Jag är helt slut,vad gör man?
Hej
Det låter verkligen tufft och jag anar ett behov att få prata.
Jätteklokt att skriva här men kanske är läge att prata med någon proffessionell. Någon som är "din person"...
Och där du kan få råd hur du få ska få till en sund balans i dina relationer...
Jag tror att du dels skulle må bra av att komma hemifrån.
Få träffa arbetskamrater och komma bort.
Finns det inget kontor alls? Har du ingen kollega som du skulle kunna sitta tillsammans med, hemma hos varandra eller på arbetscafe. Vi har ju inte restriktioner längre så av den anledningen behöver ni ju inte vara ifrån varandra.
Sen tror jag att även mannen är slutkörd. Han har kanske inte ork att se dig just nu. När du påtalar det blir det bara ett krav, en känsla av att vara misslyckad. Ytterligare en sak han inte orkar (precis så som du känner...)
Att vara hemma med 2 barn OCH ha ansvar för hushållet är ju väldigt tufft och i regel en omställning för de flesta om man gått från att jobba...
En trotsig 3-åring och ett annat barn som bara vill vara med den andre föräldern kan knäcka den starkaste.
Min man var likadan. Han blev som förbytt när barnen kom och jag var jättearg till en början, kände som att jag gjorde allt och att han ändå inte såg mig och gav mig ingen närhet ...tills han somnade till vid ratten och vi alla höll på att dö. Då förstod jag hur trött han var och vilken omställning det var för honom att bli pappa och ha ständigt fokus.
Vi hade efter det helt andra samtal..vi lärde känna oss själva och varandra på nytt. Att bli föräldrar förändrar så mycket att det var naivt egentligen av oss att tro att det bara gick att köra på..
Jag vill bara säga, att för oss blev det bättre...
Vi har hållit ihop och barnen är nu tonåringar...
Jag skickar lite styrka till dig!