Inlägg från: Anonym (Gnäll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gnäll)

Expressen - Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar

Anonym (Man) skrev 2024-07-30 08:55:22 följande:
    Du får gärna visa mig en artikel i en större tidning där en manlig skribent skriver att han dreglar över vissa tjejer.

Går inte att hitta - Om någon skrivit det så är den journalisten deporterad till Sibirien.
    Typ som det du pysslar med i den här tråden menar du? Skapar ett drev pga kränkthet.
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-30 13:09:49 följande:
    Så fungerar feminism. Där dom egna privilegierna tar slut, finns inget intresse att gå vidare i frågan. Det handlar inte jämställdhet.

Skulle vara tokspännande att få höra vad du tror artikeln du pratar om har att göra med "feminism."?

Låter som en helt vanlig bitter, kränkt incelretorik där du applicerar feminism på kvinnor och är allmänt nedlåtande. Paketerat som ett stackars offer för att allt är så orättvist p g a kvinnor. Har inte ett skit att göra med feminism, som vanligt. 

• Anonym (Gnäll)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-30 15:08:18 följande:
    Kvinnobebisar existerar inte, bara mansbebisar.

Män får heller inte vara offer i något sammanhang, då får man bara skit istället för en diskussion.
    Säger du att du är en mansbebis också? Näe, då behöver man antagligen ha en flickvän först.

Kom tillbaka när DU är ett offer på riktigt så kan du få mina sympatier.
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-30 15:36:22 följande:
    Jag är inget offer. Men jag kan diskutera utifrån olika förutsättningar och finner det intressant att det är så olika.

Innan du försöker med fler persongrepp(verkar vara så du arbetar), så kan jag tala om att jag har familj. Tänkte att det verkar spela roll för dig eftersom du hävdar att jag är singel helt utan grund.
    Du är ett offer som du försöker applicera på män generellt. Der gör du för att det är lättare att känna dig som en del av en större grupp, inte för att män generellt är offer. Varenda inlägg du skriver handlar om hur synd det är om män.

Jaha, är du en incel som landar i kategorin mansbebis också alltså? 
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-30 15:44:23 följande:

Till Gnäll - Lite offtopic så kan vi ju även passa på att jämföra din attityd till ämnet som är att det bara är onödigt gnäll och det får man ta. Du är inte kapabel att diskutera frågan seriöst utan viftar bort den.

Precis så bemöttes kvinnor historiskt när dom tog upp kampen om lika villkor en gång i tiden.

Det är fanimej ingenting seriöst över din trådstart. Det är bara osakligt gnäll, och därför får du en motsvarande respons.

Påstår du att du är en motsvarande kvinnosakskämpe? Vad är ditt mål? Att inga dylika artiklar ska skrivas för att män som du känner sig kränkta, eller att fler artiklar ska skrivas till kvinnor?

men nej, du vill ingetdera förstås, ditt syfte är att gnälla över kvinnor och dra på dig offerkoftan. 
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Man) skrev 2024-08-01 14:54:13 följande:
    Ta en vanlig journalist då. Det denna journalist var att dela upp män i olika grupper och skriva vilka hon dreglar över mest. Det var därför jag tog ex friidrottstjejer som exempel. Det hon skrev i Expressen var inte direkt relaterat till idrott, det var mitt exempel.

Ingen kan dementera att det hade varit rejält höjda ögonbryn minst sagt om det var tvärtom genusmässigt. Några få i tråden som försöker försvara beteendet går inte att ta på allvar.
    Så ditt syfte med tråden är att den här artikeln aldrig skulle publicerats för att män generellt känner sig kränkta och sexualiserade? Borde du inte känna att några män som dreglar över idrottstjejer är sexualiserande då? Eller är det en dubbelmoral som råder här?

Dvs -gnäll-
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Man) skrev 2024-08-01 15:17:33 följande:
    Man får dregla över vem man vill, men det hon skrev är omöjligt för en manlig journalist att skriva om kvinnor.

