Inlägg från: Anonym (Sladdis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sladdis)

BF april 2025

LSK93, bf 31 mars
    Lugnoro, bf 1 april (lite osäker), första barnet
    Justinzevar, bf 1 april
    Dalkullans, bf 1 april
    Forstfoderskan, bf 2 april, första barnet 

Sladdis, bf 5 april, tredje barnet 
    Anni89, bf 6 april, andra barnet 
    EPQ, bf 8 april (troligtvis)
    Lillapandan, bf 8 april (gissning), första barnet
    Rebecka 714, bf 9 april, femte barnet 
    Jessica Noel, bf 9 april 
  • Anonym (Sladdis)
    Supersemlan skrev 2024-08-01 08:29:28 följande:
    Stort grattis! Och kul att det finns en annan 39-åring här! ☺️
    Tack! O detsamma ☺️ Kul att våra barn är lika gamla också. Min son hinner fylla 13 innan bf o dottern blir 8 nästa månad 😊
  • Anonym (Sladdis)
    Supersemlan skrev 2024-08-01 15:35:27 följande:
    Ja, vad roligt! När har ni tänkt att berätta för barnen, och hur tror ni att de kommer reagera? Mina barn har vid flera tillfällen deklarerat att de under inga omständigheter vill ha ett syskon? 🙈
    Tänkte först vänta tills efter KUB men nu känns det sååå långt fram 🙈
    Jag tror och hoppas att dom reagerar med lycka. Yngsta har tjatat om en lillebror i några år. Men sen höstas när hon inte fick tvärnej från mig har hon involverat storebror också och nu frågar dom relativt ofta om det. Jag har sagt att man går ju inte bara o köper en lillebror i affären o om det skulle bli så kan det ju bli en lillasyster också. Dom va okej med det 😂

När tänkte ni berätta?
    Haha, ja det kan ju tas emot lite olika då, dom blir säkert glada ändå ☺️

Hur tänker nu andra berätta för era närmsta? 
    Eller kanske bara jag som funderar på sånt redan 😂
  • Anonym (Sladdis)
    Rebecka 714 skrev 2024-08-01 18:34:27 följande:

Jag önskar att familjeliv hade en app.
    tycker den här sidan är så jobbig att sitta på via mobilen 
    :( mkt reklam osv.. ingen som skulle vilja gå med i någon Facebook grupp tillsammans eller de kanske är för o-anonymt. 

Kan hålla med dig, skitdryg 😂
    Jag går gärna med i en Facebook-grupp längre fram när det är officiellt så att säga ☺️
  • Anonym (Sladdis)
    Anonym (Forstfoderskan) skrev 2024-08-02 14:11:14 följande:

Tack för goda råd gällande nikotin- och tobaksfria alternativ till snus! Jag tycker att det gått bättre och bättre att vara utan nikotin.

Jag fick precis en blödning. Rynkar på näsan Har haft rejält med molvärk till och från i drygt 1,5 v och har det även idag. Blodstrimmor och rosa flytningar är inte alls en rolig upptäckt i kombination med molvärk.

Finns inget att göra så det är väl bara att avvakta över helgen och se om det kommer en rejäl blödning. Usch, är så ledsen! 

Usch det är aldrig kul, behöver dock inte innebära det värsta ❤️
    Hur är det med blödningen o värken nu? 
    Tänker på dig 💕
  • Anonym (Sladdis)

Va tråkigt att höra Forstfoderskan 😔

Önskar er lycka till framöver ❤️

Välkomna hit för och grattis till alla nya i gruppen 🥰❤️

Jag har inte mått lika illa nu under helgen, har släppt efter frukost. Men är såååå trött, har inte gjort många knop denna helgen 🙈
  • Anonym (Sladdis)
    JustinzeVar skrev 2024-08-07 07:24:38 följande:

Är det någon annan som mår relativt bra? När jag var gravid med dottern (8 år sedan) så mådde jag så otroooooligt illa, överkänslig för dofter, så trött att jag somnade överallt osv. Det var riktigt påfrestande. Jag trodde att det skulle bli liknande denna gång även om jag vet att alla graviditeter är olika men jag mår oförskämt bra och det gör mig orolig. 

