• Anonym (ADHD)

Endorfindejtare

Det slog mig igårkväll och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera den insikten. Jag har alltid varit en sån som förälskar mig lätt... för ca två månader sen började jag chatta med en man som snabbt gav mig fjärilar i magen och som jag på allvar började fantisera ihop en framtid med... men något jag insett är att sexprat får mig att lessna snabbt, även om jag verkligen gillar det första kanske 2-3 gångerna... men sen därefter blir jag bara irriterad.. och "förälskelsen" går samma väg.

För kanske två veckor sen fick jag kontakt med en annan man och samma visa upprepade sig... och det var igår det slog mig. När det kommit så långt ger det ingen endorfinkick längre och då tröttnar jag...

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Endorfindejtare
  • Anonym (ADHD)
    Anonym (r) skrev 2024-07-28 11:03:40 följande:

Men ses ni?

Med de två hann det inte komma till det, men han innan var jag tillsammans med över året, men även där försvann känslan ganska snabbt och jag såg honom mer som en vän...
  • Anonym (ADHD)
    Anonym (r) skrev 2024-07-28 11:17:26 följande:

Då är det inte konstigt att känslan tappas, chatta länge och med sexprat kan tillfredsställa behov tillfället :P

Fast vadå länge? Känslan försvann efter redan några dagar och sexprat ger mig absolut ingenting efter nyhetens behag lagt sig.

Det har absolut inte med det att göra.
  • Anonym (ADHD)
    Anonym (r) skrev 2024-07-28 12:15:04 följande:

För att du behöver ses för att hålla igång det..

Men han jag var tillsammans med över ett år träffade jag ju ofta, men blev samma sak ändå. Det här är inget nytt, det har varit samma visa med folk jag känner irl också. När det inte ger nån endorfinkick längre tröttnar jag.
Svar på tråden Endorfindejtare