Hanaaa skrev 2024-07-29 14:10:35 följande:
Sambon kan inte vara spontan
Hej! Jag och min sambo har levt tillsammans i snart 3 år. En sak som jag kan tycka är jobbig och svår är att han inte kan vara spontan, alltså hitta på saker rätt upp och ner. Han behöver liksom tid att tänka på det och processera i åtminstone några dagar, och det gäller även småsaker, då känner jag mig stressad över att dagarna försvinner då vi inte hittar på något. Så då blir det att vi sitter hemma. Liksom, vet han inte om han vill göra nånting eller måste han tänka på om han gillar det eller inte?
Just nu har vi semester, vi är inne på vår andra vecka just nu och vi har ännu inte hittat på något roligt. Jag skrev en lista för någon månad sen över saker som vi båda nämnde som vi kunde tänkas göra under sommaren. Jag nämnde detta för honom innan vår semester, men han hade nog glömt bort det. Så jag frågade honom i förra veckan om det finns något på listan som han kunde tänkas göra inom några dagar, han kryssade för 4 saker. Vi har bara gjort en enda liten grej.
Det finns saker som jag vill göra som ligger i närheten av där vi bor, alltså inte långt bort alls. Vi pratar endast några mils avstånd. Sen säger han också att han inte gillar längre bilresor än 30 minuter, men vissa saker som jag vill göra är kanske 40 min till 1 timmas bilfärd bort. Och jag vill ju göra saker med honom och umgås tillsammans. Vi umgås liksom inte så mycket längre. Jag vill göra saker och visa honom att det är roligt.
Vi har ju liksom möjligt att göra saker nu när vi är lediga i några veckor, i vanliga fall tar jobbet mycket av våran tid. Vi gör inte så mycket på helgerna heller.
Vad ska jag göra? Jag bara sitter och blir ledsen jämt 😥
Citerar mig själv här.
Jag och min sambo har pratat om vad som bekymrar oss och vi kom båda fram till att vi har kommunikationsproblem. Han kan inte prata om saker, och jag förstår saker fel och det slutar i att vi blir arga och ledsna på varandra. Men vi har diskuterat och vi jobbar på detta.
Jag är tacksam över svaren som har kommit in på detta inlägg, och jag förstår att jag skrev det när jag var som mest ledsen. Ibland är man inte mer än människa.
Men tack i alla fall för alla svar och hoppas att ni får en fortsatt fin sommar ☀️☀️☀️
Här är en bild på när vi fikade på ett urmysigt litet ställe igår.