Visst jag har symptomer så som att magen svullnar upp på kvällarna, kissar mer eller mindre hela tiden osv. Men jag har inget ?jobbigt? symptom. 

Någon som har erfarenhet av detta? Behöver jag oroa mig? Gick in i vecka 7 idag..

När jag va gravid med min son (13 år sedan) så mådde jag också rätt bra om jag minns rätt. Lite lätt illamående ibland och lite trött o känslig.
    Med dottern (9 år sedan) mådde jag skräp, spydde varje morgon i ett par veckor som sen gick över till konstant illamående, trött som tusan.
    Vet inte om det va en slump att det skiljde mellan könen ☺️

Nu mår jag lite illa till och från men är trött som f*n hela tiden.

Så nej jag tror inte att du behöver oroa dig 🥰
  • Anonym (Sladdis)
    Echinacea skrev 2024-08-07 05:42:06 följande:

Hur mår ni andra?

Mitt illamående blir värre och värre även om jag fortfarande inte spyr. Ont i magen och trötthet.  Sen går känslorna som en berg och dalbana. Jag har länge velat ha ett barn till men nu börjar jag tveka, våra andra barn är redan 10 år och 6 år.
    Båda jag och mannen lider redan av sömnbrist, och jag hatar att vara gravid. Hoppas dessa känslor försvinner snart.  

Jag mår bättre o bättre om än VÄLDIGT trött. Precis gjort sköldkörtelprov så hoppas att det är bra ☺️

Jag kan verkligen känna igen mig angående ett barn till. Mina är också stora, 12 och 8. Jag har längtat efter detta lilla knyte (tog ett tag att få med mannen på tåget) och nu känner jag mig tveksam emellanåt 🙈
    Man ska liksom börja om från början helt och hållet, är samtidigt det som är en del av charmen med denna graviditet tänker jag ☺️
  • Anonym (Sladdis)
    JustinzeVar skrev 2024-08-07 10:03:37 följande:
    Vet du att jag har en känsla någonstans i kroppen att detta är en pojke! Om det är pga att gravsymptomerna är annorlunda denna gång från när jag var gravid med min dotter vet jag inte men nånting säger mig det! Spännande🥰

Någon mer som har en känsla redan nu av vilket kön bebis är? Med dottern var jag helt övertygad att det var en flicka. Tror att intuitionen ofta stämmer! 😁
    Med tanke på hur jag mår är känslan en pojke. Denna gång tänker jag att vi inte ska ta reda på det ☺️
    Jag brukar ha rätt när folk nära mig är gravida men har haft fel på mig själv 😂
  • Anonym (Sladdis)
    Lugnoro skrev 2024-08-07 15:22:00 följande:

Supersemlan: 6+0 färskt blod. Inte mycket. Jag ser det när jag torkar mig. Det har inte kommit i trosorna. Jag har mina symptom kvar. 

Jag blödde typ såhär i 5+0 i förra graviditeten och såg därefter hjärtat slå. Men sedan började jag blöda långt senare och då började det smått och blev mer. Fick åka till gynakuten i 11+0 och då bekräftade de att det var missfall. 

Vet att att det troligen är okej, men är så rädd att mängden ska öka. 

Usch va jobbigt, även om det säkert inte är någon fara. Håller tummarna för dig 💕
  • Anonym (Sladdis)
    Anni89 skrev 2024-08-08 20:22:23 följande:

Idag lyckades jag få en tid hos gyn som kunde bekräfta att jag tyvärr fått missfall, som jag misstänkt. Det fanns inget kvar så kroppen hade lyckats få ut allt på den måttliga och smärtfria blödning jag hade, så skönt det iaf. Tacksam att det hände så pass tidigt och inte senare, men såklart är det ändå väldigt ledsamt. Vi får försöka igen och hoppas att det är vår tur nästa gång Hjärta

Lycka till alla!

