• Postman

Expressen - Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar

Anonym (Man) skrev 2024-07-29 12:33:28 följande:
    Det är dubbelmoral. Läste att en manlig sportkommentator på Eurosport blivit kickad för att han generaliserade över att kvinnor inom idrotten var och sminkade sig.

Men en kvinnlig journalist kan skriva om vilka manstyper hon dreglar över under sommaren i en av Sveriges största tidningar utan alltför stor reaktion. Att hon skulle få kicken är ju otänkbart. 
    Ja jag läste det med och det är väldigt, väldigt märkligt att man ska ge någon kicken för ett sådant uttalande. Jag tror att vi är på väg emot ett väldigt farligt och lättkränkt samhälle om den enda (och första) lösningen för oönskade uttalanden är att sparka folk.

Jag hoppas det ligger lååångt mer bakom ett bara just detta uttalande.
  • Postman
    Anonym (Man) skrev 2024-07-29 19:24:50 följande:
    Cancel-kulturen behöver statuera exempel, cancelkulturen behöver syndabockar. Det hade räckt med att säga till vederbörande att inte prata på detta sätt. Nä, då ska man kicka honom för att visa ett ställningstagande från kanalen sett.
    Ja det är mycket märkligt. Ja det finns ju långt många andra vägar att gå med folk som kanske uttalar sig plumt eller inte följer företagets policy, det måste ligga mer bakom än bara detta tror jag. Det vore fruktansvärt om vi ska börja sparka folk för så banala uttalanden.
  • Postman
    ClumsySmurf skrev 2024-07-30 02:47:50 följande:
    Man kan man ju gissa hur det kommer att låta från feministerna om ca 5 år eller så
    jävla män som utseendehetsat kvinnliga idrottare, och deras döttrar.

"Jag hoppas det ligger lååångt mer bakom ett bara just detta uttalande."

Det brukar oftast göra det, som t.e.x ryggradslös beslutsfattare, i detta fall möjligen någon som inte ens vågar berätta för sin fru att han tyckte det var roligt.
    Ja vi har väldigt många ryggradslösa och flyktiga beslutsfattare, väldigt få chefer idag har en bra hantering eller kommunikation med sina anställda. Skulle vi få bättre chefer/ledare så tror jag att vi skulle se ett annat samhälle. 
Svar på tråden Expressen - Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar