Hyresrätt och överflöd eller villa och knapert?
Anledningen till att jag frågar är att alla mina vänner tycker jag är helt GALEN som funderar på att låta mina barn växa upp i stan
Anledningen till att jag frågar är att alla mina vänner tycker jag är helt GALEN som funderar på att låta mina barn växa upp i stan
Rolig trolltråd. Du måste ha stått i bostadskö i minst 30 år för att kvalificera dig till en bostad likt den du beskriver. Sen kommer ni knappast ha fem miljoner kvar att pytsa in på börsen efter försäljning eftersom ni kommer att betala över 1,5 msek i vinstskatt.
Fake news!
Jag tror inte på detta för jag tror inte det finns någon hyresvärd som tar så lite i hyra för sina lägenheter. Budgeten går inte ihop.
En annan grej är att för att få byta så behöver ni båda uppfylla något av följande:
Jag förstår inte riktigt tvekan. Bo som man vill, billigare och bättre.... Vad finns det och tveka på, annat än att det låter för bra för att vara sant.
Snarare undrar jag varför ni bor som ni bor när ni vill något annat....
Jag vill ha argument för att bo kvar i villa så jag inte missat något viktigt. Många verkar sky lgh som sotdöden och jag förstår inte riktigt varför. Fyll gärna på nedan;
fördelar vår villa;
* egen tomt,
*ingen lyhördhet och krav på hur mycket man låter.
* mer space
* trevligt att kunna odla
* tryggt o lugnt
nackdelar;
Hög boendekostnad
massor av tid, energi och pengar till allt underhåll
lång pendling
totalt bilberoende, hög kostnad
totalt dött område, de flesta villaområden i Sthlms bättre kommuner har mest pensionärer
ingenting i närheten. Någon kass lekplats som är tom