Inlägg från: Anonym (Tröttsamt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tröttsamt)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-29 18:26:51 följande:
    Den artikeln är skriven med en helt annan stil och respekt. Det står inte någonstans om vad som får mannen att dregla över vissa typer av kvinnor.

Du måste kunna se skillnaden.
    Var nånstans är den här skillnaden? Det finns en betalväg och du har bara copy paste texten som finns innan man måste betala för att läsa hela artikeln. Har du ens tillgång till hela artikeln eller du bara läste punkterna som alla vi andra också kan läsa som inte säger mycket alls och definit inte någon respektlöshet eller annorlunda stil som man kan ta på. Hela TS skriker oseriöst. Så mina frågor till dig är?

1. Har du läst hela artikeln?
    2. Vad är det med artikeln som är skriven på ett respektlöst  sätt? 
  • Anonym (Tröttsamt)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-29 22:35:36 följande:
    Jag har inte löst artikeln. Men om samma skrevs om kvinnor, att en manlig journalist skrev vilken typ av kvinnor han dreglar över på sommaren, så hade han fått sparken.

Jag är inte provocerad av att hon skriver detta om män, jag är provocerad av att det är så olika mellan män och kvinnor medialt. Det är många journalister som är mycket skitnödiga för att skriva känsliga saker om kvinnor. För dom vet vilket drev som väntar om dom väljer fel ord.
    Nej men dåså, finns inte så mycket att diskutera då eftersom det i princip inte finns något att diskutera utifrån det lilla man läser i artikeln.

Jag håller inte med dig om dina tankar och åsikter. Finns oändligt många artiklar motsvarande om kvinnor. Det har alltid funnits krav på båda könen skapade av kulturen såsom utseendekrav, inkomstkrav, personlighetskrav osv. Inget nytt under solen. 
  • Anonym (Tröttsamt)
    Anonym (Gnäll) skrev 2024-07-30 00:43:45 följande:

För att vara någon som gnäller över det fiktiva scenariot vilket "drev det skulle bli" om en liknande artikel riktat sig till kvinnor, så är det anmärkningsvärt att denne inte själv inser att han startat ett drev för att artikeln var så kränkande för män enligt honom själv.

Drevet är att han försöker övertyga om att kvinnor minsann Inte blir omskrivna på detta viset. Stämmer inte för fem öre. 
  • Anonym (Tröttsamt)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-30 08:55:22 följande:
    Du får gärna visa mig en artikel i en större tidning där en manlig skribent skriver att han dreglar över vissa tjejer.

Går inte att hitta - Om någon skrivit det så är den journalisten deporterad till Sibirien.
    Har redan länkat en artikel till dig om just detta. 
  • Anonym (Tröttsamt)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-30 08:55:22 följande:
    Du får gärna visa mig en artikel i en större tidning där en manlig skribent skriver att han dreglar över vissa tjejer.

Går inte att hitta - Om någon skrivit det så är den journalisten deporterad till Sibirien.
    Jag tycker snarare att det är mer förolämpande att de beskriver kvinnor som dreglande, som om vi vore hundar. Väldigt nedvärderande. 

Nej, jag ser fortfarande inget konstigt med artikeln för övrigt eftersom det är så som journalister skriver om typ allt för att få läsare. 
  • Anonym (Tröttsamt)
    Anonym (Man) skrev 2024-08-01 17:39:27 följande:
    Men det ligger ändå mycket i det jag säger, eller hur?
    Du borde få ett pris över din förmåga att göra en höna av en fjäder av de få meningarna du har tillgång till att läsa. 
  • Anonym (Tröttsamt)
    Anonym (Man) skrev 2024-08-02 10:02:33 följande:
    Om vi ringar in det problem jag ser, så är det inte att hon skrev på det sättet hon gjorde, utan att det skulle vara svårt att komma undan med att uttrycka sig så om kvinnor som manlig journalist.
    Du tycker inte det är fel att kvinnor i artikeln beskrivs som dreglande varelser? 
Svar på tråden Expressen - Här är killtyperna som får ligga allra mest i sommar