Inlägg från: Maggan777 |Visa alla inlägg
  • Maggan777

BF april 2025

Hej på er!
    Efter mer än två år utan preventivmedel och ett år av aktiva försök har jag också äntligen fått ett plus på stickan. Vi är överlyckliga men såklart livrädda för att något ska gå fel, särskilt såhär tidigt. Jag vet inte alls hur jag ska hantera denna oro, är det någon som har några tips? 
    Jag är bara i vecka 5 och enligt min app har jag BF den 23 april 2025. 

• Maggan777
    EPQ skrev 2024-08-15 20:40:51 följande:
    Stort grattis! Vi försökte också ett år innan det tog sig så har BF 8/4. Försöker tänka att man väntar på ett barn och inte på ett missfall, det blir som det blir påvägen och allt har en mening även om man inte ser det i stunden. Önskar er lycka till ❤️
    Tusen tusen tack för dom kloka orden. Och stort lycka till❤️ 
  • Maggan777

Jag går in i vecka 6 idag och har haft mindre blödningar sedan 5 dagar tillbaka (blodblandade flytningar). Jag har fått en tid hos gyn i eftermiddag för att kolla upp vad blödningarna kan bero på. 

Är det någon som har erfarenhet av blodblandade flytningar? Om jag förstått det rätt kan man inte se särskilt mycket i 5+0 med ultraljud, stämmer det? Kan man utesluta utomkvedshavandeskap såhär tidigt med hjälp av ultraljud? Någon som vet? 

• Maggan777
    Anonym (hejhej) skrev 2024-08-20 14:07:02 följande:
    Hej! Följt tråden ett par veckor men inte skrivit något förrän nu. Är (enligt egna beräkningar, övertygad om att jag hade sen äl) i v 6+3 och hade hela förra veckan mindre blodblandade flytningar + rejält magont. Gjorde då tidigt vul (vecka 5+4) pga rädsla för just utomkveds, och kunde då se att det satt där det skulle. :) Dock för tidigt för att se hjärtslag så oron finns förstås där. 

Blödningarna har nu avtagit. Har i övrigt inte så mycket symtom förutom trötthet, som lika gärna kan bero på tvärt snusslut, lite ömma bröst och molvärk som kommer och går så är nojig deluxe över MA.

Hoppas det går bra för er alla Hjärta
    Tack för ditt svar! Man är ju så orolig, förstår att det är jättejobbigt. Hoppas det går bra för dig också!Hjärta
  • Maggan777

En liten uppdatering: På ultraljudet syntes en hinnsäck i livmodern men ingen gulesäck, trots att dom var två läkare som försökte se den. Jag fick ta blodprov för att se hur mitt hCG utvecklas dom närmaste dagarna. 

• Maggan777
    Lugnoro skrev 2024-08-30 12:15:01 följande:

Har precis kommit hem från gynakuten. Hematom en har blödit igen, men fostret mår bra. 

Vad skönt att fostret mår bra! Hjärta

Jag ska på mitt första ultraljud på tisdag och jag är så nervös.

• Maggan777

Är det någon annan här inne som också har extrema problem med illamående? Jag har testat alla "vanliga" knep som man kan läsa om. Försöka äta lite och ofta, åksjuktabletter osv. Men mitt vanliga liv fungerar inte just nu, särskilt jobb är väldigt svårt på grund av illamåendet. Är det någon annan här som har liknande problem och har fått hjälp på något sätt? 

• Maggan777
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-09-02 20:38:29 följande:
    Jag hade det, fick utskrivet Lergigan Comp. Hjälper en hel del. Nu har jag dock börjat må bättre så tar dom inte så ofta. 
    Tack, jag kanske får be min BM skriva ut det till mig också. Fungerar inte som människa i dagslägetGråter
  • Maggan777
    Hejsanhoppsan12345 skrev 2024-09-18 10:45:57 följande:

Hej! Jag är 27 år och gravid (första gången) och BF är 23/4-2025. Att vänta på att få göra första ultraljudet (Kub) är så tärande?.vill bara veta om det kommer bli en bäbis eller inte. Ännu har vi inget datum för detta satt men enligt mina beräkningar lär det som tidigast bli den 14/10.

Hur mycket mina gravidsymptom visar sig varierar från dag till dag. Generellt så kissar jag väldigt mycket (behöver gå upp ungefär 1 gång i timmen under natten), molande värk i nedre delen av magen, illamående av och till, ömma bröst som vuxit.

Har ni andra något tips för att inte gå under av stress över vad ultraljudet ska visa? 

Jag har egentligen inga bra tips, ville bara säga att jag är i precis samma situation och har exakt samma BF. Väntan är olidlig verkligen. 

Precis som någon skrev så kan man ju bekosta ett privat tidigt ultraljud själv, lite beroende på var man bor. Jag har ändå försökt att inte göra det och bara försöka lita på att det kommer att gå bra, men det är jättesvårt såklart. Stort lycka till
  • Maggan777

Vad roligt att läsa om alla som har fått positiva besked på KUB! 

Jag har en vecka kvar till KUB (BF 23 april) men jag håller på att bli galen av väntan.. Bara av intresse, är det någon som vet vad det är man analyserar på blodproverna på KUB? 

• Maggan777

Hej!

Nu var det länge sedan jag skrev något här. Jag har precis gått in i vecka 18 och ska på RUL om cirka 2 veckor. Precis som inför KUB är jag rädd och nervös för att något ska vara fel, men jag försöker att inte tänka på det för mycket. 

Är det någon mer här inne som inte heller har fått någon gravidmage överhuvudtaget? Det här är första gången jag är gravid så jag trodde nog att jag skulle ha en kula i vecka 18, men det syns inte alls. Det kanske är helt normalt men ibland börjar jag ifrågasätta om jag ens är gravid haha.. Trots att vi sett bebisen på KUB. 

• Maggan777
    Miniflin skrev 2024-11-12 14:29:14 följande:
    Hej! 
    Då är vi ungefär vid samma tid, vi har beräknad BF 16 april, så är i vecka 18 jag med :) Ska på RUL den 21/11. Längtar verkligen! Jag tycker inte heller jag har någon jättekula direkt, haha. Visst syns det men jag känner mig mest tjock och pluffsig om magen... Men har för mig att det var först i vecka 25 med förra barnet som jag tyckte att min mage såg ut som en gravidmage och inte bara en tjock mage. Och då poppade den verkligen bara från en dag till en annan! Så det kommer nog :)

Jag har typ inte känt några tydliga rörelser alls vilket gör mig lite nervös, jag kommer inte ihåg när jag kände i förra graviditeten... men på KUB såg jag att jag har moderkakan i framvägg så kan säkert vara på grund av det också. Oavsett så är det alltid bara skönt att se den lilla plutten där inne! Nu när de flesta symptomen försvunnit också så känner man sig inte så gravid alla dagar :P
    Nej precis, det är ju det att man knappt känner sig gravid när alla symtom är borta och man inte har mage överhuvudtaget. Jag har RUL 26/11 och vill bara att det ska bli dags nu direkt. Längtar även tills jag börjar känna rörelser i magen, men har förstått att det kan ta tid, särskilt eftersom det är första barnet för mig. 
Svar på tråden BF april 2025