Så tråkigt att höra 😔
    Hoppas ni får ett plus igen snart ❤️
  • Anonym (Sladdis)
    Supersemlan skrev 2024-08-09 08:17:16 följande:

Jag ska göra ett VUL vid 11 idag. Så nervös. Om inte hjärtat syns slå nu så är det någonting fel. Håll tummarna. ❤️

Håller tummarna för er idag ❤️
  • Anonym (Sladdis)

Har hängt lite i periferin det senaste då min energinivå är typ 0. Illamåendet kom tillbaka och det med råge, mår kraftig illa från morgon till kväll och sover massor. Försöker se det positiva i det, att det faktiskt händer något i min kropp men det är inte lätt alltid.
    Har också börjat fundera på om där kanske är två.. KUB om en månad så är bara att vänta o se 🙈

Lugnoro Hoppas att du får en tid snart, håller tummarna ❤️

• Anonym (Sladdis)
    Maggan777 skrev 2024-09-02 11:33:16 följande:

Är det någon annan här inne som också har extrema problem med illamående? Jag har testat alla "vanliga" knep som man kan läsa om. Försöka äta lite och ofta, åksjuktabletter osv. Men mitt vanliga liv fungerar inte just nu, särskilt jobb är väldigt svårt på grund av illamåendet. Är det någon annan här som har liknande problem och har fått hjälp på något sätt? 

Jag hade det, fick utskrivet Lergigan Comp. Hjälper en hel del. Nu har jag dock börjat må bättre så tar dom inte så ofta. 
  • Anonym (Sladdis)
    Loppster skrev 2024-09-10 08:58:20 följande:

När har ni Fått tid för kub? Jag ska dit 10 oktober. så spännande och läskigt på samma gång. inte varit på något ultraljud ännu så det blir första. Känns som tiden går rätt snabbt ändå när det är andra barnet. Första gick tiden så långsamt. 

Har kub 28 sep. Vägen dit känns oändligt lång..
    Har en viss oro som maler över att det ska va hög risk så vill bara få det avklarat. Men nu är det bara 2 veckor kvar, hoppas dom går fort ☺️
  • Anonym (Sladdis)
    Loppster skrev 2024-09-10 19:28:15 följande:
    Ja det kan jag med känna lite oro för. Med första barnet fick vi lägsta möjliga risk men då var jag inte så orolig över det. Nu känns det lite mer när man redan har ett frisk barn, kommer man Verkligen ha sån tur igen? 
    Precis så jag känner. Har två friska fina barn, valde bort kub med dom. 
    Nu är jag närmre 40 så det påverkar min oro också såklart.
    Imorgon har jag första besöket hos bm så det känns kul i alla fall. 

Har läst lite om vaccination för gravida och känner mig kluven. När jag väntade mina två barn fanns detta inte ens. Är absolut inte vaccinmotståndare men är ändå kluven som sagt. 
    Hur känner ni andra kring detta? 
  • Anonym (Sladdis)
    IRABELLE skrev 2024-09-22 07:47:31 följande:

Är det bebis som gör att det känns som att det kittlas något otroligt innuti magen? 😅

Från v 11 kände jag lite fladder men slog bort det. Gick in i v 13 igår och nu är jag helt säker på att det är bebis jag känner så tror att fladdret va det också. Började känna tydligt i v 14 med andra barnet.
    KUB för mig på torsdag, längtar som bara den. Om allt ser bra ut ska vi berätta för barnen, så spännande! ☺️
  • Anonym (Sladdis)

KUB avklarat, lättnaden är enorm. Fick 1:6200 på trisomi 21 och 1:20000 på de andra. Blev väldigt förvånad att det va så bra då jag har både ålder o vikt emot. Men såååå skönt att detta är gjort ❤️
    Imorgon berättar vi för barnen 😁🥰

• Anonym (Sladdis)
    omgmamma2103 skrev 2024-10-06 09:51:50 följande:

Berättade för våra barn igår ( 11 och 9 år) . Fick chockade barn som trodde vi ljög. Att vi är för gamla och de finns inte rum. 😂 

Hoppas de landar för dom och syskonen blir välkommet när de är dags. 

Hur har era reagerat? 

Våra två (8 o 12 år) började gråta av glädje 🥹❤️
    O längtar så efter sitt småsyskon ☺️
Svar på tråden BF april 2025