Inlägg från: Dalkullans |Visa alla inlägg
  • Dalkullans

BF april 2025

Hej! 

i fredags flisade även jag. Jag gjorde ett rfsu test efter jobbet och fick ett jätte jätte svagt streck. tidigare har stickorna varit kritvita så jag förstod att jag inte inbillade mig). väntade 2h utan att fylla på med vätska och gjorde ett nytt test. Då blev det ett till svagt streck men lite starkare ändå. I lördags tog jag ett test på morgonen och det var ännu starkare. 

Detta är fjärde försöket för oss, och första graviditeten ☺️

• Dalkullans
    Lugnoro skrev 2024-07-29 17:02:01 följande:
    Grattis! Fjärde försöket efter missfall för oss. När är bf?
    *plussade, skulle det ju stå :)

Tack! Det är beräknat till 25-04-06. Jag hade dock sen ägglossning och jag tror att ägget fäste 10dpo så jag tror att det kommer justeras till lite senare sen när jag varit på kontroll :) 

Än så länge inte något illamående för mig. Jag känner att det spänner lite i nedre delen av magen till och från, och jag blir trött tidigt. märkte igår att jag fick puls och blev andfådd bara av att gå till brevlådan, så kanske kan vara något det också :) 
  • Dalkullans

Jag hade ömma bröst från typ 1 vecka efter ägglossningen. Sen har jag haft som lätt molande mensvärk från det att jag tror att ägget fäste (kändes som ett kraftigt hugg i livmodern). 
    Idag är jag på 5+0 och "mensvärken" har avtagit. 
    Jag får puls och blir andfådd mer än tidigare men inget mer än så länge. 

Men jag hade också sen ägglossning så även om jag är 5+0 ligger jag nog lite "efter". 

LSK93, bf 31 mars
    Lugnoro, bf 1 april (lite osäker), första barnet

Justinzevar, bf 1 april
    Dalkullans, bf 1 april
    Sladdis, bf 5 april, tredje barnet 
    EPQ, bf 8 april (troligtvis)
    Lillapandan, bf 8 april (gissning), första barnet
    Rebecka 714, bf 9 april, femte barnet 
    Jessica Noel, bf 9 april 
  • Dalkullans
    Nu är jag i v 6+6. 
    Jag mår fortfarande oförskämt bra, jag borde ju vara tacksam att slippa illamående och så men det skapar faktiskt mest oro. Jag vill ju "känna mig gravid" för att förstå att graviditeten fortlöper som den ska.

På dagarna känner jag i stort sett inte av någonting alls, lite trött är jag ju men det kan jag vara ändå.
    Hård i magen var jag också så ofta redan innan jag blev gravid så det är inte heller något jag kan gå på som symptom.
    Före graviditeten behövde jag gå upp och nattkissa 2 gånger per natt men nu går jag upp 4-5 gånger per natt.

Mot kvällen däremot och under natten får jag väldigt ömma bröst, de känns tunga och det stramar när jag rör mig. Kan göra ont att ligga på brösten, men mot morgonen är allt ömmande som bortblåst. Är det någon mer som känner igen sig i detta?

Jag har KUB 19/9 och det känns sååå långt bort. Jag har inte bestämt mig än om jag ska göra ett TUL privat ännu eller inte, men nog är det lockande att åka och se om det finns ett hjärta som pickar där inne.
  • Dalkullans
    Maggan777 skrev 2024-08-15 12:03:00 följande:

Hej på er!
    Efter mer än två år utan preventivmedel och ett år av aktiva försök har jag också äntligen fått ett plus på stickan. Vi är överlyckliga men såklart livrädda för att något ska gå fel, särskilt såhär tidigt. Jag vet inte alls hur jag ska hantera denna oro, är det någon som har några tips? 
    Jag är bara i vecka 5 och enligt min app har jag BF den 23 april 2025. 

Hej! 

Vi har inte heller vågat ta ut lyckan helt än eftersom man är rädd för risken för missfall. Framförallt är jag orolig över ?uteblivet missfall?. 

Men jag försöker tänka att hur det än blir så jag jag i vart fall gravid just nu och får glädjas åt det. Och även om missfall är vanligt så är det ju ännu vanligare att det går vägen. 

Jag har bokat in tidigt ultraljud inslutet på nästa vecka (vitalitetsultraljud) i v 8 (7+4). 

(enligt sjukvårdens system är jag i vecka 9 då men jag har valt att justera det då jag vet att jag hade sen ägglossning och att ?ligga efter? Skapade mer stress för mig eftersom jag inte hade de symptom som kan komma i varje ny vecka. Så istället för att gå in i ny vecka på onsdagar gör jag det nu på efterföljande söndag. )

• Dalkullans

I fredags (23 sep) gjorde jag ett tidigt ultraljud. Eftersom jag mått så bra så ville jag se att graviditeten fortsätter som den ska. Jag fick veta att jag var i 7+5 (idag 8+1), hjärtat slog tydligt, graviditeten satt där den skulle och ögon såg både fosterhinna och guldsäck. Nu känner jag mig lugnad. 

i helgen har vi dessutom berättat för min familj och jag har fått veta att både syster och mamma också mådde väldigt bra i sina graviditeter, så det känns också bra att höra. Då kan jag njuta av att slippa illamående istället för att bli orolig av det ☺️

jag Blev alltså ?tillbakaflyttad? till 7+5 från 8+2 utifrån senaste mensens första dag. Dock vet jag att jag hade sen ägglossning så jag såg det som att jag var i 7+4 när jag gjorde mitt VUL, så det kändes bra att få det bekräftat. (Det behöver alltså inte vara negativt att bli tillbakaflyttad) 🤗

• Dalkullans
    Lugnoro skrev 2024-08-30 12:15:01 följande:

Har precis kommit hem från gynakuten. Hematom en har blödit igen, men fostret mår bra. 

Så skönt! 🙏🏻
  • Dalkullans

Jag kommer också ta alla vaccin bm rekommenderar. 

Idag är jag i 10+4. Jag har mått jättebra sedan start, bara att jag blivit trött på em. Men denna veckan har jag fått illamående, både på förmiddagen och eftermiddagen. Tänker att bönan växer mycket denna vecka så det kanske är det som gör det, men kul ändå att i veckan då det klingar av för många så får jag det istället 😅

hur mår ni andra nu? Någon skillnad? 

första veckorna hade jag ömma bröst men det försvann nästan helt omkring v 5/6. Sen är det ju tröttheten, behöver gå och lägga mig en stund i vilrummet på jobbet varje dag samt en tupplur (typ 1h) på soffan när jag kommer hem. 

Och nu den här veckan illamående och lite huvudvärk. 

• Dalkullans

N

nu har äntligen vi gjort KUB också! Allt såg bra ut och vi fick låg risk för kromosomavvikelser (vi fick ingen siffra utan fick bara veta att det är låg risk. Vi tänker att det kanske är för att siffror gör folk oroliga i onödan, vi känner oss i vart fall nöjda ocg glada over beskedet!).

Det var så häftigt att få se vår lilla böna! Sparkade och slogs för fullt där inne, rörde sig massor 🤩 RUL blir i mitten på november, det är dagen efter min 30-års dag. bösta tänkbara presenten! Detta är vår första graviditet 🤰🏼💁🏼?♂️
    könet fick vi inte veta än så vi håller tummarna att de kan se det då 😍

Svar på tråden BF april 2025