Syftet med tråden var att påvisa dubbelmoralen i om det riktar sig till kvinnor alternativt män. För egen del kunde denna journalist skriva precis vilka hon dreglar över, jag bryr mig inte ett dugg om det egentligen, det är dubbelmoralen som jag reagerar på. Om manliga journalister kunde skriva samma sak om kvinnor, så hade jag inte ens reagerat.
    Ergo -gnäll-
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Man) skrev 2024-08-01 15:33:05 följande:
    Du kan välja att se det som gnäll.
    och dubbelmoral (som du dessutom klagar på, vad blir det då? Trippelmoral?)
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Man) skrev 2024-08-01 17:06:46 följande:
    Jag tänker att dubbelmoral räcker gott.
    Du baserar ditt gnäll på din egna dubbelmoral? Det skulle ju vara skillnad om du förespråkade att såna artiklar inte skulle finnas och berättade att du i egenskap av man finner de kränkande för män. Du kan ju starta en rörelse motsvarande kvinnosakskvinnor, moralförespråkare, kanske samarbeta t om. Om du nu tycker samma sak som feminister?

Men icke, du var bara ute efter att gnälla på kvinnor. För att det är så synd om män pga kvinnor. Så mycket för din jämställdhet.
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Man) skrev 2024-08-01 17:39:27 följande:
    Men det ligger ändå mycket i det jag säger, eller hur?
    Haha!! Det jag läser är osakligt lättkränkt gnäll över en faktiskt hjälpsam artikel! Vanligt för er incels. Kanske är känsligt att bli påmind över att inte kunna ligga.
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-08-01 23:17:27 följande:

Lite överraskande men idag skriver Expressen om tjejtyperna som får ligga mest.

Hadlar främst och tre kategorier av kvinnor.

1) De med snygg "beachvolleybollrumpa"
    2) De som klarar penntestet
    3) Smala tjejer med stora bröst.

Tre kategorier som får det lite svårare är.

1) Kvinnor med dålig hy
    2) Kvinnor med stora rumpor och små bröst
    3) Kvinnor med dåliga jobb, exempelvis lokalstädare och köksbiträde

Det är Pelle som skriver detta i Expressen. Pelle är en skön kille med jämn solbränna, stora överarmar och som bar bakochframvänd keps.

Pelle har dessutom alltid ett leende på läpparna och behöver bara titta på en tjej för att få ligga med henne.

Tillhör du ts hysteriska drev?
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Man) skrev 2024-08-02 00:25:29 följande:
    Haha.. nu blev det hysteriskt också. Du gillar inte att folk diskuterar det uppenbara.
    Incels?
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Man) skrev 2024-08-02 08:42:48 följande:
    För att underlätta din världsbild så låtsas vi att jag är en incel. Kan vi diskutera sakfrågan och inte mig från och med nu?
    Sakfrågan är att incels är bittra jävlar som skyller sin situation på kvinnor. 
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-08-02 19:01:10 följande:
    hur får du in incels i diskussionen?
    är incels sådana som inte håller med dig?
    Du illustrerar en typisk incel.
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-08-02 19:58:59 följande:
    En sån som inte delar dina åsikter?
    Ngt du säger när du saknar svar?
    Incels?
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-08-02 20:29:49 följande:
    Ja, det människor blior incels för dig.
    Glöm inte att gå med i godhetsparaden Pride i helgen och visa att alla människor ör lika i värde.

Skriv ett plakat där det står "Incels är dumma SD-väljare!"
    Du är minsann ingen tex-med kille. Kanske ska läsa artikeln så du får bättre chanser att nuppa?
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-08-02 21:48:59 följande:
    Väldigt glad för att jag inte är en tex mex-kille. Dricker inte Sol.
    Du klassificeras nog inte i någon av grupperna "här är killar som får ligga"
    -burn-
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Man) skrev 2024-08-03 19:22:08 följande:
    Om du får dela in folk i grupper så finns det antagligen bara två:

Dom som tycker som du och sen incels.
    I ditt fall så råkar det sammanfalla.
    Du kanske ska betala för att läsa artikeln? Lite tips och trix kanske?
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Man) skrev 2024-08-03 19:37:01 följande:

Tur att det inte är du som är ansvarig gruppindelare då!

Jag är inte så intresserad av vad den frimodiga journalisten har kommit fram till.

Du är ju visst intresserad, något att gnälla på.
  • Anonym (Gnäll)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-08-03 20:03:18 följande:
    När argumenten tagit slut kallar man den andre för incel, 
    När knullandet tar slut så blir du en incel.

torr sommar?
Svar på tråden Expressen - Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar