Jag är helt slut,vad gör man?
Kära TS,
det känns i magen att läsa din berättelse. Jag vill bara ringa på med två flygbiljetter i näven och resolut skicka iväg er på en minisemester.
Önskar det fanns en "småbarnsakuten" dit man kunde ringa, så de kom och avlasrade.
Men du... du låter ju så stark! Orken är slut, men du söker lösningar! Hatten av!
Jag tror också att ni är helt slut och behöver akut ett avbrott, som ni inte kan få. Är det praktiskt möjligt att skicka iväg varandra? Hemmet verkar ha blivit en plats för stress, inte för avkoppling. Du har möjlighet att ta dig till kontoret, så jag föreslår att du gör det en gång i veckan. Restiden kan du använda till närvaroövningar, lyssna på en lugnande röst - för mig fungerar Titti Holmer. På din kontorsdag skulle du kunna jobba kortare dag och ta ett träningspass också. Hade det bara gått att övernatta någonstans också...
Med din jävlaranamma som skiner igenom, tror jag att du har bra kontakt med vad du behöver, så på dessa dagar skulle du kunna syssla med sådant.
Din man skulle smaka på samma - en dag helt borta ur sammanhanget.
Jag vet att det låter sjukt att bli lämnad ensam i helvetet, men det kan fungera när man får avbrott. En del kan ladda upp när de får en god natts sömn någon annanstans.
Jag tror också att din man får syn på dig om han bara kan få näsan över vattenytan.
Du är underbar som försöker! Sno åt dig nu lite egna ögonblick så du kan tå om dig, och då ser du fler möjligheter!
Stor styrkekram till er!