Inlägg från: Anonym (Hoppas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hoppas)

Litet foster men hjärtslag VUL

När fick du positivt test? Tänker om ägglossningen kan ha varit längre fram. När man räknar från sista mensen, räknar man med att ägglossning skedde dag 14, men det är långt ifrån alla som det stämmer för. 

hoppas på det bästa 🙏

• Anonym (Hoppas)
    Rosen3 skrev 2024-07-30 20:29:49 följande:

Fick positivt ägglossningstest den 14 juni på dag 15 i cykeln. Vet att ägglossningen kan dröja och att ägget kan vandra iväg och ta en stund innan den fäster. Men fick positivt gravtest den 28 juni sedan, på BIM-dagen. Så därför tycker jag det är konstigt. Barnmorskan sa dock att det inte räknas förens gravtestet är helt positivt, det vill säga att teststrecket är lika starkt som kontrollstrecket vilket jag inte fick förens en vecka efter och då tyckte hon att det stämde. Men fattar ingenting vad hon menade med det - ett positivt test oavsett styrka är väl ett positivt test tänker jag. 

Lever väl på hoppet att bebis växer långsammare i början och sedan kan öka inom två veckor. 

Ja då tror jag också att du bör vara så långt gången som du trott. Har också hört att positivt är positivt och styrkan inte har någon betydelse så länge det syns. 

Till mig har de sagt när jag vart inne på ultraljud att det kan slå mycket när de mäter, en liten mm kan slå hårt på dagarna. Men också att alla embryon/foster växer lika fram till v 20, det är därför man bestömmer bf runt v 13. 

Det finns ett hopp i att de mätt fel, hoppas verkligen att tiden fram till nästa ultraljud kan gå snabbt för er så att ni får svar🙏❤️

Svar på tråden Litet foster men hjärtslag VUL