Hej, har också en dotter på 10 som mår dåligt till och från. Vi misstänker npf (asperger ? vet det inte heter det längre men så ni förstår ) 🙂 i trean började det strula med kompisrelationerna och blev mycket missförstånd. Nu i fyran har hon bytt skola (alla gjorde det så samma klass ) och tycker det vart jättejobbigt även om hon trivs på skolan och hennes nya lärare. Men allt folk gör att hon har ont i magen , rasterna är det som brukar krångla men hon är inte arg längre utan ledsen istället. Det är ju ännu tuffare klimat nu i skolan bland eleverna och det märks på henne.
Hon går till en psykolog som försöker hjälpa henne med ångesten och hennes mående . Kommer eventuellt bli aktuellt med en utredning senare. På lektionerna funkar det bra dock och hon är väldigt smart men har tyvärr högra krav på sig själv.
Det jag ville komma till , innan min novell är att det kan bli aktuellt här med om hon fortsätter må väldigt dåligt men jag ser det positivt. Äter själv ssri sedan många år tillbaka.
Hur är det för era barn ?