Inlägg från: Anonym (Sladdis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sladdis)

BF april 2025

LSK93, bf 31 mars
    Lugnoro, bf 1 april (lite osäker)

Sladdis, bf 5 april
    EPQ, bf 8 april (troligtvis)
    Lillapandan, bf 8 april (gissning)
    Rebecka 714, bf 9 april
    Jessica Noel, bf 9 april 
  • Anonym (Sladdis)
    LSK93, bf 31 mars
    Dalkullans, bf 6 april 
    Sladdis, bf 5 april
    Rebecka 714, bf 9 april
    Jessica Noel, bf 9 april 
  • Anonym (Sladdis)
    Dalkullans skrev 2024-07-30 11:11:26 följande:
    *plussade, skulle det ju stå :)

Tack! Det är beräknat till 25-04-06. Jag hade dock sen ägglossning och jag tror att ägget fäste 10dpo så jag tror att det kommer justeras till lite senare sen när jag varit på kontroll :) 

Än så länge inte något illamående för mig. Jag känner att det spänner lite i nedre delen av magen till och från, och jag blir trött tidigt. märkte igår att jag fick puls och blev andfådd bara av att gå till brevlådan, så kanske kan vara något det också :) 
    Mitt illamående har faktiskt varit lite bättre idag 😊
    Känner igen det med att bli andfådd, gjorde nåt litet på jobb igår o blev jätteandfådd 😂 Som väl är har jag gnällt på min dåliga kondis länge så är ngen som skulle reagera på det ☺️

Tänker att vi kanske kan lägga in i listan vilket barn i ordningen det är? 
    Jag lägger in mitt så får ni andra gärna lägga in efter om det är okej 😊
  • Anonym (Sladdis)
    LSK93, bf 31 mars

Sladdis, bf 5 april, 3:e barnet 
    Dalkullans, bf 6 april
    Rebecka 714, bf 9 april
    Jessica Noel, bf 9 april 
  • Anonym (Sladdis)
    EPQ skrev 2024-07-30 14:34:45 följande:

Så roligt att följas åt! 

Det är vårt första barn och också första gången jag är gravid. Har varit lite andfådd i dagarna och lite tröttare än vanligt men känner annars inget speciellt. Jobbar som controller (ekonomi) och kan arbeta hemifrån mycket så det blir nog bra framöver. 

Såg att mottagningen vi tillhör inte har tider förrän i september för en första inskrivning, får väl ringa senare i veckan. Bor i Jönköpings-området och man får tydligen inte välja mottagning utan måste gå till den familjecentral man tillhör enligt nån områdeskarta?hade annars varit smidigt med en annan som dessutom har mycket fler tider. Tänker att om jag får tid i september hinner det gå väldigt många veckor?? 

Skönt att kunna jobba hemifrån. 

Får man inte välja mottagning själv?
    Jag har fått tid i september, få tider i byn jag bor i. Men hon sa att eftersom jag hade två barn innan skippa vi hälsosamtalet (som jag tror att man brukar ha v. 6-8), om detta va ok med mig. Sen ska jag ärligt säga att jag kan inte komma ihåg att man hade ett hälsosamtal och ett möte för inskrivning. Men det är också snart 9 år sen sist så minnet kan svika 🙈
    Så jag har inskrivning v 11 och KUB v 13. Dock fick jag fylla i hälsodeklarationen och ska ta sköldkörtelprov så snart jag kunde.

Kan känna med dig att det känns som många veckor när det är första barnet så hoppas du får tid snabbare ❤️
  • Anonym (Sladdis)
    JustinzeVar skrev 2024-07-30 16:51:22 följande:

Hej!

När jag plussade gick jag med i Mars-gruppen trots att jag har BF 1 april, för denna grupp hade inte skapats än. Tänkte att det är ju bara en dag ifrån haha. Men nu finns ju faktiskt denna grupp och marsgruppen skrivs det nästan ingenting i så hoppar in i denna ändå så blir det ?rätt?😁 

Lugnoro! Ditt namn minns jag från BIM juli gruppen! Stort Grattis!!

