BF april 2025
LSK93, bf 31 marsLugnoro, bf 1 april (lite osäker)
Sladdis, bf 5 april
EPQ, bf 8 april (troligtvis)
Lillapandan, bf 8 april (gissning)
Rebecka 714, bf 9 april
Jessica Noel, bf 9 april
Så roligt att följas åt!
Det är vårt första barn och också första gången jag är gravid. Har varit lite andfådd i dagarna och lite tröttare än vanligt men känner annars inget speciellt. Jobbar som controller (ekonomi) och kan arbeta hemifrån mycket så det blir nog bra framöver.
Såg att mottagningen vi tillhör inte har tider förrän i september för en första inskrivning, får väl ringa senare i veckan. Bor i Jönköpings-området och man får tydligen inte välja mottagning utan måste gå till den familjecentral man tillhör enligt nån områdeskarta?hade annars varit smidigt med en annan som dessutom har mycket fler tider. Tänker att om jag får tid i september hinner det gå väldigt många veckor??
Hej!
När jag plussade gick jag med i Mars-gruppen trots att jag har BF 1 april, för denna grupp hade inte skapats än. Tänkte att det är ju bara en dag ifrån haha. Men nu finns ju faktiskt denna grupp och marsgruppen skrivs det nästan ingenting i så hoppar in i denna ändå så blir det ?rätt?😁
Lugnoro! Ditt namn minns jag från BIM juli gruppen! Stort Grattis!!
Hej!
Jag plussade igår, BF 6 april. Detta blir andra barnet, har en son på 3,5 år. Vi började försöka för ett år sedan, gjorde 6-7 försök som alla misslyckades (vilket kändes tungt då storebror blev till på första försöket). Hade sedan en paus ett par månader och blev nu gravid på första försöket denna omgång 😊
Min första graviditet och förlossning var ett stort trauma. Min moderkaka växte inte som den skulle, vilket ledde till att bebisen inte fick tillräckligt med näring. Jag började utveckla Hellp (en svår form av havandeskapsförgiftning) och mitt vatten gick v 30+4. Min son föddes v 31+0 med akut kejsarsnitt. Han vägde bara 855g (normal vikt i den veckan är 1800g). Vi spenderade 3 månader på sjukhus och var med om det mesta. 3 operationer, sepsis och otaliga utredningar. Idag är min son fullt frisk, han är dock fortfarande väldigt liten för sin ålder.
Med vår historik kommer såklart mycket oro över hur det ska gå denna gång. Men just nu känner jag mest glädje över att (förhoppningsvis) äntligen få ett syskon!
Jag fyller 35 år imorgon, jobbar som redovisningsekonom och bor utanför Stockholm.
Hej,
Jag plussade för drygt en vecka sedan, är i v 5 + 1 idag med vårt första barn. Utifrån senaste mensens första dag är BF 31 mars, utifrån ägglossning(stester) är det 2 april. Det här var vårt fjärde försök och det känns fortfarande helt overkligt. Mina symptom är humörsvängningar, massor av molvärk samt ömma bröst. Jag var på inskrivningssamtal och tog blodprov, fick veta blodgrupp RH-värde och testade sköldkörtelhormon redan igår.
I samband med att jag plussade förra veckan slutade jag med snus tvärt och nikotinabstinensen har varit fruktansvärd. Jag knaprar godis hela dagarna och känner mig redan jättesvullen. Tror dock att godiset håller blodsockret uppe och eventuellt illamåendet i schack, haha.
Jag är orolig för att vi ska få missfall men försöker att inte oroa mig eftersom att det inte går att påverka. Igår bestämde vi oss för att beställa och betala för KUB (vi är under 35) efter att ha läst om Trisomi 13 & 18 och insett vilket lidande det innebär för barnet att födas med en av de avvikelserna. Samtidigt är jag kluven till fosterdiagnostik. Jag tycker inte att jag har rätt att avgöra eller gissa vilken funktionsnivå som är lika med tillräckligt hög livskvalitet för att få födas?
Många tankar och en del oro - skönt att få dela resan med er! Jag har semester just nu och i tre veckor till, det känns skönt att få baka bebis i lugn och ro den första tiden. ☺️