Inlägg från: Anonym (Det blir bra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Det blir bra)

Vill hjälpa min väninna!

Anonym (Vill henne väl) skrev 2024-07-27 20:11:19 följande:
    Vill hjälpa min väninna!

Hej, jag behöver lite råd. Jag har en väninna som jag tycker väldigt mycket om. Och jag vill henne väl. Och att hon ska få uppleva lycka som mig.

Hon är snart 40 år. Och har ingen man barn eller pojkvän. Jag förstår att en del inte vill ha barn. Men att inte ens ha en pojkvän åtminstone. Hon blir bara äldre och hennes föräldrar kommer ju gå bort även dom. Jag tänker att hon kommer bli väldigt ensam.
    Och skulle bli så glad om hon träffade en kärleksfull man. Som kunde ge henne kärlek. Hon har haft det väldigt tufft periodvis i livet. Och mycket sorg. Jag känner att om det är någon som förtjänar något bra, så är det hon. Hon säger att hon inte är ensam. Och att ingen man vill ha henne i alla fall. Jag tror att hon har dåligt självförtroende. Hon har varit med en hemsk man som jag förstått det. Där det pågått misshandel och värre saker. Och att hon intalar sig själv, att hon inte förtjänar kärlek. Hon ser rätt bra ut. Fast hon är lite tillbakadragen. 
    Ska jag vara tyst? Och låta det vara?
    Nu män som läser. Är det någon som tänker att dom skulle kunna tänka sig det. Och att ni har kärlek att ge? Jag vill peppa henne lite. Så hon kommer på bättre tankar.
    Jag föreslår att hon ska börja engagera sig i en förening eller börja en aktivitet där hon träffar män, när hon först har gått ut och blivit mer öppen om sin livssitaution och träffat män så kanske du kan sätta upp henne på några dejtningappar eller kanske göra nån form av lek av det hela. Kanske svajpa åt henne eller nåt så hon associerar partnerhittandet med lite rolighet och glädje. Hitta något kul kopplat till det om hon är tillbakadragen, blind dejts på nåt keramikställe? Danskurs?
Svar på tråden Vill hjälpa min väninna!