Inlägg från: Supersemlan |Visa alla inlägg
  • Supersemlan

BF april 2025

N85väntarnr3 skrev 2024-08-11 19:14:44 följande:
    Tack detsamma 😀 har du några symtom? När har du BF? Jag mår rätt illa, kräktes 2 ggr förra veckan men nu är det mer under kontroll och hoppas det håller i sig. Börjar jobba till veckan och hoppas kunna dölja detta några veckor till.
    Jag tror någon gång precis i början av april, när har du? Tänker att jag vet mer exakt efter ett senare ultraljud.

Stackars dig! Hoppas att det känns okej när du börjar jobba! Jag har ?bara? extremt ömma bröst och molvärk, lite yrsel också. Precis som med de andra barnen. 😊 
  • Supersemlan
    Vixens skrev 2024-08-12 11:36:58 följande:

Lite nyfiken, vilken vecka är ni alla i nu? Här är det helt nytt (4+4 idag.)

Grattis!! 💫

6+4 här, och allting går i snigelfart, haha.
  • Supersemlan
    JustinzeVar skrev 2024-08-14 10:57:55 följande:

Precis varit på VUL (7+0) och inget foster syntes. Ska på nytt vul nästa vecka men hon som utförde testet sa att graviditeten troligtvis avstannad. Vet inte hur jag ska sluta gråta

Fan vad hemskt, rent ut sagt. Var så ledsen du behöver, så länge du behöver. ❤️

Hade du varit på något VUL tidigare under graviditeten?
  • Supersemlan

Någon annan som känner sig så otroligt svullen om magen och plufsig? Är bara i vecka 7+0 imorgon? 😬

• Supersemlan

Jag var på VUL idag igen, har bokat in ett varje vecka då jag går in i ny vecka fram tom 12+0. Fattar att det är onödigt men jag kan inte låta bli då det är så lugnande i stunden? 💖

• Supersemlan
    IRABELLE skrev 2024-08-16 06:57:04 följande:

Har så jädrans med "mens"värk mest hela tiden, blir galen Rynkar på näsan

Det har jag också. Livmodern känns som en hård klump. Jättejobbigt när jag är ute och springer. 😕
  • Supersemlan
    Dalkullans skrev 2024-08-16 09:10:41 följande:

Hej! 

Vi har inte heller vågat ta ut lyckan helt än eftersom man är rädd för risken för missfall. Framförallt är jag orolig över ?uteblivet missfall?. 

Men jag försöker tänka att hur det än blir så jag jag i vart fall gravid just nu och får glädjas åt det. Och även om missfall är vanligt så är det ju ännu vanligare att det går vägen. 

Jag har bokat in tidigt ultraljud inslutet på nästa vecka (vitalitetsultraljud) i v 8 (7+4). 

(enligt sjukvårdens system är jag i vecka 9 då men jag har valt att justera det då jag vet att jag hade sen ägglossning och att ?ligga efter? Skapade mer stress för mig eftersom jag inte hade de symptom som kan komma i varje ny vecka. Så istället för att gå in i ny vecka på onsdagar gör jag det nu på efterföljande söndag. )

Jag förstår dig. Tiden går i snigelfart, jag vill bara att det ska vara tid för NIPT nu, och att resultatet är bra. Någon mer som ska göra det? Det är därför jag bokat in ultraljud när jag går in i varje vecka, för att jag är så rädd för MA.

Smart av dig att korrigera tiden själv, när du nu vet när ägglossningen var. Det hade jag också gjort.
  • Supersemlan
    Lugnoro skrev 2024-08-16 18:06:04 följande:

Nu kommer det blod. Blir så rädd! Vet inte hur mycket än, men det är färskt blod. 

Förstår att det måste kännas jätteläskigt, det tyckte jag också. Men som du vet så kan det vara helt ofarligt. ❤️ När är ditt VUL?
  • Supersemlan
    Lugnoro skrev 2024-08-16 19:09:16 följande:
    Det låter iaf lovande att inte är klumpar, utan färskt blod. Kan du inte få ett VUL tidigare? Håller tummarna!
  • Supersemlan
    QueenV skrev 2024-08-16 18:45:43 följande:

Plussade idag! Så tror det blir bf april? 🙈

Stort grattis! Är det första barnet? 😊
Svar på tråden BF april 2025