Inlägg från: Anonym (Miljösekten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Miljösekten)

    Miljöpartiet känns som en sekt.

    Rataxes skrev 2024-07-27 17:36:18 följande:

    MP är väl det enda partiet med företrädare som offentligt gått.ut med att.vilja avskaffa demokratin? 
    KFML(r) och nazisterna.oräknade.förstås.


    Kan du dra dig till minnes vart du har sett eller hört detta? 

     Vill se det med egna ögon.

  • Anonym (Miljösekten)
    Rataxes skrev 2024-07-27 18:32:07 följande:

    Javisst!


    Demokrati och miljö är de viktigaste EU-frågorna säger Pär Holmgren (MP ...


     


    Nämen tack!  


    Nämen oj, här har vi honom. Sekternas sektledare! 

    Du får passa dig, snart kommer miljöpartiet och lägger munkavel på dig. Modigt!

    Obehagligt att man inte har uppmärksammat detta mer, så sorgligt.


     

  • Anonym (Miljösekten)
    Anonym (Vibbarna i tråden is cra) skrev 2024-07-27 21:45:51 följande:
    Kommentarsfält var? Såklart ett kommentarsfält på deras sida inte kommer att vara en plats för diskussion.

     


    Ett? Om du skrollar igenom alla inlägg  på miljöpartiets instagram så står det : kommentarerna för det här inlägget har begränsats.


    Det är ytterst få inlägg som går att kommentera. 
    Varken V, SD, S eller M har denna begränsning. 

  • Anonym (Miljösekten)
    KillBill skrev 2024-07-28 10:29:56 följande:

     


    Han led av klimatångest och projicerade sin rädsla på andra! Det är just det här jag menar med miljöpartiet!
    Finns inget annat parti som beter sig så här i riksdagen. Miljöpartiet sätter skräck på barnen!

    Ingen handlar rationellt vid ångest! Miljöpartiet går in med järnhand för att hjärntvätta! Miljöpartiet vill inte ens ha demokrati!

    Jag får ångest av att miljöpartiet sitter i EU!

    Det är alltså inte så konstigt att allt fler kritiserar publice service! 

    Varför gör socialdemokraterna inget för att stoppa ett parti som inte förespråkar demokrati? 


     

  • Anonym (Miljösekten)
    Rataxes skrev 2024-07-28 10:42:02 följande:




    Det var alltså ingen slump att miljöfascisten Pär Holmgren några år tidigare sade sig vilja avskaffa demokratin. Skylla på "klimatångest" borde diskvalificerat honom från valbar plats hos varje normalt politiskt parti. Nu är ju inte MP ett normalt parti...

    Men vart hittar du allt? vem är du?  Jag tycker det är svårt att hitta artiklar som inte glorifierar miljöpartiet.

    Kan du rekommendera  redaktioner som inte är förknippade med röda åsikter? Jag undviker gärna gröna åsikter också men det finns inget vettigt att hitta.

    Jag tänker att det är nyttigt att läsa båda för att kunna dra en egen slutsats.

    Du måste in och och debattera! hjälp oss! Du sitter på kunskap! 


    Du är mitt hopp=)

  • Anonym (Miljösekten)
    KillBill skrev 2024-07-28 11:28:54 följande:

    Det finns befogad anledning att vara orolig för temperatur-ökningar. Globalt värmerekord (per månad) har slagits 12 månader i sträck..

    www.svt.se/nyheter/utrikes/nytt-varmerekord-pa-horisonten-rysk-roulette


     


    Win, win! Vi behöver inte ta flyget för att åka till varmare breddgrader!

    Skämtåsido, vist man ska värna om miljön men inte på det sättet som miljöpartiet förespråkar. 

    Är det verkligen hållbart att vi ska gräva från jordens resurser för att ersätta solceller och bilar ? Jag tänker att det är inte bara Volvo som ska ersättas, det finns en hel del bilar. hade det inte varit bättre att bygga ut kollektivtrafiken mer effektiv? Lägga pengarna på att förbättra tågen exempelvis? 

    Har miljöpartiet gjort en konsekvensanalys?

  • Anonym (Miljösekten)
    KillBill skrev 2024-07-28 12:30:39 följande:
    Varifrån tror du olja och uran kommer ifrån? Det är få naturresurser som orsakar så stora miljöproblem vid utvinning som  just olja och uran. När det gäller olja så är det den som vid förbränning orsakat de klimatproblem som världen nu står inför.

    Ur ett klimatperspektiv är vindkraft och solenergi mycket bra val. 

    Varför tror du att jag efterfrågar om det inte är bättre att satsa på kollektivtrafiken? Det läggs enorma resurser på batterifabriken exempelvis.


    Vi kommer alltid behöva utvinna resurser från naturen, men då kan man se till att göra så liten skada som
    möjligt. Man behöver inte vara  matematiker  för att räkna ut att det skadar jorden mer att ersätta alla bilar till elbilar än att satsa på kollektivtrafiken.


    Vet du vilka konsekvenser vi får av miljöpartiets politik? Eller sväljer du allt med hull och hår?

  • Anonym (Miljösekten)
    Rataxes skrev 2024-07-28 12:25:20 följande:
    Det finns faktiskt en och annan sansad miljöpartist.
    Take Anstoot är en av dem, han driver även "Blågula Bilen" en hjälporganisation för Ukraina. Dessutom är han en stark förespråkare för kärnkraft.
    Något av detta gjorde att dumvänsterns sagotidning ETC kände sig tvungna att publicera en ren förtalsartikel. De har fortfarande inte bett om ursäkt för sina lögner...

    Tack! Ska kolla på den. 

    Jag är av åsikten att man inte ska utesluta någon tidning, men jag tycker det är svårt att hitta om någon annan har ett annat synsätt på miljön än miljöpartiet.

    Miljöpartiet vill aldrig svara på kritiska frågor, det stör mig att MP alltid nonchalerar viktiga frågor.

    Jag anser att det finns potential men då skulle alla partimedlemmar behövas bytas ut för att vi skulle kunna få ordning på klimatet på riktigt. Det funkar inte att det ska vara totalitära partimedlemmar om vi vill måna om demokratin.  

    Klimatet blir sekundärt om vi ska leva under  totalitära förhållanden, då väljer jag hellre ett sämre klimat!

  • Anonym (Miljösekten)
    KillBill skrev 2024-07-28 13:45:11 följande:
    Det blev ett felvänt tecken i mitt inlägg. Det skulle stå följande: 

    Den genomsnittliga livslängden för en bensin eller dieseldriven bil är idag < 15 år (mindre än 15 år) så vi behöver hela tiden byta ut delar av bilflottan och då är det bättre att satsa på eldrivna bilar än på bilar som drivs av fossila drivmedel. 

    Jo då, jag inte omöjlig, man ska inte vara enkelspårig =)

    Men om miljöpartiet vill satsa på kollektivtrafiken varför satsar EU på att vi ska tillverka bilbatterier? Eller är jag ute och cyklar?

    Hur lång livslängd har en elbil? 

    Du får ha överseende med att jag inte är insatt i klimatfrågan.=)

    Jag tycker heller inte att det var fel av högerregeringen som gjorde bensin och dieseln billigare, alla bor inte i Stockhom ;) 

  • Anonym (Miljösekten)

    @KillBill

    Föresten vart är skämtet? 
     
    Försöker du rekrytera mig till miljöpartiet? =)
    Du vill omvända mig!! Tvi, tvi!

    Min röst förblir blank såvida hela riksdagen inte gör en omorganisation. Alla partier är sekter, men jag tycker att MP sticker ut. Får obehagliga vibbar, särskilt av den dära Daniel. Jag vet att jag drömmer honnom efter utseendet men jag kan inte hjälpa att han ser ut som en klassisk sektledare. 

    Om du skulle kritisera miljöpartiet, vad skulle du kritisera miljöpartiet för?

  • Anonym (Miljösekten)
    KillBill skrev 2024-07-28 14:34:35 följande:
    Jag är själv inte miljöpartist och jag har problem med alla enfråge partier som är för enkelspåriga för min smak.
    Men du svarar som en miljöpartist även om du föredrar en arg Andersson =)

    Nä jag får helt enkelt fundera vidare. 
    Skalan på sektvibbarna var tidigare 10 av 10. Du lyckades att så ner den till 9 av 10.
  • Anonym (Miljösekten)
    KillBill skrev 2024-07-28 17:55:35 följande:
    Och vips så blev det uppenbart att du inte begriper dig på begreppet genomsnittlig livslängd..

    Varför, kan du utveckla dig?

    I mina öron låter resonemanget rimligt. Tror att den slutsatsen blir mer rättvis om några år. Det är förtidigt att säga nu.

    Alla ting slits med tiden. Det är därför jag ifrågasätter varför EU inte prioriterar kollektivtrafiken först. Är kollektivtrafiken effektiv så minskar behovet av att köra bil. Jag anser att man börjar från fel ände.

    Denna felprioritering kommer bli dyr. Det är inga billiga batterier som tillverkas i Skellefteå och någonstans måste pengarnas tas. EU har sett att det har blivit svårt att köpa Kinesiska bilar.  Det är sjukt ineffektivt. Men jag kanske har missat något?

    Det  gäller att utvinna så lite bilbatterier som möjligt från naturen. Det finns inte oändligt med resurser. 

    Hela idén känns knasig.

  • Anonym (Miljösekten)

    @himla med ögonen och @tecum , ni två kommer med argument som politiker ska ta allvar på! 


    Om era argument stämmer så innebär det att miljöpartiet men även miljömupparna i EU är påväg att förvärra klimatet och naturresurserna!!!!

    Luftslottet kommer stå oss alla dyrt!  Varför är det ingen som reagerar mer? Det måste finnas någon där ute som har mer kunskap och status än mig  och som kan ruska om oss alla så att vi blir fria från miljöpartiets galna ideologi! VANSINNE!


    Varför uppmärksammas inte detta mer? Vart tar det stopp någonstans?!

    Jag är ledsen @KillBill, jag kanske är enkelspårig just nu men du kanske inte hade tänkt på konsekvenserna innan du rådde mig att rösta på miljöpartiet?

    Skulle kunna omvända min blanka röst att rösta i ren protest! 


    Tack alla  för att ni hjälper mig att bli lite klokare! Min tes verkar stämma. Miljöpartiet känns inte som en sekt, millöpartiet ÄR EN SEKT!

    Vi kommer gå under med miljöpartiet!

  • Anonym (Miljösekten)
    KillBill skrev 2024-07-29 17:22:26 följande:

    Du verkar inte ha riktigt klart för dig vad en sekt är för något.  I en sekt så följer medlemmarna ledningen oavsett hur ledningen agerar.

    Detta gäller verkligen inte MP som har fått se väljarna lämna partiet när partiet varit tvungen att ta ansvar.  Detta skedde exempelvis 2015 när MP satt i regeringen med S och var tvungen att acceptera en kraftig skärpning av reglerna för asyl i Sverige (något som gick emot vad MP väljarna ville). Att MPs ledning accepterade S skärpningar av asyllagstiftningen resulterade i att MP tappade stort i valet 2018. 

    Ett parti med väsentligt större sektbettende är SD. Ta bara valet 2014. innan detta val ville SD förbjuda vinster i välfärden och ville tvinga offentlig verksamhet att kräva schyssta villkor för anställda i offentlig upphandling. Direkt efter valet bytte SD fot och blev positiv till vinster i välfärden och släppte kravet på schyssta villkor i offentlig upphandling. Inte en enda SD medlem opponerade sig utan lydde blint SD ledningen. Samma sak har vi sett i valet 2022 sär SD gick ut och lovade att man aldrig skulle försämra A-kassan (Man lovade att gå i opposition om A-kassan försämrades. Nu har SD gått med på försämringar av A.-kassan och protesterna från SD väljarna har helt uteblivit. Det är tydligt att SD sympatisörer, i likhet med andra sektmedlemmar, alltid köper vad ledningen gör..


     


    För mig är en sekt sluten, auktoritär och utnyttjar medlemmar genom att tillämpa rädsla för att få sin vilja igenom. En sekt  brukar också dissikera allt som sägs och slutligen ta till sig våld för att få sin vilja igenom.
    Det  är livsfarligt att ha ett parti i riksdagen som följer den forskning som bara stödjer deras teori för att sedan utesluta all annan forskning.

    Till och med jag som inte är insatt i miljöfrågor, börjar ifrågasätta miljöpartiets politik och retorik. Jag resonerar utifrån sunt förnuft och logiskt tänkande. Det skrämmer mig att Miljöpartiet inte ens resonerar, Miljöpartiet AGERAR. Jag får inte deras resonemang och handlingar att gå ihop med demokrati.


    Om SD vill förbjuda vinster i välfärden så ligger SD i samklang med vänsterpartiet. För mig är vänsterpartiet ett extremt parti. Då finns det två sekter enligt ditt resonemang. Vänsterpartiet och Sverigedemokraterna. Det finns som sagt en anledning till varför jag röstar blankt;)

    Men det som skiljer V och SD det är att SD inte måste fullfölja sin ideologi och har kommit till sitt förnuft och förstått att planekonomi är inte  gynnsamt för ett samhälle. Det är snarare positivt att SD inte måste följa sina förslag in i absurdum som miljöpartiet gör.
    Att SD kräver att offentliga sektorn ska vara en bra arbetsgivare är inget konstigare än att LO vill tvinga på Tesla ett kollektivavtal. LO och socialdemokraterna brukar samarbeta. Vips så har vi 3 sekter enligt ditt resonemang.


    Att SD bytte fot är inget konstigare än att KD,L och M också har  gjort det.  Detsamma gäller Socialdemokraterna som tidigare var emot NATO. 
    Att ändra sin ståndpunkt är hälsosamt. Miljöpartiet är inte hälsosamt då MP inte ändrar sin ståndpunkt.


    Inte en enda socialdemokrat har försökt förhindrat Miljöpartiets maktspel som vill skrämma, tysta och styra Sveriges elförsörjning med järnhand! Det är den nuvarande regeringen som har behövt slösa på våra skattepengarna med att ge befolkningen bidrag för att folk inte ska hamna hos kronofogden!  Ändå hade vi folk som blev skuldsatta pga miljöpartiets idiotiska handlingar.
    Något som hade kunnat undvikas om inte Miljöpartiet hade missbrukat sin position. Elstödet hade kunnat gå till vården och nu har S,V och MP mage att anklaga Regeringen för att vården inte för mer Bidrag. Fy säger jag!


    Det är nog jag som ska försöka att få över dig till att rösta blankt, hellre blankt än en röst på vänsterblocket!

    Jag skämms över att jag inte har sett detta tidigare och ångrar bittert att jag inte utnyttjade min röst. Men samtidigt förstod jag inte omfattningen, nu gör jag det och  nästa gång går min röst till ett högerparti.

    Den hör tråden blev en uppenbarelse för mig=)

  • Anonym (Miljösekten)
    KillBill skrev 2024-07-29 21:26:39 följande:
    Det finns ju ingen koppling mellan de attribut som du kopplar till en sekt och MP.

    Däremot finns det många som har vittnat om Sverigedemokraternas autoritära styre och larmat om den interna partipiskan, vilken resulterat i ett starkt tryck på partimedlemmar att följa partiledningens linje. Detta har i sin tur begränsat utrymmet för intern debatt och avvikande åsikter inom partiet. Det är detta som resulterat i att partiledningen total kunnat byta åsikt före och efter flera val utan att någon partimedlem vågat protestera. Detta skickar tydliga sektvibbar. 
    Ditt exempel att även KD, L och M har bytt uppfattning (i invandringsfrågan) har tvärtemot utlöst en häftig debatt i dessa partier och resulterat i att många tidigare väljare har lämnat partierna (när M var positiv till invandring var man ett 30% parti men idag samlar man bara drygt 18% av rösterna). Att många partisympatisörer höjde rösten när partierna bytte politik (och till och med valde att lämna partierna) vittnar om en demokratisk process vilket är motsatsen till en sektliknande process. 
    Du är öppen med att du inte är insatt i miljöfrågor. Därför vill jag rekommendera dig att faktiskt läsa på.   Du kommer finna att den miljöpolitik som Miljöpartiet driver har stöd från en stor majoritet av alla värdens miljö och klimatforskare. Vill du hitta ett parti som driver en extrem miljöpolitik ska du i stället rikta blicken mot SD (vars miljöpolitik i princip helt saknar stöd bland forskarna)

    Jaha, än sen då? Jag är inte förvånad över att SD har partimedlemmar som känner sig begränsade i sina åsikter. Alla partier har avhoppare. Det verkar vara så när  organisationer bildas. Socialdemokraterna har också avhoppare, avhoppare som har gått över till SD dessutom. Vill även minnas att Centern och kristdemokraterna hade det hett ett tag. 


    Hela riksdagshuset är en kammare för sektmedlemmar men miljöpartiet sticker ut. Inte ens vänsterpartier som jag betraktar som extrema beter sig som miljöpartiet! Vänsterpartiet är fromma som lamm i jämförelse, det är nästan att jag tycker synd om vänstern som behöver samarbeta med MP. Jag vill rädda vänsterpartiet =)

    Vist är jag öppen och har sedan jag startade tråden börjar läsa på lite mer. Deras partiprogram är tyvärr för aggressiv för min smak, det känns inte alls bra i magen.

    Är det miljöpartiet som ska växa sig stora i hela Europa då är det nog dags att se sig om. Jag skulle inte ha startat tråden, jag gick lyckligt ovetandes om situationen, ju mer jag gräver desto mer mår jag illa.

    Men jag kan tänka mig att skaffa en elbil ändå, det är det lilla stöd som miljöpartiet kan få från mig=)
    Men det är av egoistiska skäl för det kommer en tid då fossila fordon kommer att straffbeskattas och det kommer bli kännbart i plånboken. Den gäller att hinta  och finta mupparna.


     


     

  • Anonym (Miljösekten)
    Rataxes skrev 2024-07-29 22:26:37 följande:
    Jag föredrar att komma runt straffbeskattningar genom att köra främst skattebefriade bilar. Modifierade för att gå att köra på E85. Inte ens en klimatfascististisk sojapojke kan hävda att.det.är.dåligt för "klimatet".

    Haha! Men du kan säkert ta hand om dina bilar och tycks vara kunnig. Mitt kunskapsområde är något begränsad.

    Jag är personen som skulle kunna tanka E85 i en bil som föredrar diesel. Jag är  ledsen att göra dig besviken, men alla är inte som dig ;)

    Min partner föredrar att jag använder cykeln i stället för bilen, han knorrar en del om att jag kör för nära trottoarkanten. Nu borde du förstå vart min nivå ligger någonstans.=)


     

  • Anonym (Miljösekten)
    Rataxes skrev 2024-07-29 23:23:26 följande:
    Nä, det är kanske bäst att du cyklar Flört

    Det är synd att vi lever i en slit och slängvärld där det anses bättre att skrota fullt fungerande saker, eller saker som lätt skulle kunna lagas och premierar att man köper skit från Kina. Jag har alltid försökt hålla.liv i mina saker så länge som möjligt istället för att köpa något nytt som i de flesta fall visar sig vara sämre. 
    Att lära sig att reparera saker borde egentligen vara ett skolämne...
    Haha min magkänsla säger att du har gått i maskopi med min partner!

    Jag håller med dig. Desto bättre är jag på att laga och fixa allt annat. Men jag har 0 intresse för bilar. Jag tycker om att välja färg men inte ens det blir jag betrodd med =)

    Men jag behöver inte förstå mig på bilar för att förstå att miljöpartiets strategi inte är hållbart. Att värna om miljön är viktigt! Tyvärr är miljöpartiets strategi kortsiktig, kostsam och miljöfarlig.

    Hoppas det inte tar för lång tid innan  luftslottet rasar, ju tidigare desto bättre.
  • Anonym (Miljösekten)
    KillBill skrev 2024-07-30 06:42:22 följande:
    Om du inte vill lyssna på Miljöpartiet kanske du kan ta till dig att moderaten Carl Bildt uppmärksammar det allt varmare klimatet? Det viktigaste är hursomhelst att du sätter in dig i problemen med miljön och klimatet. Att vara oinsatt i ett så viktigt ämne som miljön och klimatet  (vilket du själv säger att du inte är) håller inte. 

    Efter att jag startade tråden håller jag på med efterforskning för fulla muggar. Du kan snart titulera mig som miljöexpert;)


    Jag ger inte så mycket för Carl Bildt ,han  
    är stroppig och dryg och tar flyget till sitt sommarställe. Var det inte han som försökte tvätta oljepengar? Han skulle ha ägnat sig åt att tvätta miljöpartiet i stället, då hade han gjort nytta. Vi kan inte lita på honom!

    Du ser, jag har gjort min läxa! Snart kan du vara stolt. Kommer med min tillförlitliga slutrapport inom kort;)
    Det är bra att du är för miljöpartiet och en annan är emot och jag är riktigt skeptisk. Det kan inte bli bättre!

    Vi hörs!

  • Anonym (Miljösekten)

    Min damer och herrar,

    jag är ledsen, men det går inte att göra en objektiv bedömning utan att bli påverkad av mina hjärnspöken. Min övertygelse om att miljöpartiets skulle vara en sektrörelse tar överhand.
    Det vore fel av mig att komma med en rapport, jag är partisk i mina egna tankar.

    Oavsett parti så är alla överens om att klimatförändringen sker, men partierna är oense om hur vi ska hantera miljöfrågorna, det får bli min slutsats.

    Min röst förblir blank, kanske mognar den med tiden . Tills dess kan jag dra mitt strå till stacken och göra vad jag kan för att påverka miljön så lite som möjligt.
    Jag klarar mig bra med min cykel trotts allt.

    Adjö.


     

Svar på tråden Miljöpartiet känns som en sekt.