Inlägg från: Lugnoro |Visa alla inlägg
  • Lugnoro

BF april 2025

Forstfoderskan Nej, vad tråkigt! Hoppas att ni snart får er efterlängtade bebis! 

Jag ringde till barnmorskan förra veckan. Fick dock inte tid dit förräns om en månad. Tidigt ultraljud är också inbokat. Dock inte supertidigt då det stället inte vill göra det tidigare än 8+0 och vi dessutom anpassade oss efter min mans schema. 

• Lugnoro
    Anni89 skrev 2024-08-05 13:12:47 följande:

Upptäckte precis lite blod när jag gick på toaletten. Lite brunröd flytning i trosan och sedan lite rött blod när jag torkade mig. De små få gravidsymtom jag hade första dagarna (lite känningar i livmodern och lite större bröstvårtor) är försvunna sedan fyra dagar tillbaka. Livrädd nu för missfall.. 

Det kan blöda utan att det är missfall. Så hoppas på det! Men förstår din rädsla. 
  • Lugnoro

Vet någon om man får mage snabbare om man bär tvillingar? Är orolig över att få tvillingar och det hjälper inte att jag tycker mig se en mage i 5+5. Eller vet någon varför man får mage snabbt? Kom till 11+0 i början av året och då var det inte såhär. Då var det ett foster däri. 

• Lugnoro

EPQ, pga oro och tidigare missfall. Vill inte upptäcka ett MA på KUB. Dessutom har jag fått för mig att det är fler än en i magen. 

• Lugnoro

Jag ser blod när jag torkar mig. Helt vettskrämd. Jag VET att det förmodligen är ofarligt, men min förra graviditet slutade i missfall. 

• Lugnoro

Supersemlan: 6+0 färskt blod. Inte mycket. Jag ser det när jag torkar mig. Det har inte kommit i trosorna. Jag har mina symptom kvar. 

Jag blödde typ såhär i 5+0 i förra graviditeten och såg därefter hjärtat slå. Men sedan började jag blöda långt senare och då började det smått och blev mer. Fick åka till gynakuten i 11+0 och då bekräftade de att det var missfall. 

Vet att att det troligen är okej, men är så rädd att mängden ska öka. 

• Lugnoro
    Anni89 skrev 2024-08-08 20:22:23 följande:

Idag lyckades jag få en tid hos gyn som kunde bekräfta att jag tyvärr fått missfall, som jag misstänkt. Det fanns inget kvar så kroppen hade lyckats få ut allt på den måttliga och smärtfria blödning jag hade, så skönt det iaf. Tacksam att det hände så pass tidigt och inte senare, men såklart är det ändå väldigt ledsamt. Vi får försöka igen och hoppas att det är vår tur nästa gång Hjärta

Lycka till alla!

Åh nej! Tänker på er ❤️
Svar på tråden BF april 2025