-
Vad mysigt! Då kommer de att vara ganska nära i ålder också!QueenV skrev 2024-08-16 19:32:50 följande:Andra! min första fyller två i oktober ☺️
-
Jag förstår det, hade inte stått ut med ovissheten själv. Finns det ingenting privat du kan boka? Vet inte var du bor, men hör i Stockholm finns det hur många tider som helst varje dag om man kan tänka sig att punga ut 1000 spänn. 😁Lugnoro skrev 2024-08-16 19:53:45 följande:Jag ska ringa runt på måndag. Gynmottagningen kommer ju inte ta emot mig som det är nu. Men det känns väldigt segt att vänta hela helgen.
-
Hit går jag, de har riktigt bra utrustning och är jättetrevliga: https://babyscreen.se/Lugnoro skrev 2024-08-16 21:02:29 följande:Vilka ställen är det? Jag bor ca 1h utanför Stockholm med kollektivtrafiken.
Vi är nästan i samma dag, 7+1 här. -
Jag gick in via boka direkt-appen och fick upp tider direkt.Lugnoro skrev 2024-08-16 21:32:50 följande:De verkar bra. Men när man ska boka står det att nästa lediga tid är 11 dec? Känns dock orimligt.
-
Lugnoro skrev 2024-08-16 21:32:50 följande:De verkar bra. Men när man ska boka står det att nästa lediga tid är 11 dec? Känns dock orimligt.
-
Fattar! 😊 Jag har aldrig kollat på helgtiderna, men då verkar de inte vara aktuella under sommaren iaf.Lugnoro skrev 2024-08-17 07:01:06 följande:Tack. Jag kollade bara på helger. Det var nog därför det stod så 🙂
-
Jag skulle inte tvekat att göra ett VUL om jag var i din situation. Förhoppningvis så kommer du att få ett lugnande besked! ❤️Lugnoro skrev 2024-08-17 11:56:01 följande:Det kommer lite mörkrött blod nu. Känns inte som om jag blödit ut tillräckligt mycket för att vara alltihop i den här veckan. Så om det inte fortsätter är det rester kvar eller så är det inte missfall. Gravidsymptomen är kvar.
-
Jag förstår dig! Alla kan göra det, bara att googla och boka. 😊ToEm skrev 2024-08-18 20:23:59 följande:
Känner igen mig! Har dock inte tagit mer än ett test, tog ett digitalt och tycker det känns onödigt att ta fler. Men hade ?gärna? varit lite illamående och inte enbart haft molande värk... Förra graviditeten hade jag ömmande bröst också, möjligtvis är de något mer spända nu men det känns som jag frenetiskt letar gravidsymptom!
Jag ska till BM för inskrivning på torsdag, tänkte kolla förutsättningarna för tidigt ultraljud. Inte enkom för att jag så gärna vill få bekräftat att allt ser bra ut med fostret, jag börjar snart jobba igen och har ett yrke där jag måste byta arbetsuppgifter om det visar sig jag är gravid. Vill i huvudsak veta pga praktiska skäl, alltså. Kan vara värt tusingen eller vad det kan kosta här i Skåne! Någon som vet om man måste ha en motivering för att få ett tidigt ultraljud, eller alla kan göra det (mot betalning)?
-
Gud vad skönt! 🙏🏻Lugnoro skrev 2024-08-21 08:35:53 följande:
Vi har varit på ultraljud! Allt såg bra ut, men jag har en hematom. Dock sa han 7+2 och inte 8+0. Men så var det förra graviditeten också.
-
JustinzeVar skrev 2024-08-21 14:57:09 följande:
Ni som varit på VUL och fått höra att ni är i en annan vecka än ni trott. Vilken vecka trodde ni att ni var i och vilken vecka sa gynekologen? Syntes foster osv eller gjorde dom bedömning efter mått på hinnsäck/livmoder ?
Jag gjorde nämligen VUL i vad jag trodde var 7+0 men hon som utförde det sa att jag var tidigare gravid och enligt henne typ 5+5. Hon kunde inte se fostret eftersom det enligt henne var ?för tidigt?.
När jag berättade att jag vet exakt datum på min senaste mens första dag OCH vilken dag jag hade ägglossning (testade med stickor) och därför borde vara i 7+0 så sa hon att graviditeten då troligtvis avstannat och att hon inte trodde att min graviditet skulle fortgå. Hon gav mig massa papper med information om MA och ofostriga graviditeter skickade remiss för en ny tid som är nu på fredag.
Jag grät dygnet runt i flera dagar. Jag som enbart var där för att se om det var tvillingar då jag har det i familjen var inte alls beredd på detta.
Nu i efterhand har jag läst 100000 olika trådar om folk som varit med om samma, där gynekolog/bm flyttat bak tiden efter VUL och hävdat att man är kortare gången än vad som faktiskt är möjligt för i sånt fall borde man ha plussat innan man ens blivit gravid. Detta kan tydligen ha att göra med att ägget fäster olika fort men också att alla embryon växer olika snabbt i början (?). Från 7+0 till 5+5 är ju dessutom inte jätte stor skillnad så om det stämmer -som hela internet skriver- att det kan blir så pga att ägget fäst sent eller att det tar olika lång tid för alla att börja växa så är ju 9 dagar bakåtflyttning inte helt omöjligt trots att jag vet på Minuten (ish) när jag haft äl. Den stora frågan är då VARFÖR dom inte säger det utan istället börjar förbereda för skrapning? Hade jag inte sagt att jag själv räknat det till 7+0 så hade allt sett Bra ut.
Nu är det två dagar kvar till mitt nästa VUL som ska bekräfta antingen graviditet eller MA men jag har en stark känsla av att det kommer att finnas ett foster på fredag (ber till alla gudar att den känslan stämmer...) och jag kommer i sånt fall vara väldens lyckligaste men också så FÖRBANNAD på babyscreen som tog 1.100 kr och dömde ut min graviditet så fort. Och är det MA så kommer jag nog aldrig kunna sluta gråta. Skit långt inlägg som jag inte ens vet varför jag skrev men ville skriva av mig och kanske finns här nån med erfarenhet?
Jag förstår att du är både orolig och förbannad. Det hade jag också varit. Håller tummarna för att allting ser bra ut på fredag!
Jag har helt motsatt erfarenhet av babyscreen (finns det flera mottaningar btw? Jag har varit på den i Vasastan). De hade mycket bättre ultraljudsutrustning än vad Ultragyn (som jag hade fått en remiss till, och som inte kunde säga någonting med samma exakthet) på Sabbatsberg hade och bekräftade den exakta dag jag trodde att jag var gravid i enligt senaste mens samt ÄL. Ska tillbaka imorgon efter en vecka för att bekräfta att jag är i 8+0 som beräknat.