Välkommen! Kul att du hittat hit ☺️
    Vi är några stycken från BIM Juli gruppen, tycker det är så kul att vi kan fortsätta att följas åt 🥰
  • Anonym (Sladdis)
    LSK93, bf 31 mars
    Lugnoro, bf 1 april (lite osäker), första barnet

Justinzevar, bf 1 april
    Sladdis, bf 5 april, tredje barnet 
    Dalkullans, bf 6 april
    Lillapandan, bf 8 april (gissning), första barnet
    Rebecka 714, bf 9 april, femte barnet 
    Jessica Noel, bf 9 april 
  • Anonym (Sladdis)

Rebecka 714 skrev 2024-07-30 19:11:30 följande:
    Det är mitt femte barn. hur lägger man in de här?:)

La till det nu ☺️ Jag brukar bara kopiera texten och lägga in i nytt inlägg o fylla på 😊
  • Anonym (Sladdis)
    Anni89 skrev 2024-07-31 11:25:20 följande:

Hej!
    Jag plussade igår, BF 6 april. Detta blir andra barnet, har en son på 3,5 år. Vi började försöka för ett år sedan, gjorde 6-7 försök som alla misslyckades (vilket kändes tungt då storebror blev till på första försöket). Hade sedan en paus ett par månader och blev nu gravid på första försöket denna omgång 😊

Min första graviditet och förlossning var ett stort trauma. Min moderkaka växte inte som den skulle, vilket ledde till att bebisen inte fick tillräckligt med näring. Jag började utveckla Hellp (en svår form av havandeskapsförgiftning) och mitt vatten gick v 30+4. Min son föddes v 31+0 med akut kejsarsnitt. Han vägde bara 855g (normal vikt i den veckan är 1800g). Vi spenderade 3 månader på sjukhus och var med om det mesta. 3 operationer, sepsis och otaliga utredningar. Idag är min son fullt frisk, han är dock fortfarande väldigt liten för sin ålder. 

Med vår historik kommer såklart mycket oro över hur det ska gå denna gång. Men just nu känner jag mest glädje över att (förhoppningsvis) äntligen få ett syskon!

Jag fyller 35 år imorgon, jobbar som redovisningsekonom och bor utanför Stockholm. 

Välkommen hit! Grattis till plusset och grattis på födelsedagen! ☺️
    Oj, vilken historia 🥹 Skönt att höra att lillkillen är fullt frisk idag. ❤️
  • Anonym (Sladdis)
    Anonym (Forstfoderskan) skrev 2024-07-31 20:52:46 följande:

Hej,

Jag plussade för drygt en vecka sedan, är i v 5 + 1 idag med vårt första barn. Utifrån senaste mensens första dag är BF 31 mars, utifrån ägglossning(stester) är det 2 april. Det här var vårt fjärde försök och det känns fortfarande helt overkligt. Mina symptom är humörsvängningar, massor av molvärk samt ömma bröst. Jag var på inskrivningssamtal och tog blodprov, fick veta blodgrupp RH-värde och testade sköldkörtelhormon redan igår. 

I samband med att jag plussade förra veckan slutade jag med snus tvärt och nikotinabstinensen har varit fruktansvärd. Jag knaprar godis hela dagarna och känner mig redan jättesvullen. Tror dock att godiset håller blodsockret uppe och eventuellt illamåendet i schack, haha. 

Jag är orolig för att vi ska få missfall men försöker att inte oroa mig eftersom att det inte går att påverka. Igår bestämde vi oss för att beställa och betala för KUB (vi är under 35) efter att ha läst om Trisomi 13 & 18 och insett vilket lidande det innebär för barnet att födas med en av de avvikelserna. Samtidigt är jag kluven till fosterdiagnostik. Jag tycker inte att jag har rätt att avgöra eller gissa vilken funktionsnivå som är lika med tillräckligt hög livskvalitet för att få födas?

Många tankar och en del oro - skönt att få dela resan med er! Jag har semester just nu och i tre veckor till, det känns skönt att få baka bebis i lugn och ro den första tiden. ☺️

Välkommen hit! ☺️
    Grattis till plusset! 
    Detta är min första grav som jag inte är nikotinberoende vid plusset. Slutade med all nikotin för fem år sedan och just nu känns det väldigt skönt att slippa den abstinensen. Men minns så väl hur det va vid de andra graviditeterna, alla hormoner + abstinens, men du kommer att fixa det galant!
    Jag hoppas på att inte gå upp lika mycket i vikt denna gång, dels för att jag redan väger för mycket men också för att jag inte abstinens-tuggar 😂
    Är det någon mer här inne som, liksom jag, har väldigt högt BMI?

Vi gör också KUB för första gången, har valt bort det tidigare men nu i och med min ålder, snart 39, kändes det rätt att göra nu. 
Svar på tråden BF april 2025