ToEm skrev 2024-08-18 20:23:59 följande:
Känner igen mig! Har dock inte tagit mer än ett test, tog ett digitalt och tycker det känns onödigt att ta fler. Men hade ?gärna? varit lite illamående och inte enbart haft molande värk... Förra graviditeten hade jag ömmande bröst också, möjligtvis är de något mer spända nu men det känns som jag frenetiskt letar gravidsymptom!
Jag ska till BM för inskrivning på torsdag, tänkte kolla förutsättningarna för tidigt ultraljud. Inte enkom för att jag så gärna vill få bekräftat att allt ser bra ut med fostret, jag börjar snart jobba igen och har ett yrke där jag måste byta arbetsuppgifter om det visar sig jag är gravid. Vill i huvudsak veta pga praktiska skäl, alltså. Kan vara värt tusingen eller vad det kan kosta här i Skåne! Någon som vet om man måste ha en motivering för att få ett tidigt ultraljud, eller alla kan göra det (mot betalning)?
Ja men då förstår jag såklart att du vill be om ett vul Pga jobbet. jag bor i en mellanstor stad men här finns inget sånt förutom på gynakuten. närmsta man kan åka till är Göteborg.
jag har inte ens kontaktat mvc för inskrivning, men borde väl göra det nu.
jag har också bara molvärk ( och ryggvärk men vet inte om det är pga graviditeten eller 1,5 åringen som man bär runt på) brösten känns lite svullna/ ömma och jag verkligen känner efter. men annars går jag med runt och känner efter och letar efter symtom.