Inlägg från: IRABELLE |Visa alla inlägg
  • IRABELLE

BF april 2025

Haha ja, jag måste ventilera av mig. Har ju ingen annan att prata med så här tidigt i graviditeten 😅

• IRABELLE

Längtar så extremt till vecka 12, så jag äntligen slipper känna mig så himla ensam i alla känslor

• IRABELLE

Verkligen, det är så mycket som händer i kroppen och jag vill bara kunna prata med kollegor och vänner om allt. Men skulle jag berätta redan nu känns det som att jag jinxar graviditeten!

• IRABELLE

Var hos bm för första gången i torsdags, så spännande!
    Dock fick jag be om tidigare ultraljud pga allt jag läser här inne, blir nervös. Så ska din den 9e och kika ☺️

• IRABELLE

Jag har redan lite lägre blodtryck och nu under senaste veckan har jag känt av det extra mycket, känns som jag är nära på att svimma mest hela tiden. Någon som har tips medan jag väntar på svar från barnmorskan?
    Det är så jäkla jobbigt och har fått sjuka mig från jobb 

• IRABELLE
    Loppster skrev 2024-09-04 23:01:09 följande:

Jag har också lågt blodtryck sen tidigare  och får ännu lägre under graviditet. Var hos bm idag och kollade och det var lågt redan nu. mina knep har alltid varit att hålla jämt matintag och inte slarva ( väldigt svårt om man är gravid och illamående) brukar ha med mig typ dextrosol eller någon lakrisbit i väskan för att få i mig något som höjer trycket snabbt. 

antar Att dem kollat ditt blodvärde och järndepå för är dem låga i kombination med blodtrycket så brukar man må rätt kasst. 

Har inte gjort dom kontrollerna än, det är bokat till den 19e.
    Än så länge säger dom man ska äta ofta och ha stödstrumpor bara.
    Tar gravid tabletter som har järn i sig, som tur är
  • IRABELLE
    Loppster skrev 2024-09-05 11:13:34 följande:

okej vilken vecka är du i nu? 

jag fick precis ifrån bm att min järndepå redan var låg så Ska börja äta järn redan nu, är i 7+4. 

Jag är i vecka 8+2 nu,  denna jäkla värmen här nere i Skåne gör ingenting bättre heller med alla ens symptom 😅
  • IRABELLE

Var på första tidiga ultraljudet nyss, blev flyttad från 15e till 12 april istället, allt såg bra ut och bebisen till och med vinkade på oss 🥹

• IRABELLE

8 oktober är det kub för våran del.
    Känner mig inte nervös för det än iallafall, mycket släppte efter ultraljudet igår. Blev så verkligt och hoppade ju fram 3 dagar i graviditeten. Så jag hoppas bara på att det är positivt 😅

• IRABELLE

Igår var min första dag på flera veckor där jag varken känt illamående eller känt mig svimfärdig. Jag har mått konstant skit hela tiden 😅
    Men nu börjar det äntligen lätta och det känns helt fantastiskt!

• IRABELLE

Är det bebis som gör att det känns som att det kittlas något otroligt innuti magen? 😅

• IRABELLE
    Loppster skrev 2024-09-22 14:42:13 följande:
    Vilken vecka är du i? jag kände Med det igår men tänker samtidigt att det är för tidigt. är i vecka 11. Förra graviditeten kände jag det i v14
    Jag är i vecka 11+0, det kittlas som bara den! Nästan som när man åker karusell haha
  • IRABELLE

Åh spännande, då är det en aktiv liten bebis jag känner 😍
    Längtar så till kub också så vi kan berätta för våra föräldrar och andra vänner 

• IRABELLE

KUB för oss idag!
    Allt såg fantastiskt ut och den lille låg likadant med benen som jag gör när jag vilar 😅
    Blev flyttade ännu en dag, så nu är det sammanlagt 4 dagar. Första bf var 15e nu är det den 11 april 😊
    Vi fick lägsta möjliga risk på allt och hjärtat pumpar på.
    Har behövt nya kläder i 2 veckor redan så ska bli skönt nu när jag inte behöver dölja magen mer 😂

• IRABELLE

Hallå allihop!
    Tyst och lugnt i tråden, hoppas det är ett gott tecken och att allt går bra för er. Snart rul för oss 🥳

Måste bara höra, är det någon mer som fått oerhört ont i ländryggen på sistone? De senaste tre dagarna har varit hemska, känns som ett stort blåmärke. Inväntar svar från sjukgymnast 😴

Svar på tråden BF april 2025