Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Expressen - Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar

Anonym (Gnäll) skrev 2024-07-29 19:35:58 följande:

Du gnäller ju för att det finns skillnader mellan könen. Män vill ligga mer än kvinnor. Du kan snyfta bäst du vill över det faktumet. Men du väljer att skuldbelägga kvinnor naturligtvis.

Ja, du uppvisar offermentalitet och misogyni vilket är typiskt för incels.

Om du läser en gång till så handlar inte inlägget om att skuldbelägga kvinnor, utan att det pratas om jämställdhet medialt och i samhället. Men att media har olika sätt att uttrycka sig beroende på vilken grupp de skriver om.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Gnäll) skrev 2024-07-29 19:59:01 följande:
    Varenda inlägg du skriver handlar om hur illa du tycker om kvinnor. Män är såna offer för något tyckande du drar fram ur röven, fullständigt vanligt för incels.

Män har ett större intresse av att ligga och ragga, därför riktar sig en sån artikel till män, oavsett hur stor offerkoftan är hos dig. Det är så underligt att de som klagar mest över feminismen (du) själva är de största feministerna. Vanlig missuppfattning bland misogyna som egentligen handlar om gnäll över kvinnor.
    För mig handlar det om hur media förhåller sig till jämställdhet och att dubbelmoralen är så tydlig.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Gnäll) skrev 2024-07-29 20:15:52 följande:
    Män vill knulla mer än kvinnor. Påstår du att det inte är så? Det är väl dubbelmoral om något att vara medveten om det och samtidigt gnälla och låtsas som att det inte är så.

Sen ta på sig offerkoftan och gnälla över att det är så synd om män.
    Jag svarar som en feminist skulle ha gjort.

Du kan inte generalisera oss män. Alla vill inte knulla mer än kvinnor.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Gnäll) skrev 2024-07-29 20:31:39 följande:

Det är ju det jag påpekar. Du har feministiska åsikter, samtidigt som du också är misogyn och visar ett starkt ogillande för kvinnor (och feminister) Ni är fanimej likadana alla ni incels. Du ikläder dig offerrollen via alla män dessutom. Så kan man inte generalisera. Begriper du inte det?

Ja, man kan generalisera män och kvinnor och säga att män vill knulla mer än kvinnor. Man kan generalisera på samma sätt och säga att män har en större muskelmassa än kvinnor.

Det är du säkerligen medveten om, män vill generellt ha mer sex än kvinnor, ändå så ynkar och gnäller du över det. 

Jag tycker det är mest du som gnäller och ynkar över att jag konstaterar faktum och diskuterar frågor som kan vara känsliga för vissa.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2024-07-29 21:33:21 följande:
    Var nånstans är den här skillnaden? Det finns en betalväg och du har bara copy paste texten som finns innan man måste betala för att läsa hela artikeln. Har du ens tillgång till hela artikeln eller du bara läste punkterna som alla vi andra också kan läsa som inte säger mycket alls och definit inte någon respektlöshet eller annorlunda stil som man kan ta på. Hela TS skriker oseriöst. Så mina frågor till dig är?

1. Har du läst hela artikeln?
    2. Vad är det med artikeln som är skriven på ett respektlöst  sätt? 
    Jag har inte löst artikeln. Men om samma skrevs om kvinnor, att en manlig journalist skrev vilken typ av kvinnor han dreglar över på sommaren, så hade han fått sparken.

Jag är inte provocerad av att hon skriver detta om män, jag är provocerad av att det är så olika mellan män och kvinnor medialt. Det är många journalister som är mycket skitnödiga för att skriva känsliga saker om kvinnor. För dom vet vilket drev som väntar om dom väljer fel ord.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2024-07-30 00:24:04 följande:
    Nej men dåså, finns inte så mycket att diskutera då eftersom det i princip inte finns något att diskutera utifrån det lilla man läser i artikeln.

Jag håller inte med dig om dina tankar och åsikter. Finns oändligt många artiklar motsvarande om kvinnor. Det har alltid funnits krav på båda könen skapade av kulturen såsom utseendekrav, inkomstkrav, personlighetskrav osv. Inget nytt under solen. 
    Det jag reagerade på fanns med i det man kunde läsa. Vilket inte skulle kunna appliceras på kvinnor då du och många andra hade blivit upprörda av hur man uttryckte sig om kvinnor.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Gnäll) skrev 2024-07-29 23:23:24 följande:
    Varför skulle inte en artikel kunna vara om tips för kvinnor att ligga? Är du så fruktansvärt lättkränkt? Du uppfinner olika scenarion att gnälla över där män är de eviga offren.
    Jag behövde inte uppfinna feltrampet, det fixade den kvinnliga journalisten med sin artikel.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2024-07-30 01:33:31 följande:
    Drevet är att han försöker övertyga om att kvinnor minsann Inte blir omskrivna på detta viset. Stämmer inte för fem öre. 
    Du får gärna visa mig en artikel i en större tidning där en manlig skribent skriver att han dreglar över vissa tjejer.

Går inte att hitta - Om någon skrivit det så är den journalisten deporterad till Sibirien.
  • Anonym (Man)
    Postman skrev 2024-07-30 10:06:31 följande:
    Ja vi har väldigt många ryggradslösa och flyktiga beslutsfattare, väldigt få chefer idag har en bra hantering eller kommunikation med sina anställda. Skulle vi få bättre chefer/ledare så tror jag att vi skulle se ett annat samhälle. 
    Ledarna är ju också rädda för att förlora sin position om dom agerar fel. Dom vill ha ryggen fri. Det innebär att dom bara är ledare till den punkt att dom själva kan förlora på det själva - då pudlar man eller följer övriga narrativet.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2024-07-30 10:34:39 följande:
    Har redan länkat en artikel till dig om just detta. 
    Den artikeln var respektfullt skriven.

Det jag menar hade varit om en manlig journalist eller sportkommentator tex tog upp hur han dreglar över en grupp kvinnor, ta tex friidrottstjejerna. Han hade varit bränd på bål inom 2min.
Svar på tråden Expressen - Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar