Cereal Killer skrev 2024-07-27 10:10:59 följande:
Så gjorde vi med första barnet. Vi slog verkligen knut på oss själva för att göra bebisen nöjd, för gud förbjude att vårt barn skriker! Med andra barnet var vi mycket lugnare, och trots att hon var lika missnöjd som med första så var de första månaderna tusen gånger lättare att hantera.
Som du redan verkar ha läst dig till så finns det en kurva som de flesta barn följer, där de börjar visa missnöje vid den åldern er bebis är i och där kulmen brukar nås vid 6-8 veckor, sedan klingar det vanligtvis långsamt av. Det finns normalt inget man kan göra åt detta (så länge barnet är friskt, följer sin kurva och det inte finns någon misstanke om någon mjölkallergi eller annan underliggande sjukdom) utan det är helt enkelt så det är. Man får hålla ut och försöka hitta saker att göra för att fördriva tiden.
Hej tack för svaret!
Jaha så du menar att det börjar nu och brukar avta vid 8 veckor ungefär? Jag trodde nämligen att de va då all oro missnöjdhet började.
kan absolut hålla ut och kämpa mig igenom detta men jag behöver bara veta att det blir bättre och att vi kan njuta mer av att vara hans föräldrar istället för att konstant vara stressade.
Jag vill så gärna komma ut mer, våga träffa vänner med honom och gå ut i vagn utan att vara orolig.