Inlägg från: Anonym (kom igen nu!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kom igen nu!)

Expressen - Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar

Dubbel moral? 
    Nej det är inte jämställt på något sätt i samhället!
    Man kan inte skriva så om kvinnor av en anledning som aldrig män råkar utför
    nämligen att män som ligger runt anses lyckade som får många kvinnor medans kvinnor kallas horor, förbrukade, lössläppta och många män vill aldrig ha en kvinna som legat runt vilket inte drabbar män så kom igen när synen på att ligga mycket är jämställd för så är det inte nu.
    En man som får ligga mycket kan skryta om det och andra män se upp till honom eller känna avundsjuka men en kvinna talar inte om att hon haft många sexpartners för då ser många på henne med avsmak och kallas hora så en stor skillnad så prata inte om jämställdhet!
    men givetvis visste du allt detta redan! 

• Anonym (kom igen nu!)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-29 14:51:43 följande:

Ingen kvinna tycker det var dumt skrivet hittills. Det förklaras istället med hur samhället är utformat.

Så det var alltså patriarkatet som tvingade den kvinnliga journalisten att skriva om vilken typ av män hon dreglar över på sommaren?

Det blir bara ännu tydligare att feminism inte är detsamma som jämställdhet.

så vad är din åsikt om att män som har legat med många kvinnor ses som lyckade av många män medans kvinnor som legat med många kallas horor av många män och ses ner på vilket ingen man med många sexpartners blir? 

är det jämställt anser du? 
    har absolut inget med feminism att göra att män ser så olika på män och kvinnor som haft många sexpartners. 
    så vart är jämställdheten menar du? 
  • Anonym (kom igen nu!)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-29 16:16:00 följande:

Skillnaden mellan män och kvinnor är att män inte vinner något på att spela offer. Då hånas dom och kontentan blir att han får kämpa mer. Som incelrörelsen tex

En kvinna som kör på offermentalitet får betydligt mer uppbackning.

Kvinnor kan alltså vara objektifierade av män och då är det synd om dom. När män blir objektifierade är det ingen som bryr sig. Det är bara att ta det som en man.

Du har fortfarande inte svarat på min fråga om vad du anser om att män som ligger runt med många anses lyckade och många män avundas dom medans kvinnor ses som horor mm av många män när dom ligger runt. 
    är det jämlikhet? 
    har inget med feminism att göra!
    utan synen på på sexualitet hos könen.
    vad är din åsikt? är män med många sexpartners lyckade tycker du eller avundas du dom? vad anser du om kvinnor med många sexpartners, kul för dom eller ser du ner på dom? 

Ser du likadant på män och kvinnor som haft många sexpartners eller tänker du olika beroende på kön? 
    om du tänker till ordentligt innan du svarar så märker du om du tänker olika på vilket kön det är och du är säkert medveten om andra mäns syn på kvinnor resp män och många sexpartners. 
    Förneka inte att det är skillnad på synen mellan könen av väldigt många då inser du varför man inte kan skriva om kvinnor som ligger med mycket med många.
    men skriv gärna din egen inställning till män resp kvinnor som ligger med många och vad du vet om andras syn på saken! 

• Anonym (kom igen nu!)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-29 18:18:32 följande:
    Då var det synd om kvinnor igen. 

Du fattar ingenting av vad jag frågar dig, det handlar inte vem det är synd om utan synen på många sexpartners i samhället och varför man kan skriva saker, det är ju du som inte förstår.
    det är ju du som tycker synd om dig och vissa andra män.
    jag skriver inte om vem det är synd om utan hur man ser på kvinnor resp mäns antal sex partners.
    jag är gift och varken jag, minman eller vänner tycker synd om ett kön utan konstaterar hur synen är.
    det är inte synd om ett visst kön däremot är det synd om individer som inte träffar någon eller får ha sex om man vill det men då är det lika tråkigt för både kvinnor och män, dvs individer inte pga vilket kön dom tillhör! 

men när du klagar kan du ju också tänka till på just synen på kvinnors och mäns sexualitet, reflektera lite om varför man skriver olika, det finns kanske en anledning om du tänker till.

• Anonym (kom igen nu!)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-29 20:06:25 följande:
    För mig handlar det om hur media förhåller sig till jämställdhet och att dubbelmoralen är så tydlig.
    och ändå svarar du inte på frågan om dubbel moral när män anses lyckade när dom haft många sexpartners och en del män avundas dom medans kvinnor ses som horor och många ser ner på dom.
    nej det handlar inte om att tycka synd om kvinnor utan just dubbel moral men den låtsas du inte om.
    gnäll passar visst dig bara i vissa fall och du blundar för andra.
    snacka om dubbel moral, men du vet att det är precis som jag skriver men den jämställdheten skiter du i.
    handlar varken om feminism eller tycka synd om män eller kvinnor men  att du blundar för det och bara gnäller när du tycker att det är berättigat.
    kanske även du har dubbelmoral?
  • Anonym (kom igen nu!)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-08-01 23:37:39 följande:
    Vill bara påvisa det uppenbara. Kvinnor kan uttrycka sig sexistiskt utan att få problem.
    och jag har fortfarande inte fått svar ifrån ts om dubbel moral när det handlar om att många män ser på andra  män som haft  många sexpartners som lyckade och att man ser upp till dom medans samma män ser på kvinnor som haft många sexpartners som horor, förbrukade och ser ner på dom.
    nej det handlar inte om att tycka synd om kvinnor utan just dubbelmoral hos många. 
    Män som haft många kvinnor ser många upp till,  som haft många ser man ner på.

vad anser du själv? 
    ts svarar inte utan hänvisar bara till att det ?alltid är synd om kvinnor ?
    om man påpekar att det finns otroligt mycket dubbelmoral mot kvinnor och inte bara mot män.

min man som jag visade detta för sa vem tar sådana här artiklar på allvar, skrivs ju alla möjliga larviga artiklar i kvällstidningarna och finns väl annat att uppröras över.
    och ja vi har både son och dotter och ställer inte kön mot varandra.
    Finns stora problem och små som man förstorar upp! 

Prata om dubbelmoral absolut men förkasta då inte allvarligare saker en än en artikel som knappast någon tar seriöst och inte är något som var elakt menat av journalisten! 

så just skillnaden mellan att skriva vilka män som får ligga är inte negativ, att skriva kvinnor som får ligga mycket är just oftast negativt. 
    Det vet dom flesta män! 
  • Anonym (kom igen nu!)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-08-02 23:12:27 följande:
    Man skulle ju kunna ranka bästa bröst i OS och röstra fram bästa rumpan bland beachvolleytjejerna. 

Och sedan frossa i detta.

Eller varför inte leta efter kvinnliga deltagare med kameltå.
    Du ser ingen skillnad mellan att peka ut och namnge specifika personer och deras kroppar och prata om grupper av ?olika av olika stilar? ? 
    Det är väl en enorm skillnad eller hur? 

sen är det även stor skillnad på att säga att någon är vacker eller ser bra ut och att diskutera någons bröst eller könsorgan, det förstår väl ändå alla normalbegåvade? 
Svar på tråden Expressen - Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar