.
    Ja och som jag skrev så måste vi hela livet göra val, avväganden och andra kompromisser. vi vill gärna sätta nåt rätt eller fel etikett på det hela men vi är bara människor.
    I detta finns inget rätt eller fel och det är naturligt att man känner att man växer isär (eller ihop) men återigen så handlar det hela tiden om val, avväganden eller andra kompromisser. Han har gjort sitt val, hon sitt och nu får de jobba på att försöka kompromissa. Går inte det, ja då får deras relation med tiden problem förstås och de får jobba lite för hur utgången kan bli. Om de inte accepterar sina olikheter förstås, det är många som gör det på äldre dar. 
  • Postman
    Tukt skrev 2024-08-01 09:05:47 följande:
    Fast relationer är också en investering, så det är tämligen oärligt att bara dra på grund av saker som yrkesval.
    Oja håller med, det är inte sjysst. Spontant känner jag ju mer jag läser att TS verkar lida av en svag eller dålig självbild och försöker kompensera detta genom att uppgradera omgivningen. 
Svar på tråden Hur vanligt är det att man växer ifrån varandra?