• Anonym

Jag är helt slut,vad gör man?

Det är det som kallas livet. Småbarnen har du valt själv. 

• Anonym
    Anonym (Tess) skrev 2024-08-04 13:42:01 följande:

Går visst inte att citera...

Anonym: Det kan låta hårt det du skriver men du har ju rätt i det du skriver. Man väljer själv hur många barn man skaffar och att småbarn tar energi är ju knappast någon chock. Sen kan TS jobba hemifrån vilket är långtifrån alla småbarnsföräldrar som kan. De flesta måste stressa iväg med barnen på morgonen och det blir inte alls så flexibelt. Så utifrån detta kan det verka som inte alls så jobbigt men TS upplever det ju så trots allt. Svårt att hitta nån lösning för TS, kanske skaffa ett annat jobb där hon behöver gå hemifrån och får mer socialt på jobbet.

Ja, mycket mer än så ser jag inte som någon lösning.
  • Anonym
    Anonym (Helt slut) skrev 2024-07-30 19:18:29 följande:

.

Ovanpå detta har jag dels åldrande föräldrar som behöver min hjälp mer och mer och som är sorgsna att bli äldre, så jag får bara höra om allt jobbigt med

deras liv 
    Har också ett syskon som konstant lägger sina problem i mitt knä, eller inte har tid att hjälpa till så jag får vara extra stöd där och får ingen avlastning med mina föräldrar.

Vad är det dina föräldrar behöver hjälp med?
    Kan de vara aktuella för hemtjänst, eller har de råd att köpa in hjälpen för egna pengar om du inte orkar?
    Har de förståelse för att du känner dig trött?

Säg ifrån till ditt syskon, att du inte orkar med dens problem också. Att syskonet inte hjälper föräldrarna kan du inte göra något åt.
Svar på tråden Jag är helt slut,vad gör man?