Anonym (Robban112) skrev 2024-08-04 08:12:08 följande:
Jag GILLAR till skillnad från många andra att åka till en arbetsplats. älskar det sociala och att träff folk, gå på aws etc. Att sitta typ all vaken tid Och trycka på en villatomt och sitta i alla möten på teams tycker jag inte alls är lockande.
Jag förstår verkligen om man har sådana hobbies som du har. Jag kommer aldrig bli en cykelnörd som gör att jag behöver en massa utrustning. Däremot älskar jag skärgården och båtlivet. Skulle gärna skaffa både större båt och vattenskoter. Men då har vi utmärkta möjligheter att ta upp, serva och förvara där. Behöver ingen villatomt eller garage till det.
Till vardags funkar elbilen bra om man bara åker väldigt korta sträckor där det alltid finns laddning och man är väldigt flexibel.
Jag tycker att det är otroligt störigt att behöva vänta i evigheter när batteriet börjar ta slut. Jag vill ha total flexibilitet i allt och inte känna mig begränsad. Häromveckan tex kom jag hem från en långresa och glömde att jag behövde köpa en grej. Frugan vad borta med bensinbilen. Batteriet var typ tomt så jag fick vänta tills nästa dag. Väldigt störigt
Nej många gillar ju den delen också, jag reser rätt mycket då vi har verksamhet runtom i Sverige och flera länder och tycker det räcker, då jag alltid träffar massa folk då. Jag reser nog någonstans varje eller varannan vecka i snitt. Sen är jag nog lite skadad av att alltid haft eget kontor på mina tidigare jobb, eller suttit hemma, jag hatar verkligen öppna landskap (det finns bara öppna på mitt senaste jobb) och tycker det är omöjligt att få något gjort där. Alla sitter oavsett i teams-möten och det är bara ett enda sorl, det är kul att träffa alla men sen är det skönt att få åka hem och jobba. Jag har ett kontor med egen ingång som inte används till något annat så jag kan ändå "gå till jobbet" och det gör stor skillnad mot att sitta i typ köket.
Men skulle man arbeta på ett ställe där verksamheten sker fysiskt på samma ställe blir det nog ett annat klimat, men det är så längesedan jag arbetade i en sådan verksamhet så jag minns inte hur det är. Jag har till och med byggt gym i garaget så jag tränar också hemma så jag trivs bra på egen kammare..
Nej, det låter ju som ni får en bra lösning med lägenhet och stuga.
Ja vi laddar i snitt typ en gång i veckan, vi har nära till det mesta så det ställer aldrig till något problem. Brukar ladda vid 50% så vi aldrig går "tom".