Vill bli gravid
Hej!För några år sedan besökte jag en privat gynekolog pga återkommande svampinfektioner som vården inte ville ta tag i, därav sökte jag mig till en privat gynekolog. I samband med det besöket kollade vi även om jag var gravid pga att mensen var över 2v sen vilket aldrig hänt mig innan. Jag är 33 år. Hon sa att jag förmodligen inte hade haft någon ägglossning men att livmoderslemhinnan var lite tunn. Men beror inte det på att jag inte hade någon ägglossning? Min mens kom dagen efter besöket och var normal. Man kan ju få mens utan ägglossning har jag läst mig till.
Hur som helst, jag och sambon försöker bli gravida och har hållit på i över ett år, men ska väl inte säga att vi varje månad har försökt helhjärtat. Jag börjar bli mer och mer nojig över att jag inte kan bli gravid..
Min mens är väldigt kort och har varit sedan jag slutade med preventivmedel 2019. Blöder väl normalt första dagen och sedan övergår det i bruna flytningar. Jag hat tagit upp detta med både gyn & fertilitetskliniken och dom säger att jag beskriver en normal menscykel. Men ju mer jag tänker och läser om det så börjar jag tro att min livmoderslemhinna är för tunn med tanke på vad den privata gynekologen sa till mig.
Jag har även sköldkörtel problematik sedan innan och har opererat bort sköldkörteln 2022 men ligger på bra värden. TSH ligger runt 1, som är rekommenderat.
Jag har testat ägglossningstest och får positivt varje månad jag testat. Får även ägglossningssekret och ömma bröstvårtor och som mensvärk vid ägglossning, som jag alltid haft.
Är det någon som haft sparsam mens utan att det betytt något negativt för att kunna bli gravid?
Mvh