Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Expressen - Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar

Anonym (Och) skrev 2024-07-30 13:04:17 följande:
    Du får helt enkelt bemöta kvinnor som klagar på män som gör så mot kvinnor att kvinnan klagar helt enkelt för hon vill gynna sig själv. 
    Det är tydligt att sex är inte som allt annat och det handlar mer om att gynna sig själv. Inte att man har egentligen en åsikt. Och debatten är dessutom vinklad till kvinnors fördel 
    Så fungerar feminism. Där dom egna privilegierna tar slut, finns inget intresse att gå vidare i frågan. Det handlar inte jämställdhet.
  • Anonym (Man)

Finns fortfarande ingen som tycker det var dumt uttryckt. Bara att jag som diskuterar detta är incel, patetisk och massa andra nedvärderande uttryck.

Det säger en del.

• Anonym (Man)
    Anonym (Och) skrev 2024-07-30 14:37:55 följande:
    Kvinnliga bebis är i så fall många kvinnor. 
    Kvinnobebisar existerar inte, bara mansbebisar.

Män får heller inte vara offer i något sammanhang, då får man bara skit istället för en diskussion.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Gnäll) skrev 2024-07-30 15:18:02 följande:
    Säger du att du är en mansbebis också? Näe, då behöver man antagligen ha en flickvän först.

Kom tillbaka när DU är ett offer på riktigt så kan du få mina sympatier.
    Jag är inget offer. Men jag kan diskutera utifrån olika förutsättningar och finner det intressant att det är så olika.

Innan du försöker med fler persongrepp(verkar vara så du arbetar), så kan jag tala om att jag har familj. Tänkte att det verkar spela roll för dig eftersom du hävdar att jag är singel helt utan grund.
  • Anonym (Man)

Till Gnäll - Lite offtopic så kan vi ju även passa på att jämföra din attityd till ämnet som är att det bara är onödigt gnäll och det får man ta. Du är inte kapabel att diskutera frågan seriöst utan viftar bort den.

Precis så bemöttes kvinnor historiskt när dom tog upp kampen om lika villkor en gång i tiden.

• Anonym (Man)

Aja, ni fattar troligen. Men ni vill inte gärna medge det.

• Anonym (Man)
    ClumsySmurf skrev 2024-08-01 01:41:16 följande:
    Du fattar troligen att vi fattar att du gnäller för gnällets skull, men vill inte gärna medge det.

Med risk för att nu låta tjatig, men du kräver upprepningar. Du tror alltså att en manlig sportjournalist skulle komma undan med att skriva om vilka grupperingar av kvinnor han dreglar över? Att ens dela in kvinnor i olika grupperingar och sätta namn på dessa grupper?

Att han tex sitter och dreglar över friidrottstjejerna under sommaren?

Då är du bra naiv.

• Anonym (Man)
    Anonym (Q) skrev 2024-08-01 10:16:55 följande:
    Fast varför jämför du en vanlig journalist med en sportjournalist? Är hon en kvinnlig sportjournalist som kommenterar manliga idrottare?

Hon har skrivit vilka killar hon tänder på, hon sitter inte på OS och kommenterar de manliga deltagarna. Du blandar ju äpplen med päron här. 
    Ta en vanlig journalist då. Det denna journalist var att dela upp män i olika grupper och skriva vilka hon dreglar över mest. Det var därför jag tog ex friidrottstjejer som exempel. Det hon skrev i Expressen var inte direkt relaterat till idrott, det var mitt exempel.

Ingen kan dementera att det hade varit rejält höjda ögonbryn minst sagt om det var tvärtom genusmässigt. Några få i tråden som försöker försvara beteendet går inte att ta på allvar.
  • Anonym (Man)
    ClumsySmurf skrev 2024-08-01 10:02:17 följande:
    Är det någon som blev kränkt av "Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar" så är det män som inte får ligga.

Om det ena könen bryr sej men det andra inte så kan det bli en dubbelstandard, hade du varit seriös med dubbelmoral frågan hade du jämfört med något som spelar roll för någon.

Det känns inte mer seriöst när du jämför dubbelmoralen mellan en artikel i expressen och eurosport england.

Att ens dela in kvinnor i olika grupperingar och sätta namn på dessa grupper?

Oseriöst att hävda det du gör i första stycket. Det underminerar tyvärr hela ditt inlägg, även om du kanske upplever att du knäpper någon på näsan retoriskt.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Gnäll) skrev 2024-08-01 15:05:03 följande:
    Så ditt syfte med tråden är att den här artikeln aldrig skulle publicerats för att män generellt känner sig kränkta och sexualiserade? Borde du inte känna att några män som dreglar över idrottstjejer är sexualiserande då? Eller är det en dubbelmoral som råder här?

Dvs -gnäll-
    Man får dregla över vem man vill, men det hon skrev är omöjligt för en manlig journalist att skriva om kvinnor.

Syftet med tråden var att påvisa dubbelmoralen i om det riktar sig till kvinnor alternativt män. För egen del kunde denna journalist skriva precis vilka hon dreglar över, jag bryr mig inte ett dugg om det egentligen, det är dubbelmoralen som jag reagerar på. Om manliga journalister kunde skriva samma sak om kvinnor, så hade jag inte ens reagerat.
Svar på tråden Expressen - Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar