• Anonym (EmiliaÅ)

En fråga till er män

Vi säger att ni får syn på en kvinna , säg på krogen, stranden, ett fik, platsen spelar egentligen ingen roll. Du tycker hon ser bra ut och går fram och pratar med henne. Ni bestämmer er för att ses igen och träffas ett antal gånger. Du tror att hon är i din ålder. Ni har aldrig frågat varandra om hur gamla ni är. När ni till sist gör det visar det sej att hon är 7 år äldre än dej. Hon ser alltså ung ut för sin ålder. Du är någonstans mellan 40 och 50 åt. Båda två har barn och ingen av er vill ha flera. Ni tycker om varandra väldigt mycket och ser en framtid tillsammans. Backar du ut när du får reda på hur gammal hon är?

• Svar på tråden En fråga till er män
  • Anonym (MILF-hunter)

Nej, Är 29 och har gökat med 67-årig kvinna.

• JayBerg

Ser inget problem nej dom flesta gör inte det.

MEN ja! det FINNS män som hänger upp sig på åldern.. tyvärr..
    Det blir en sån stor grej för dom så allt det andra som är bra hamnar i skuggan .. 

• KimLinnefeldt

Hon kommer att vara 70 när han är 63, 80 när han är 73. Åldersskillnaden spelar större roll i högre ålder. Risken är större att den äldre partnern har sämre hälsa.

Man tillhör olika generationer, på sätt och vis, har olika referenser när det gäller musiksmak med mera.

Men kärleken övervinner allt. Jag skulle aldrig backa för en kvinna som är sju år äldre. 

• Anonym (Mx)
    JayBerg skrev 2024-08-17 07:26:37 följande:

Ser inget problem nej dom flesta gör inte det.

MEN ja! det FINNS män som hänger upp sig på åldern.. tyvärr..
    Det blir en sån stor grej för dom så allt det andra som är bra hamnar i skuggan .. 

Om vi ska vara ärliga så handlar det inte om att hänga upp sig på åldern. Det handlar om att man hellre vill ha en yngre kvinna för att dom oftast är fräschare, finare och mer attraktiva. Man utesluter inte andra kvinnor, men man väljer helst en yngre om man har möjligheten.

Precis som kvinnor hellre väljer en framgångsrik partner över en mindre framgångsrik. Man utesluter inte karlar med sämre jobb, men man väljer hellre en man med ett bättre jobb som tjänar 3ggr så mycket.

Att man hänger upp sig på en sak som unga kvinnor eller rika män känns inte som rätt uttryck. Men det är önskvärt och tilltalande.
  • JayBerg
    Anonym (Mx) skrev 2024-08-17 07:48:54 följande:
    Om vi ska vara ärliga så handlar det inte om att hänga upp sig på åldern. Det handlar om att man hellre vill ha en yngre kvinna för att dom oftast är fräschare, finare och mer attraktiva. Man utesluter inte andra kvinnor, men man väljer helst en yngre om man har möjligheten.

Precis som kvinnor hellre väljer en framgångsrik partner över en mindre framgångsrik. Man utesluter inte karlar med sämre jobb, men man väljer hellre en man med ett bättre jobb som tjänar 3ggr så mycket.

Att man hänger upp sig på en sak som unga kvinnor eller rika män känns inte som rätt uttryck. Men det är önskvärt och tilltalande.
    jo så är det, håller med.

Jag använde bara orden "hänger upp sig", 
    OM allt det andra stämmer, attraktionen, sexet, pengarna, värderingarna o.s.v.
    MEN åldern är fel och det är JÄTTEviktigt så spelar det ingen roll för en del män, tyvärr..

Ser en del män, och kvinnor, som har en del saker dom "hänger upp sig på" såå hårt att det andra spelar ingen roll.
    Ofta blir såna singlar med, kanske många korta förhållanden men inget mer..
    en del hittar exakt det dom söker och då funkar det ju jättebra!
  • Anonym (Äldre kvinna)
    KimLinnefeldt skrev 2024-08-17 07:36:19 följande:

Hon kommer att vara 70 när han är 63, 80 när han är 73. Åldersskillnaden spelar större roll i högre ålder. Risken är större att den äldre partnern har sämre hälsa.

Man tillhör olika generationer, på sätt och vis, har olika referenser när det gäller musiksmak med mera.

Men kärleken övervinner allt. Jag skulle aldrig backa för en kvinna som är sju år äldre. 

Så är det, men statistiskt lever kvinnor längre än män så om det är större åldersskillnad så är det mest fördelaktigt om kvinnan är äldre och om de inte planerar barn.
  • Anonym (MILF-hunter)

Oldies but goldies brukar jag säga.

• Tecum

Nej, i den åldern backar jag inte. Man har många år kvar tillsammans och sju år känns inte så mycket.

Men om man är 70+, då är sju år äldre mycket...

• Knipper

Häng inte upp dig på åldern. Själv dejtar jag en kvinna som är 67....8 år äldre än mig
    Hon är helt vild med sex och vet vad en man önskar...Så lägg siffrorna åt sidan och njut av varandra...

• Melerad ögonfärg

Jag hade en kollega som dejtade hejvilt och träffade väldigt många kvinnor. Han hamnade i ett läge där han aldrig kunde vara helt nöjd. Det var alltid något som störde och gjorde så att han inte kunde gå vidare. Vilket är tragiskt. Han ratade kvinnor som han själv inte ville rata, men just för att det alltid fanns något att hänga upp sig på så kom han aldrig till skott.
    Vet inte om detta är typiskt manligt men så var han iaf.

Så TS, ta inte illa upp om han övergav dig, det är hans problem. Det har inget med dig att göra utan bara en hang up hos just denna man.

• Anonym (MILF-hunter)
    Melerad ögonfärg skrev 2024-08-25 07:48:39 följande:

Jag hade en kollega som dejtade hejvilt och träffade väldigt många kvinnor. Han hamnade i ett läge där han aldrig kunde vara helt nöjd. Det var alltid något som störde och gjorde så att han inte kunde gå vidare. Vilket är tragiskt. Han ratade kvinnor som han själv inte ville rata, men just för att det alltid fanns något att hänga upp sig på så kom han aldrig till skott.
    Vet inte om detta är typiskt manligt men så var han iaf.

Så TS, ta inte illa upp om han övergav dig, det är hans problem. Det har inget med dig att göra utan bara en hang up hos just denna man.

Så kan det vara. Man vet aldrig vad som flyter under bron.

Går alltid att shoppa efter något bättre.
  • Anonym (Nej nej)

Nej det skulle jag inte göra!
    det är samma som att bara för kvinnan man är kär i har för små eller för stora bröst eller. Det är ju personen,kemin och så jag ser på hur ett förhållande skall se ut som jag blir kär o

• Anonym (46-åring)

Nej varför skulle jag göra det? Min fru är 5,5 år äldre än mig och aldrig något jag hakat upp mig på.

Svar på tråden En fråga till er män